Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er kanskje litt tåpelig dette her, men har nå bodd sammen med samboer i ett år og han er den beste, snilleste, omtenksomme mannen jeg noensinne har møtt og jeg elsker ham! Jeg er 22 og han er 23 og vi har det supert i lag, men avogtil så er han i kjempedårlig humør, og da er det veldig ubehagelig stemning. Jeg er litt glemsk og vimsete av meg og hvis jeg f.eks spør om noe jeg har spurt om tidligere eller har glemt noe jeg skulle huske så reagerer han ofte med å bli irritert, roper til meg at jeg ikke bryr meg om hva som blir sagt og at jeg må skjerpe meg og hørselen min. Deretter følger silent treatment, eller korte svar som tilsier at han ikke vil snakke med meg. Når dette skjer blir jeg lei meg, det har skjedd at jeg har blitt så lei og flau at jeg har begynt å gråte. Jeg hater at det er alltid min feil at han blir i dårlig humør :tristbla:

Jeg er ikke typen som liker å diskutere heftig, er mer konfliktsky så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle disse humørsvingningene, er livredd for å glemme ting som blir sagt og ting jeg må huske på, blir helt stresset og da er det ensa lettere å glemme ting! Har mistanke om at jeg har litt dårlig hørsel så det kan jeg jo sjekke.. Må jeg rett og slett skjerpe hjernen min eller må jeg be ham om å skjerpe seg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ofte han får slike humørsvingninger?

Varer de lenge og er det noe spesiellt du kan tenke deg at de kan komme av?

De fleste av oss har vel humørsvingninger til tider. Jeg kan selv ha det om jeg er trøtt og lei, men det går jo hedigvis fort over. Er mest slik at jeg kan svare surt.

Håper dette ikke er noe som skjer ofte, da kan det tyde på at han sliter med noe.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Jeg hater at det er alltid min feil at han blir i dårlig humør :tristbla:

Dette oppsumerer vel det meste, at han har "overbevist" deg om at du er roten til hans irrasjonelle humørsyke.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Be han om å skjerpe seg samtidig som du prøver skjerpe deg også.

Skrevet

Kommer det regelmessig?

Det er visse indikasjoner på at hormonene svinger også hos menn, og at de kan oppleve noe tilsvarende vår PMS.

Skrevet

Dette minner meg sååååååååååå mye om mitt tidligere liv sammen med en x! Akkurat like dann var det! HAN er barnslig og mulig han har psykiske problemer som x. HAn reagerer som en unge!. Fysj!!!!

Eneste jeg angrer på er at det ikke ble slutt tidligere!

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Jeg hater at det er alltid min feil at han blir i dårlig humør :tristbla:

Som du kanskje forstår selv, så er det noe som da ikke stemmer helt i relasjonen deres. Den høres ikke så positiv ut. Istedenfor å godta alt og at "du forårsaker mistrivselen" til kjæresten din, bør du kanskje handle: stille han og deg spørsmålet om det er lurt at dere er sammen. Det er det jo ikke sikkert at det er.

Skrevet

Han er ikke den beste, snilleste, omtenksomme mannen som finnes, selv om du ikke har møtt noen bedre. Hvis dere skal få forholdet til å fungere må dere prøve og tilpasse dere hverandre. Du kan selvfølgelig prøve og skjerpe deg på glemskheten din, men han må også godta at du ikke er perfekt og at du har noen negative sider. Min samboer irriterte seg over at jeg sov lenge i helgene (helt til 10-11, oioioi) og at jeg ikke alltid var så flink til å rydde - til slutt sa jeg til ham at jeg kom til å sove ut i helgene uansett, fordi jeg trenger den søvnen, og dessuten har jeg aldri vært en superhusmor og jeg kommer nok aldri til å bli det heller. Men jeg har tusen andre fine sider, så kanskje han må leve med at jeg tåler litt mer rot enn ham. Etter det har det gått bedre.

Be typen din om å si fra når han er i dårlig humør, så gir du ham litt fred i en periode. Da roer han seg nok ned.

Gjest Gjest L
Skrevet

Eg sliter litt med humørsvingninger slik som mannen din. Når eg er i dårlig humør blir lunten kort, og dersom noen gjentate ganger spør om samme tingene, eller forstyrrer meg når eg sitter dypt i noe blir eg veldig iritert og har null problemer med å si ifra.

Eg mener du må påpeke at når han er i dårlig humør er han uhyggelig og ikkje gøy å være med. Dersom han innser at han har et problem kan han iallefall justere det til en viss grad når han er i dårlig humør, og ikkje latt det gå utover deg med dårlige ord. Samtidig så må du tilpasse deg han når han er i dårlig humør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...