Gå til innhold

Skal til Los Angeles!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Jeg og en venninne skal til Los Angeles i påskeferien!

Har aldri vært i USA, og vi gleder oss helt vilt.

Hva MÅ man bare få med seg?

Hva har man på seg til hverdags og på 'byen' i LA?

Noe viktig vi må tenke på/planlegge/ha med oss?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest reisefeber
Skrevet

Sett av en hel dag til Universal Studios. Veldig morsomt.

Sjekk ut Hollywood boulevard og Sunset boulevard + Rodeo Drive.

Ellers er LA egentlig bare en veldig veldig stor by, som er vanskelig å få inntrykk av. Består av en haug småbyer som har smelta sammen. En må liksom velge hvilket område en vil være i, f.eks. Hollywood eller Beverly Hills.

Gjest reisefeber
Skrevet

LA er forresten er litt upersonlig by som det er vansklig å få oversikt over. Veldig annerledes enn San Francisco som er en helt fantastisk by. Tror jeg ville endra billetten og reist dit i stedet ;-)

Skrevet
LA er forresten er litt upersonlig by som det er vansklig å få oversikt over. Veldig annerledes enn San Francisco som er en helt fantastisk by. Tror jeg ville endra billetten og reist dit i stedet ;-)

Ærlig talt - det er vel bare å planlegge litt og finne ut av hva man ønsker å se!

Jeg var der i fjor sommer, i to uker, og rakk uendelig mye - fordi jeg på forhånd hadde planlagt ukene.

Ja, det er en stor by - men fy søren, så kul!!!

Skrevet

Jeg anbefaler ikke universal studios, med mindre man er veldig gira på å se "filmsteder". Føler jeg brukte penger på noe som bare var tull egentlig - sitte i en "vogn" å se hus. Det er noen få berg og dalbaner der, men de er så små og kjedelige (for barn). Men det er min opplevelse - det betyr ikke at deres opplevelse blir slik :)

Jeg var der i 3 hele dager og hadde en hel dag til shopping - kombinert med hollywoodområdet, en dag på Univ.Studios og litt vandring ned på piren på santa monica pier, og så hadde vi en dag på Magic Mountain six flags (anbefaler her VIP-billett, ellers står du bare i kø halve dagen. tror det koster noe 900kr eller noe, men anbefales om en virkelig elsker berg og dalbaner). Six Flags er det jeg husker aller best og som får meg til å lengte tilbake, men jeg elsker berg og dalbaner! :jepp: Jeg bodde rett ved 3th promenade som er shoppinggata i Santa Monica, og der er mange kjente og fine butikker. Bussystemet er ikke så mye å skryte av, litt rotete å forstå. Tok en halvtime eller noe fra Santa Monica til Hollywood.

Skrevet

Los Angeles er ikke den letteste byen å være turist, men det er mye å se og oppleve. Jeg har vært der et par ganger og skal tilbake i sommer.

Det største problemet er som andre sier at det er bare en samling av områder*/småbyer som har vokst sammen. Det finnes ikke noe sentrum (eller jo, men det er ikke der man vil være som turist) Dessuten alle i L.A. har bil og kjører overalt! Det er ikke noe godt kollektivt transportsystem. Og det er ikke bare å traske til fots heller, fordi områdene er så spredt.

Men det er mye å se og gøy å oppleve byen man har sett så mye av i film og tv. Santa Monica og Santa Monica pier er gøy å få med seg fordi det er så kjent, Venice Beach også selv om det er litt av et freakshow. Rodeo Drive og Robertson Blvd har mange fancy og hippe butikker. Mye dyrt, men bare det å titte er en opplevelse! Ellers ligger det mange fornøyelsesparker rundt L.A., Six Flags, Universal Studios, Disneyland (to parker) og Warner Bros studios.

Ellers vil de fleste se Hollywood-skiltet, Hollywood walk of fame og Beverly Hills hotel.

The Grove er et veldig koselig shoppingområde med masse butikker, restauranter, kino osv.. Ikke så stort, men der er det hvertfall ikke biltrafikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...