Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig er dette en lang historie. Men jeg må gjøre den kort.

Jeg var kjempegod venn med en jente i et par år, og kjæresten hennes har også alltid vært en kjempegod venn for meg. Det hele startet med at hun var utro, og jeg overtalte han til at hun hadde gjort en tabbe, men så var hun utro igjen. Jeg hentet henne der hun hadde vært, og hun diktet opp en historie om hva som hadde skjedd osv. Ingen av delene var sanne. Jeg fant ut av dette, og fortale kjæresten hennes, og kuttet hun totalt ut. Det ble slutt mellom de.

De er nå sammen igjen, og nå går min eksvenninne rundt å sier til alle jenter hun kommer over "hva jeg har sagt om de". Tingen er at jeg ikke har sagt noe stygt om noen av de hun sier. Heldigvis er de hun har snakket med, kjempefalske og de er tragiske. Det som igjen er et problem er at det er min eksvenninne som har sagt de tingene om disse personene hun sier.

Hehe, dette var vel litt vanskelig å forstå. Har bare oversett dette lenge, men jeg ser meg ganske lei og har tenkt å snakke med henne.

Måtte bare få det ut, noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe helt lignende. Men jeg (mann) har opplevd å bli baktalt av løgnaktige mennesker som ikke likte at jeg ble glad i ei jente. Hun fikk høre så mange løgner om meg at hun valgte å tro dem, samtidig som hun ville utnytte mine følelser i jobbsammenheng (gjøre en tjeneste her og en tjeneste der). Jeg brøt til slutt med hele det miljøet for i det hele tatt å overleve.

Skrevet

Ja, sant dette høres barnslig ut? Vi er snart 19 begge to. Nå må jeg si at dette har pågått LENGE uten at jeg har brydd meg. Over ett halvt år. Så føler det er på tide å be hun slutte..

Bra noen forstår, for det ødelegger jo faktisk ganske mye for alle.

Skrevet
Ha dere nettopp begynt i 8. klasse?

Gi deg da. Jeg prøver jo å si hvor lei jeg er av den oppførselen hennes, og jeg er voksen og moden. Hun er rake motsetningen.

Skrevet

Voksne folk kan fint oppføre seg sånn også, hevngjerrige og barnslige.

Du gjorde det rette ved å fortelle typen hva hun foretok seg, så hev bare hodet over etterspillene det ga. Jeg ville ikke giddet å bruke noe mer energi på folk med slik oppførsel.

Skrevet

Takk for seriøst svar!

Jeg tenker det samme, og har hevet meg lenge. Tror ikke jeg gidder å konfrontere henne heller. Så får vi bare håpe hun roer seg. Regner med karma slår tilbake en gang :-)

Skrevet

Tar du det opp så føler hun nok at hun har vunnet på oppførselen sin, da det faktisk påvirker og provoserer deg. Ignorering er ofte beste medisin og hun må vel bli lei av å holde på slik tilsist. Om ikke blir folk sikkert lei av å høre på henne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...