Gjest blakk_arbeidssøker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Hei! Jeg lurer på om det er noen som av erfaringsmessige eller andre grunner kan gi meg en pekepinn på hvor mye jeg kommer til å få ifra NAV? Jeg ble sykemeldt i midten av November 2008, før dette hadde jeg jobbet på arbeidsplassen min og tjent ca 220.000 det siste året (etter skatt på 36%) Frem til Juni 2009 var jeg sykemeldt, men fikk sykepenger utbetalt fra arbeidsplass, så jeg fikk like mye utbetalt som jeg skulle ha gjort om jeg jobbet (minus bonus etc. selvsagt) Til og med September 2009 fikk jeg fortsatt sykepenger, men da fra NAV fordi jeg fortsatt var syk, men av diverse årsaker måtte si opp jobben jeg hadde. Legen min ordnet med alt dette for meg. I Oktober 2009 friskmeldte han meg og jeg registrerte meg som arbeidssøker og sendte inn krav om dagpenger til NAV. Jeg var altså sykemeldt eller uten inntekt hele 2009! Mange missforståelser, dårlig oppfølging og kommunikasjon fra lokale NAV's side, står jeg den dag i dag uten dagpenger og uten jobb. Kravet jeg sendte inn i Oktober ble ikke godkjent grunnet 'manglende dokumentasjon' som de i ettertid innrømmet at var roting i paprirene fra dems side. For en uke siden sendte jeg inn nytt krav, nye dokumenter og de bekreftet at alt er i orden nå. Innen 3 uker skal jeg få svar, og forhåpentligvis også penger. Er det noen mulighet for meg å kunne regne over hvor mye jeg kommer til å få? Evt noen som vet hvordan jeg skal gå frem hvis jeg får meg en deltidsjobb, og vil ha resten utbetalt fra nav? Takk på forhånd
Gjest sdsd Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Mange missforståelser, dårlig oppfølging og kommunikasjon fra lokale NAV's side, står jeg den dag i dag uten dagpenger og uten jobb. Det er NAVs feil at du står uten jobb?
Maxi Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Henger meg på denne. Håper det er iorden... ? Jeg har gått ned i stilling på jobben min og skal søke om dagpenger. Kan man regne ut hvor mye man får i dagpenger på noen måte ved å gå utifra hvor mye man tjente i fjor? Jeg regner med det blir den summen minus det jeg tjener i mnd nå?
Rosalie Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Sånn rughly vil det bli for trådstarter 2009-inntekt * 0,62. For Maxi: Du må gå ned minimum 50% i stillingsandel før du får dagpenger. Og da får du ca 62% av den stillings-% du går ned.
Gjest ts Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Det er NAVs feil at du står uten jobb? Det har jeg da på ingen måte verken ment eller sagt Som beskrevet under det du quotet har de innrømmet å ha rotet bort dokumenter som de hadde trengt for å kunne godkjenne mitt krav om dagpenger. "Mange missforståelser, dårlig oppfølging og kommunikasjon fra lokale NAV's side, står jeg den dag i dag uten dagpenger og uten jobb." ..jeg kan ikke se hvor jeg har skrevet at det er dems skyld at jeg er uten jobb? Kan du peke det ut for meg? Jeg kan kun se at jeg har skrevet sannheten - det har vært mye kluss, dårlig kommunikasjon etc, men ikke at jeg har skrevet at DET er grunnen til at jeg ikke har jobb Dette er dessuten totalt usaklig... Tusen takk for svar Wadjet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå