Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 I følge Woman må alle kvinner ha disse 10 plaggene i garderoben. Hva synes dere? Har dere alle plaggene?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Sorry, glemte link. http://woman.no/article/36390/gallery/197403
Vera Vinge Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Om man må ha en minikjole og skinnjakke - tja... tror man klarer seg fint uten. Jeg vil dessuten protestere på det sterkeste på at alle må ha olashorts. Resten er jeg tilbøyelig til å være enig i at er fornuftig for de fleste å ha i garderoben, da det er anvendelige plagg. Selv har jeg varianter av alle utenom olashorts og skinnjakke. Endret 26. januar 2010 av Vera Vinge
Oz- Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Må og må, jeg har varianter av alle disse plaggene, men det er jo ikke en livsnødvendighet
Gjest Elfrida Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Av de tingene eier jeg ikke singleter, jeansshorts, minikjole eller smale jeans, da jeg ikke syns jeg kler det eller trives i det. Jeg har andre typer enkle topper, andre shorts, andre kjoler og andre typer jeans. Litt merkelig utvalg av basisplagg syns jeg. Edit: Ikke har jeg skinnjakke heller, det er ikke noe basisplagg i min garderobe Endret 26. januar 2010 av Elfrida
Sissan Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Her er linken Kort oppsummert 1 Hvit skjorte 2 Blazer 3 Minikjole 4 Strikket cardigan 5 Skinnjakke 6 Enkelt skjørt 7 Jeansshorts 8 Enkle topper 9 Et morsomt/fargerikt sjal 10 Smale jeans Og for å svare TS - jeg har iallefall flere varianter av alle disse ti. Men om jeg ville kalle dem basisplagg er jeg ikke sikker på. Tror ikke jeg ville følt basisgarderoben var på plass uten en vanlig dressbukse f.eks. Og jeg kunne klart meg fint uten jeansshorts... Jeg er nok mer tilhenger av Tim Gunns 10 essentials - men så er jeg også en godt voksen dame. 1 "Den lille sorte" 2 Trenchcoat 3 Dressbukser 4 Klassisk hvit skjorte 5 Jeans 6 "Any occasion top" - ser bra ut under dressjakke på jobb, og se bra ut uten dressjakke på kvelden 7 Draktskjørt 8 Hverdagskjole 9 Innsvinget dressjakke/draktjakke 10 Et behagelig antrekk som du kan bruke i stedet for grilldressen
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Om man må ha en minikjole og skinnjakke - tja... tror man klarer seg fint uten. Jeg vil dessuten protestere på det sterkeste på at alle må ha olashorts. Helt enig jeg føler meg definitivt ikke vel i minikjole, jeg har noen lange topper som er minikjoleaktige, men bruker dem over bukser/lengre skjørt. Og olashorts håper jeg endel av oss kan forskåne hverandre fra å gå med. Selv trives jeg absolutt ikke i shorts, det har noe med formen på beina mine å gjøre (ingen komplekser med lengre skjørt eller bikini, men shorts blir bare feil på meg). Hvit skjorte går jeg heller aldri med - jeg føler jeg ser ut som en aseksuell kontorrotte medslik skjorte (for ikke å snakke om drakt) Men for all del, det kan se fint ut på andre, og i noen jobbsammenhenger er det sikkert det mest anvendelige plagget. Heldigvis jobber jeg i bransjer hvor vi kan bruke andre farger på skjortene (de kunne jo heller foreslått skjorter i nøytrale farger?), eller gå i andre plagg Skinnjakke har jeg heller ikke og har ikke lett etter siden 1998. De øvrige plaggene på lista har jeg i en eller flere varianter. Men ville ikke kalt dette for en veldig god basisliste...
Quirky Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Jeg synes ikke listen var noe å aspirere etter- ok, så en hvit skjorte og en blazer er essensielle i min garderobe, men jeansshorts? Siden når ble det et basisplagg alle måtte ha? Er også mer fan av Tim Gunns liste, og også Rachel Zoes variant er langt mer interessant og inspirerende. Selv om jeg ikke er noen fan av Rachel Zoes stil, er jeg av samme formening som henne når det kommer til basisgarderober, lister etc: "Honestly, the word basic doesn’t really exist in my vocabulary—sure I have a favorite cut of denim and classic leather jacket never hurt anybody, but more often than not, I like my every day items to stand out". Jeg fokuserer heller på statement-pieces enn basisplagg, de er så uendelig mye mer spennede. Selv de mer "basic" plaggene mine er ikke helt enkle og klassiske, blazerene mine er oversized boyfriend-blazere med unike detaljer, trenchoaten min har bubble hem, og jeg har byttet ut beltet med et bredt obi-belte i lær. Jeg skal vurderere å gå over til en mer klassisk stil når jeg passerer 35, men enn så lenge har jeg ni år på meg til å ha det gøy med klær! Endret 26. januar 2010 av Quirky
Vera Vinge Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 Helt enig jeg føler meg definitivt ikke vel i minikjole, jeg har noen lange topper som er minikjoleaktige, men bruker dem over bukser/lengre skjørt. Bare for å legge til det jeg skrev over - grunnen til at jeg nevnte minikjole var for øvrig ikke at jeg ikke liker det. Det var mer en undring om hvorfor det skal være så mye mer anvendelig og basis enn kjoler som er lengre. (Selv er jeg veldig glad i korte kjoler.) På en slik liste er vel poenget å komme med en rekke plagg de fleste kan bruke, føle seg vel i og ta seg godt ut i, og det i ulike anledninger.
Fortunatus Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 Hehe, eneste jeg savner å ha i garderoben er en fin blazer Skinnjakke har jeg ikke, heller ikke skjørt.. Kroppen min passer så dårlig til skjørt.
Gjest Gjest_jente23_* Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har: -Minikjoler -Strikket cardigan -Enkelt skjørt -Jeans-shorts -Enkle topper -Morsomme/fargerike sjal -Smale jeans Har ikke savnet de andre basisplaggene. Selvom jeg kunne ønske jeg hadde kledd blazer eller skinnjakke!
Rime Skrevet 26. januar 2010 #13 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har nok en variant av alle 10, bortsett fra minikjole. Men har en kort, svart kjole. Minikjole kommer jeg nok aldri til å gå i:)
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 26. januar 2010 #14 Skrevet 26. januar 2010 Mangler vel 3-4 av de på listen, ville ikkje kalt noen av plaggene for basis (bortsett fra enkle topper) da.
Vera Vinge Skrevet 26. januar 2010 #15 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke listen var noe å aspirere etter- ok, så en hvit skjorte og en blazer er essensielle i min garderobe, men jeansshorts? Siden når ble det et basisplagg alle måtte ha? Er også mer fan av Tim Gunns liste, og også Rachel Zoes variant er langt mer interessant og inspirerende. Selv om jeg ikke er noen fan av Rachel Zoes stil, er jeg av samme formening som henne når det kommer til basisgarderober, lister etc: "Honestly, the word basic doesn’t really exist in my vocabulary—sure I have a favorite cut of denim and classic leather jacket never hurt anybody, but more often than not, I like my every day items to stand out". Jeg fokuserer heller på statement-pieces enn basisplagg, de er så uendelig mye mer spennede. Selv de mer "basic" plaggene mine er ikke helt enkle og klassiske, blazerene mine er oversized boyfriend-blazere med unike detaljer, trenchoaten min har bubble hem, og jeg har byttet ut beltet med et bredt obi-belte i lær. Jeg skal vurderere å gå over til en mer klassisk stil når jeg passerer 35, men enn så lenge har jeg ni år på meg til å ha det gøy med klær! Jeg er enig en del av det du skriver, og jeg tenker mye sånn selv. Jeg liker plagg som har noe ved seg, og tror aldri jeg vil få en såkalt klassisk garderobe (det jeg legger i klassisk). Men, så har jeg begynt å se verdien i å ha plagg som kan kombineres på mange forskjellige måter. Og jeg har blitt flinkere til å sette sammen plagg som i seg selv ikke er så spennende, men som blir morsomme sammen. Og så kan man også gjøre mye med smykker. Når jeg nå også prøver å kjøpe mer kvalitet, ser jeg at det kan være fornuftig å ikke bare kjøpe spesielle ting, men ting jeg ikke tror jeg vil gå lei av og som kan kombineres til mye. Jeg mener likevel ikke at det trenger å bli kjedelig da, og jeg syns som sagt måten å kombinere på kan være vel så viktig som enkeltplagg, når det gjelder hvor interessant resultatet blir. Men ellers baserer jeg altså ikke garderoben min på en slik liste, da det fort kunne blitt kjedelig.
