Gjest Milla28 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Heisann Jeg og samboeren min er 28-29 år og har vært sammen i mange år. Vi har mange venner egentlig. Men poenget er at de fleste vennene våre er single eller par med barn. Vi har få "kun kjærester/samboere"-venner, hvis dere skjønner. Da er det sånn at de single er egentlig kun interessert i å gå ut på byen, mens de med barn sjelden kommer seg ut av huset på f.eks lørdagskveldene. Da de sparer barnevaktene til de skal på tur, spesielle fester osv. Det forstår jeg fullt ut. Jeg og samboeren går mye ut, og da blir det oftest slik at jeg drar med jentevennene mine og han drar på guttevors. Helt topp det, men begynner å bli leeeeei! Det er liksom det samme hele tiden, og det er begrenset hvor gøy det er å gå på byen hver helg. Kosehelger hjemmer er også koselig, men det kan bli for mye av det også. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Lurer egentlig på hvordan andre par sosialiserer sammen med andre Kanskje jeg finner noen gode tips til hva vi kan finne på!
Gjest Spinell Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Vi er også et par uten barn, men vi er noen få år eldre enn dere, og føler egentlig at vi er litt ferdige med "ut på byen"-livet. De vennene som har små barn har gjerne med seg barna sine på besøk hos oss. Disse parene går, som du også har merket, ikke så mye på byen lengre. Lengden på slike besøk styrer seg gjerne selv; barna må hjem og legge seg (bortsett fra babyer, som kan sove i bagen sin). Andre ganger er vi på besøk hos disse vennene. Uansett: det går fint an å hygge seg hjemme hos hverandre, gjerne med god mat, filmer, spill etc. Vi har dessuten et vennepar som fikk barn tidlig, og nå som barna er blitt tenåringer er de mer enn gjerne hjemme alene en kveld uten at det gjør noe. M.a.o: den perioden dere er inne i nå kommer til å gå over Vennepar uten barn går vi på kino med, reiser på turer med eller besøker hverandre. Vi har vært på hytteturer med barnefamilier også, og det går helt fint, men det blir selvsagt heller ikke fest-turer, og mye må legges opp etter barnas premisser.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Jeg synes også det er litt vanskelig, det der. Vi er veldig sjelden ute, for vi liker ikke kjøttmarkedet som de single vennene våre på død og liv skal på så godt. Han drar på lønningspils av og til og havner på fylla, og jeg drar ut med venninner av og til og danser. Jeg merker godt at de fleste andre jeg kjenner er veldig opptatte med sitt og at f.eks. de med barn ikke bare ikke kommer seg ut, men de er generelt nesten ikke tilgjengelige i det hele tatt. Det er vanskelig å finne gode vennepar som man kan finne på ting med, fordi som regel er det enten guttene eller jentene som er venner og så kan de ha helt forskjellige partnere som ikke har like interesser. Jeg får f.eks. fnatt av damer som ikke vet om noe annet på TV enn barne-TV... Tips til ting man kan finne på: Inviter folk på middag. Inviter dere selv bort på middag. Ha spillkveld, enten kort, brettspill eller TV-spill (Buzz, Singstar o.l. er populært). Ha vorspiel/fest hjemme hos dere. Ha bakekveld, ølsmaking eller homeparty med sexleketøy o.l. (Det siste funker faktisk bedre når man har med seg kjæresten og kan diskutere der og da hva man vil ha og ikke. Og det er ikke bare dildoer, man kan kjøpe massasjeoljer, undertøy, frekke spill osv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå