Gå til innhold

Dessertvin

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen av dere som kan hjelpe meg med dette, tro? Var i et bryllup for en stund siden og der serverte de en veldig god vin til desserten. Har spurt bruden om navnet på denne og fikk tilbake at det var en dessertvin fra Asti som kanskje het noe som lignet på Strumanti...? Sjekka litt på vinmonopolet sine sider uten å finne den. Bryllupet stod i Danmark, så det er jo ikke sikkert de har den på Polet her hjemme. Noen som aner hvilken vin dette kan være? Den var litt frisk og sprudlende.

Evt. er det noen som har forslag til en god dessertvin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banyul Dom Mas Blanc

- Passer både til friske/lette desserter og litt tyngre desserter som sjokoladekake ol.

Château Gravas - Sauternes

- Passer til friske/lette desserter

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror det heter Spumanti, men jeg klarte heller ikke finne den på siden til Vinmonopolet. Du får heller spørre i et utsalg, for jeg tror den er ganske vanlig.

Har dessverre ingen spesielle tips til deg.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Det kan ha vært en Asti Spimante, hvertfall hvis den var litt sprudlene.

Eller så kan det ha vært en annen vin fra Spumante.

I vårt bryllup hadde vi en kjempegod dessertvin som het Baude de venice, men den skrives helt sikkert ikke sånn. DEn passet ypperlig til vår friske sorbet og friske frukter. Deimot er den ikke så god mot sjokolade.

Ellers så er jo satern vin et bra alternativ, men ofte må godt over 200 kr for en flaske som er god.

Skrevet

Moscatel Monte Aragon er dessertvinen over alle!! :):sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...