Gjest Armule Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Vanligvis dusjer/vasker jeg håret annenhver dag, mest fordi jeg merker at håret begynner å bli ganske fett. Men slik det er per dags dato ser jeg ikke noen utvei på det, da jeg trener tre dager i uka og jeg er av de som blir superrød i trynet og maks svett - også i hodebunnen og også i selve håret. Anbefalningen mot fett hår er jo gjerne å kutte ned på vaskinga av det, men når jeg trener annenhver dag syns jeg det er ekkelt og uhygienisk å la være å vaske håret samtidig. En ond sirkel med andre ord. Noen som sliter med det samme, og som har tips til hva man kan gjøre?
Gjest Iah Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Sliter med det samme. Har ikke funnet en god løsning. Nå dropper jeg å vaske håret etter trening hvis det er slik at jeg bare skal være hjemme alene, skal jeg ut/bort må jeg vaske det.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Du kan vaske håret etter trening, og kun da. Da blir det jo annenhver dag.
The Kitten Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Du kan vaske håret etter trening, og kun da. Da blir det jo annenhver dag. Hun vasker allerede håret annenhver dag. Ts: Hva med å ta en helg hvor du ikke vasker håret på to dager og ser hvordan du synes det blir?
Gjest Armule Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Sliter med det samme. Har ikke funnet en god løsning. Nå dropper jeg å vaske håret etter trening hvis det er slik at jeg bare skal være hjemme alene, skal jeg ut/bort må jeg vaske det. Ja. Jeg venter vanligvis med å dusje håret til dagen etterpå om jeg ikke skal ut/bort også. Men det må uansett dusjes om morgenen, ikke no kult med flatt hår..
Gjest Iah Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Men det må uansett dusjes om morgenen, ikke no kult med flatt hår.. Flatt hår er ikke mitt problem, er vel heller det at det står rett opp og er umulig å dempe uten å dusje det. Derfor blir det mye strikk og hårbøyle.
Gjest Armule Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Hun vasker allerede håret annenhver dag. Ts: Hva med å ta en helg hvor du ikke vasker håret på to dager og ser hvordan du synes det blir? Ja, jeg vasker det allerede annenhver dag Jeg har trening mandag, onsdag og fredag hver uke. Som regel dusjer jeg håret rett etter trening på fredag, og venter med å vaske håret igjen til dagen etter trening på mandag - alt ettersom. Håret ser absolutt ikke bra ut da - fettete og jævlig. Ikke er jeg glad i hårbånd heller, men drar av og til den lange luggen bakover slik at det ikke ser altfor ille ut. Får bare la det dure og gå! Eller eksperimentere litt mer med ulike kombinasjoner.
Gjest Armule Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Flatt hår er ikke mitt problem, er vel heller det at det står rett opp og er umulig å dempe uten å dusje det. Derfor blir det mye strikk og hårbøyle. Åh, heldige du! Da hadde det ikke vært noe stress for min del. Har midtskill da, så det kan ha noe med at jeg får veldig flatt hår.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har tykt, langt hår. SOm lett blir flatt og fett om jeg ikke vasker det etter trening. Og jeg trener nesten hver dag. Min løsning er tørrshampo. Fantastisk produkt. Gir volum, og matt effekt. Hår lukter heldigvis aldri etter trening, så om jeg kamuflerer det at det er litt fett i tinningene gjør det ingenting å utsette vasken en dag.
Gjest Armule Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har tykt, langt hår. SOm lett blir flatt og fett om jeg ikke vasker det etter trening. Og jeg trener nesten hver dag. Min løsning er tørrshampo. Fantastisk produkt. Gir volum, og matt effekt. Hår lukter heldigvis aldri etter trening, så om jeg kamuflerer det at det er litt fett i tinningene gjør det ingenting å utsette vasken en dag. Jepp, har selv veldig tykt og langt hår! Har tenkt på det med tørrshampo, men har liksom ikke kommet lengre enn det tips til merker, som er bra og som helst ikke tester på dyr? Egentlig så har jeg ikke problem med å utsette vasken til dagen etter (trener relativt seint) så sånn sett vil jeg være nødt til å dusje annenhver dag. Men om tørrshampoen hjelper på den ene dagen det er verst, så yay :D
Gjest Armule Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 Tørrshampo Jeg spør deg også - tips til noen brae som helst ikke tester på dyr?
Skyld Skrevet 26. januar 2010 #13 Skrevet 26. januar 2010 Jeg liker best Batiste, som selges på Vita. Liker best den med tropisk lukt, men den skal gå ut. Skal komme en ny, rosa en.
lillelilje Skrevet 27. januar 2010 #14 Skrevet 27. januar 2010 Jeg liker veldig godt den fra Frederic Fekkai da den inneholder 95% naturlige stoffer. Du kan få den på lookfantastic den koster rundt 170kr.
Gjest Armule Skrevet 27. januar 2010 #15 Skrevet 27. januar 2010 Jeg liker best Batiste, som selges på Vita. Liker best den med tropisk lukt, men den skal gå ut. Skal komme en ny, rosa en. Jeg liker veldig godt den fra Frederic Fekkai da den inneholder 95% naturlige stoffer. Du kan få den på lookfantastic den koster rundt 170kr. Takk for tips! Ser at den tropiske varianten også lukter kokos (noe jeg absolutt ikke liker ) så da blir det uansett ikke den Har dere prøvd Kisbys? Hørte den også skulle være bra! Og i en grei prisklasse.. 170 kroner blei litt dyrt for en fattigslig student ;P
Lykkelitenen Skrevet 27. januar 2010 #16 Skrevet 27. januar 2010 Tørrshampo er fint, nå¨har batiste også kommet med en versjon for brunt hår... MEN, og det er ett stort men: Svetten man produserer under trening gjør ikke håret skittent eller fett. Det kan man fint fjerne med lunket vann. Dusj og skyll håret godt, eventuelt en lett balsam eller spraybalsam etterpå, så er håret like rent som før trening. Så slipper du ekstra shampo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå