*Nessa* Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg mener tro er en gave i likhet med kjærlighet å håp, hva mener du?
Larsern Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Jeg mener tro er en gave i likhet med kjærlighet å håp, hva mener du? Mange vil jo si at nysgjerrighet er en gave. Ellers så er jo ordtaket 'Ignorance is bliss', velkjent. Det er behagelig å slippe å forholde seg kritisk til ting, flyte med strømmen så å si.
Gjest Spinell Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Tro er noe man velger å gjøre, på et eller annet grunnlag, og kan kanskje i ytterste konsekvens betraktes som en gave du gir deg selv. (Det samme mener jeg om håp; du velger å ha håp.) Kjærlighet, derimot ser jeg på en gave en gir og mottar.
LunchBox Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 (endret) Tro er noe man velger å gjøre, på et eller annet grunnlag, og kan kanskje i ytterste konsekvens betraktes som en gave du gir deg selv. (Det samme mener jeg om håp; du velger å ha håp.) Kjærlighet, derimot ser jeg på en gave en gir og mottar. Ephesians 2:8 For it is by grace you have been saved, through faith—and this not from yourselves, it is the gift of God— Utifra bibelen er det en gave... Endret 7. februar 2010 av LunchBox
KR-øst Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Mange vil jo si at nysgjerrighet er en gave. Ellers så er jo ordtaket 'Ignorance is bliss', velkjent. Det er behagelig å slippe å forholde seg kritisk til ting, flyte med strømmen så å si. Ja, det er sikkert behagelig, og det er dessverre alt for mange som lever på den måten i dag. Dette gjør at noen får alt for stor makt i samfunnet.
Gjest Spinell Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Ephesians 2:8 For it is by grace you have been saved, through faith—and this not from yourselves, it is the gift of God— Utifra bibelen er det en gave... Nå er jo Bibelen kun en en samling gamle skrifter. Utdraget ditt er dermed ikke annet Paulus' mening om saken. I tillegg er jeg ikke helt sikker på at det er troen han mener er en gudegave, men nåden... Jeg har lest den norske oversettelsen også, og den er heller ikke tydeligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå