Gå til innhold

Forbrukslån/refinansiering

Anbefalte innlegg

Gjest gjest-ts
Skrevet

Hei :goodbye:

Har deseverre et lån på mastercard på 25.000 som jeg synes bare blir dyrere og dyrere pga rente..

Noen som har prøvd refinansiering iform av f.eks aconto? (www.aconto.no)

Har litt lyst å søke om lån der, hvis det kan lønne seg..

(Og klippe kredittkortet og aldrig bruke slikt igjen!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Se opp for lenker som den over her :biggrin: Ofte dyre lån.

Har du huslån? Kan søke om å øke det for så å betale ned på annen gjeld.

Endret av mettemarit_ikke
Gjest gjest-ts
Skrevet
Se opp for lenker som den over her :biggrin: Ofte dyre lån.

Har du huslån? Kan søke om å øke det for så å betale ned på annen gjeld.

Ja, har et lån på leiligheten min på 750.000

Må jeg da høre med banken om de kan legge mastercard gjelda på boliglånet mitt?

Skrevet
Ja, har et lån på leiligheten min på 750.000

Må jeg da høre med banken om de kan legge mastercard gjelda på boliglånet mitt?

Det holder å søke om utvidelse av lånet med sikkerhet i boligen - får du det innvilget kan du bruke det til det du vil. Men du må gjerne si til banken at det er det du skal bruke det til.

Gjest Ber meg
Skrevet
Hei :goodbye:

Har deseverre et lån på mastercard på 25.000 som jeg synes bare blir dyrere og dyrere pga rente..

Noen som har prøvd refinansiering iform av f.eks aconto? (www.aconto.no)

Har litt lyst å søke om lån der, hvis det kan lønne seg..

(Og klippe kredittkortet og aldrig bruke slikt igjen!)

Hei,

Det som åpenbart er det beste valget er å på om opplåning på bolig, renten her er usannsynlig mye lavere enn ved forbrukslån/kredittkort. Hvis banken nekter det (Bør ikke på et så lavt beløp) kan du søke forbrukslån direkte i banken hos en av selskapene som tilbyr det. (bank norwegian, ya bank, citi f.eks)

Hvis du er heldig (søk gjerne alle steder pga forskjellige renter) kan du få en rente som er en god del lavere enn på vanlige kredittkort. Men pass på at ikke etableringsgebyret spiser opp fordelen...

Skrevet
Det holder å søke om utvidelse av lånet med sikkerhet i boligen - får du det innvilget kan du bruke det til det du vil. Men du må gjerne si til banken at det er det du skal bruke det til.

Når du skal forsøke å refinansiere kredittkortet er det en god ide å se om du har annen gjeld du også vil ta med. Gjeld som har høyere rente enn boliglånet. Kanskje billånet har noe høy rente? Tenk også over om det er noe du kommer til å kjøpe i nær fremtid (kommende år f.eks.) som du behøver å finansiere. Da slipper du å gjenta søkeprosessen med banken. Undersøk gjerne ikke bare i egen bank men hør med andre om de kan gi et tilbud. Alltid bra å ha et sammenligningsgrunnlag. Sjekk i banken din og gjerne hos noen andre som innhenter tilbud fra flere banker for deg. Lykke til med din refinansiering .....

Skrevet
Når du skal forsøke å refinansiere kredittkortet er det en god ide å se om du har annen gjeld du også vil ta med. Gjeld som har høyere rente enn boliglånet. Kanskje billånet har noe høy rente?

Det høres kanskje ut som en god idé der og da, men husk at selv om renta kanskje er høyere på billånet så er det gjerne et lån som betales ned over 5 år eller så, mens hvis man baker det inn i boliglånet må du betale på bilen i 20-30 år. Derfor syns jeg egentlig ikke det er et godt råd, med mindre man absolutt ikke har råd til å betjene billånet.

Gjest gjest-ts
Skrevet
Det høres kanskje ut som en god idé der og da, men husk at selv om renta kanskje er høyere på billånet så er det gjerne et lån som betales ned over 5 år eller så, mens hvis man baker det inn i boliglånet må du betale på bilen i 20-30 år. Derfor syns jeg egentlig ikke det er et godt råd, med mindre man absolutt ikke har råd til å betjene billånet.

Jeg har billånet også inne i de 750.000

Kanskje jeg skal gå innom banken å høre om de er villig til å låne meg 25.000 ekstra å legge på dette boliglånet, slik at jeg blir kvitt kredittkortgjelda.. Så skal jeg aldrig noensinne ta i bruk et slikt kort igjen.

Skrevet
Jeg har billånet også inne i de 750.000

Kanskje jeg skal gå innom banken å høre om de er villig til å låne meg 25.000 ekstra å legge på dette boliglånet, slik at jeg blir kvitt kredittkortgjelda.. Så skal jeg aldrig noensinne ta i bruk et slikt kort igjen.

Hvor mye er leiligheten verdt da?

Gjest gjest-ts
Skrevet
Hvor mye er leiligheten verdt da?

megleren mente at jeg kan få mellom 690 og 790.000...

Skrevet
megleren mente at jeg kan få mellom 690 og 790.000...

Hmm, vil kanskje tro at det blir litt vanskelig å finansiere boligen med noe som kanskje er over 100% av verdi, men hør med banken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...