Quirky Skrevet 26. januar 2010 #16 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Jeg er enig en del av det du skriver, og jeg tenker mye sånn selv. Jeg liker plagg som har noe ved seg, og tror aldri jeg vil få en såkalt klassisk garderobe (det jeg legger i klassisk). Men, så har jeg begynt å se verdien i å ha plagg som kan kombineres på mange forskjellige måter. Og jeg har blitt flinkere til å sette sammen plagg som i seg selv ikke er så spennende, men som blir morsomme sammen. Og så kan man også gjøre mye med smykker. Når jeg nå også prøver å kjøpe mer kvalitet, ser jeg at det kan være fornuftig å ikke bare kjøpe spesielle ting, men ting jeg ikke tror jeg vil gå lei av og som kan kombineres til mye. Jeg mener likevel ikke at det trenger å bli kjedelig da, og jeg syns som sagt måten å kombinere på kan være vel så viktig som enkeltplagg, når det gjelder hvor interessant resultatet blir. Men ellers baserer jeg altså ikke garderoben min på en slik liste, da det fort kunne blitt kjedelig. Jeg er helt med på det du sier om hvordan kombinasjonen av plagg kan gjøre et antrekk spennende, jeg skammer meg over at jeg ikke sa noe om det selv. Og accesoirer som smykker er uvurderlig. Selv liker jeg å kombinere plagg mange ikke ville tenkt på å bruke sammen, men jeg elsker også å sprite opp et ellers enkelt antrekk med et skikkelig statement-plagg. Det eneste jeg er konservativ på er farger, garderoben min går i sort, grått og hvitt, med noen få innslag av lilla, fiolett, rosa etc. Fargemiks type Ugly Betty gjør meg svimmel. Endret 26. januar 2010 av Quirky
IdaEmilia Skrevet 26. januar 2010 #17 Skrevet 26. januar 2010 Jeg er ikke enig i artikkelen! Spesielt ikke i jeansshorts, fargerikt sjal. Her er min liste: 1. Den lille sorte 2. Trenchcoat 3. Basic singleter 4. Basic cardigans 5. blazer 6. strømpebukser/tights i mørke farger (grått, svart) 7. enkelt skjørt (blyantskjørt) 8. Skinnjakke (den er basic!) 9. perfekte jeans 10. hvit skjorte
Gjest Gjest_lillan_* Skrevet 26. januar 2010 #18 Skrevet 26. januar 2010 Kort oppsummert 1 Hvit skjorte 2 Blazer 3 Minikjole 4 Strikket cardigan 5 Skinnjakke 6 Enkelt skjørt 7 Jeansshorts 8 Enkle topper 9 Et morsomt/fargerikt sjal 10 Smale jeans Har ikke: en hvit skjorte (når skal man bruke den da?) blazer (har jeg aldri kunne tenke meg å kjøpe, siden jeg ikke verken liker det eller har peiling på i hvilken anledning jeg skal kunne gå i en) Minikjole (Føles ikke konfortabelt, men kan være stilig på andre) jeanshorts (har hatt en kvit en gang, men de er ubehagelige) fargeriks sjal (vel det er jo stilig men jeg eier bare et kvitt ett) Smale jeans (nei, det er verken lekkert eller passer min fasong, selv om jeg er tynn.) Har mye t-skjorter, normale bukser, vanlige gensere, noen knelange kjoler, en svart bukse til fint og noen finere topper. Har faktisk en imitert skinnjakke i mørk brun, men den bruker jeg kun til fint.
TanteBrun Skrevet 26. januar 2010 #19 Skrevet 26. januar 2010 Tror nok at Womans liste er ment for hva som er basis denne sesongen utfra dagens motebilde. Ellers jeg også enig i at Tim Gunns liste er bedre. Den er klassisk og kan derfor aldri bli helt feil.
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 26. januar 2010 #20 Skrevet 26. januar 2010 For en bullshit-liste. Noe så bortkasta som å ha plagg du aldri bruker, og som bare samler støv. Det er da svært mange jenter som ikke bruker skjørt, strømpebukser, osv. Hvorfor skal du da ha sånt hjemme? Sexy korsett, strømper, håndjern osv - DET er basic for damer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå