Gå til innhold

Kjæresten plages av ringer under øynene!

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hei. I dag kom kjæresten min hjem skuffet og sa at en på trening lurte på om han hadde fått seg "blåveis". Men det har han altså ikke, han er bare plaget av mørke ringer under øynene. (Dette har han hatt så lenge jeg har kjent han).

Er det noen som vet hvordan en kan fjerne disse, evt. gjøre dem mindre synlig? Dette er noe som plager kjæresten min veldig. :troest:

P.S Han sover 7-8 timer om kvelden, så tror ikke det er problemet.

:helen:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å drikke mye vann skal hjelpe, mens alkohol og koffein i store mengder øker problemet. Du kan også anbefale ham å bruke en mild øyekrem mot dette problemområdet, for eksemel Clinique eller Biotherm, som har serier for menn :)

Skrevet

Første bud vil vel være å ta en tur til legen og utelukke mangelsykdommer, tror det isåfall vil være snakk om jern og vitamin k. Kan også være tegn på dehydrering og resultat av dårlig kosthold (for mye sukker o.l).

Gjest LonelyAngel
Skrevet
Første bud vil vel være å ta en tur til legen og utelukke mangelsykdommer, tror det isåfall vil være snakk om jern og vitamin k. Kan også være tegn på dehydrering og resultat av dårlig kosthold (for mye sukker o.l).

Han har hatt det siden han var liten så utelukker dehydrering og dårlig kosthold. Han er forresten veldig sunn :)

Skrevet
Han har hatt det siden han var liten så utelukker dehydrering og dårlig kosthold. Han er forresten veldig sunn :)

Man kan ha vitaminmangel likevel. Jeg ville uansett sjekket det, for utelukke at det har medisinsk årsak :)

Skrevet (endret)

Mørke ringer kommer muligens av dårlig blodsirkulasjon under øynene. Det skal visstnok hjelpe å massere/banke forsiktig med ringfingeren (for den er svakest) under øyet, skader iallefall ikke å prøve. Kremer som inneholder kaffein stimulerer blodsirkulasjonen og skal også hjelpe.

Endret av Ella_Grey
Skrevet

da er det jo arvelig... mørke ringer er desverre arvelig. og pga at du ikke har noe som helst talgkjertler rundt øynene, blir huden rundt øynene svært sensitiv, tørr og dehydrert fort.

Matis sin øyekrem for menn er veldig god på fukt:)

kan kjøpes på feelunique.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...