Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Huden min blir lett tørr i vinterkulda, og nå har jeg tørre flekker flere steder i ansiktet, på nesen flasser huden av, så tørr er den! Hvordan skal jeg krisebehandle så den blir bedre raskest mulig? Jeg tenkte på å peele og så smøre på neroli essential balm, eller eight hour cream, det er de feteste kremene jeg har. Eller skal jeg smøre med mandelolje? Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Jeg lurer på det samme! Flasser og flasser på nesen, og er stram i resten av ansiktet. Har kjøpt Hydra floral dagkrem med Neroli essence under og Neroli balm, men foreløpig har jeg ikke sett endring. Håper noen har tips.
Shade Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Jeg henger meg på her, har hatt dette problemet i flere år og det blir bare verre og verre Det merkelige er at selv om huden flasser av (på nesen, litt på pannen og litt på kinnene) så kjennes ihvertfall huden på nesen fet ut.. Merkelige greier..
Jade Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Gå til hudpleier og spør. Kanskje dere tror dere har en annen hudtype enn dere har? Og få vareprøve på disse dyre decleorproduktene før dere kjøper vanlig størrelse. De funker ikke på alle!
Virilja Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Gå til hudpleier og spør. Kanskje dere tror dere har en annen hudtype enn dere har? Og få vareprøve på disse dyre decleorproduktene før dere kjøper vanlig størrelse. De funker ikke på alle! Jegg, ikke dumt. Hudpleier har god erfaring med forskjellige hudtyper. En time kan nok også hjelpe mye. Spør spesielt etter masker og gode hudkremer. Selv vil jeg anbefale 'Vita Balance' fra Babor, som har både maske og krem. Men da er det viktig å rense grundig først også.
Honesty Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Jeg tror jeg først og fremst ville kjørt på med peeling for å fjerne tørre hudflak, og deretter fuktighet. En fet krem vil bare kamuflere problemet der og da, og ikke hjelpe på sikt. Ellers kan jeg anbefale et produkt med glykolsyre under kremen på natten (evt. også dag); Continuous Renewal Serum fra MD Formulations er supert til dette formålet. Jeg har en litt annen hudtype (tørr og sensitiv, finporet), men var plaget med flassing tidligere, men med MD under har jeg bortimot ikke behov for peeling mer, og nesen er flakfri selv midtvinters.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Jeg sliter med det samme problemet, og har faktisk akkurat kjøpt Continuous renewal complex fra md. Den gjør vel samme nytten som serumet? Hudpleiern sa i alle fall at det var som serumet i kremform.
Honesty Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 De har nok samme effekten, ja. Jeg bruker selv Complex, fordi jeg har en tørr hudtype. Serumet er lettflytende, og bedre egnet til blandingshud eller fetere hudtyper, og mange med normal hud foretrekker også serum. Egentlig er det vel smak og behag som avgjør hva slags konsistens man foretrekker.
tiril2010 Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 jeg pøser på med fuktighetsgivende kremer og masker i mange lag om kvelden før jeg skal legge meg. hvis du har tørr hud (jeg har det, ikke bare på nesa), så oppfører huden seg som en svamp og tar til seg fuktighet helt til huden er mettet. Pøs på med fukt, det hjelper!
Gjest hare Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 jeg har samme problem, men er ikke tørr i resten av ansiktet. den tørre huden går ikke vekk med vanlig ansiktspeel, og heller ikke når jeg kombinerer det med vann. min løsning har vært å tørr-peele kun på et utsatte området om morgenen - før dusj. jeg prøver å ikke skrape for mye på huden generelt, men bare å få av den tørre huden. etterpå tar jeg på jojobaolje, men bruk den kremen/oljen man ellers bruker.
psawyer Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Dette er min første vinter uten hud som flasser og flaker av, og jeg takker Decleor Hydra Floral for det! Pass bare på at du har en krem som passer for deg; er man tørr og bruker krem for fuktfattig hud har det ikke noe å si hvor god kremen er - og motsatt. Kan nok være lurt å få en hudanalyse hos hudpleier
Skylines Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Peeling er nok fornuftig ja. Angelique serien fra Decleor med balmer og serum er for tørr hud, Neroli er vel for normal hud eller "alle" hudtyper. Som krem liker jeg Nutridivine-serien til Decleor, den har hjulpet meg mye i vinter! Bruker Nutridivine Nutriboost Ultra Cocooning Cream som krem, Angelique-balm og serum som ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå