Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet, som det har vært mye problemer med i vinter. Største problemet har vært vinduene, de er overhodet ikk eisolert, slik at det blåser konstant kald luft inn. Har prøvd å tette med forskjellige ting, men hjelper lite. For da å holde varmen har jeg vært nødt til å ha på mye strøm, og har nå fått regning etter avlesning på nesten dobbelt så mye som det jeg betalte i hele fjor! Har klaget på vinduene siden i sommer, uten at huseier har gjort noe, de bare overser det jeg kommer med.

Er det mulig å få krevd tilbake noe av denne strømregningen, siden det er på grunn av vinduene jeg har vært nødt til å bruke så mye strøm? Har sendt skriftlig klage flere ganger, men ingenting har skjedd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok dessverre ikke det er så mye å gjøre med det. Jeg har litt samme problemet selv. Det er egentlig frivillig for deg å bo der, og det at vinduene trekker kunne du enkelte funnet ut før du flyttet inn. Irriterende, ja, men det er nok bare slik det er...

Skrevet

Ok, er ikke så veldig godt kjent med slike ting, er første gangen jeg bor hjemmefra skjønner du. :) Bare så det er sagt, vinduene trekker ikke bare litt, det blåser seriøst inn hele tiden. På det ene vinduet er det så stor sprekk at man kan kikke ut, imellom vinduet og karmen (et par-tre millimeter kanskje?). Har tetta igjen med stoffbiter, men kommer jo fortsatt mye kald luft. Om det har noe å si er det mange like leiligheter som ble leid ut samtidig, og jeg bor ikke i den det var visning på. Ikke at jeg hadde funni ut av det selv i forkant allikevel men...

Skrevet

Kjøp tetningslister og duct tape på clas ohlsson eller noe.

Tetningslister innerst, så tape utenpå sånn det blir helt tett :)

Skrevet

Jepp, prøvd tetningslist og, men de er ikke store nok, måtte ha mange utenpå hverandre og da ble det bare tull... :sukk:

Skrevet

Det er faktisk visse krav til de som leier ut. Blant annet at det skal være godt nok isolert, både mot lyd og trekk. Du kan få noen til å inspisere leiligheten hvis du vil.

Selv bor jeg i en leilighet med punkterte vinduer og div. andre problemer, men leien er deretter lav, så derfor gidder jeg ikke si fra om det.

Skrevet
Jeg leier en leilighet, som det har vært mye problemer med i vinter. Største problemet har vært vinduene, de er overhodet ikk eisolert, slik at det blåser konstant kald luft inn. Har prøvd å tette med forskjellige ting, men hjelper lite. For da å holde varmen har jeg vært nødt til å ha på mye strøm, og har nå fått regning etter avlesning på nesten dobbelt så mye som det jeg betalte i hele fjor! Har klaget på vinduene siden i sommer, uten at huseier har gjort noe, de bare overser det jeg kommer med.

Er det mulig å få krevd tilbake noe av denne strømregningen, siden det er på grunn av vinduene jeg har vært nødt til å bruke så mye strøm? Har sendt skriftlig klage flere ganger, men ingenting har skjedd...

nei, slike ting sjekker man før man flytter inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...