Gjest Gjest_Kvisten_* Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Usikker på hvor jeg skulle poste denne, flytt gjerne hvis det er feil:) Uansett, meg og en venninne har snakket litt om å reise bort ett halvt års tid, siden vi begge trenger å komme bort litt etter mye vanskelig som har skjedd.. Hun vil bare reise, mens jeg alltid har hatt en drøm om å bo i USA, da helst California. Problemet er at vi ikke er helt sikre på hva vi egentlig skal gjøre der.. Vi vil ha en typisk tur der alt er lagt opp på forhånd med tanke på boplass osv. Men har sett på feks gateway college, og ingenting der frister veldig. Vi er begge 20(21 når vi reiser) og kunne egentlig godt tenke oss å gjøre noe helt annet enn det vi har gjort før, få mest mulig impulser! Noe jeg alltid har drømt om er å jobbe med veldedighet en stund, er dette ett alternativ her? Evt ta kurs her, så reise en annen plass for å jobbe? Ingen av oss har noen annen utdannelse enn vgs, jeg har tatt ett år på sykepleie, men dette var ikke rett for meg. Håper virkelig noen kan komme med tips og råd om hva vi kan gjøre:)ALT er av interesse!
vidvandre Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Ikke sikker på om jeg har noe forslag, men jeg skjønner dere godt Det er bra å røre på seg for å få nye impulser når livet er trått og vanskelig. Tenker på det samme selv. Kommer litt an på hvor mye penger dere har? Om dere starter på scracth finnes det solidaritetsturer til f.eks. Sør-Amerika (sosialister), det finnes veldedige organisasjoner som lar deg reise og jobbe for kosten (kristne) mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå