Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg og min kjære passet niesen hans på to år for noen dager siden. Jeg stor-trivdest med ansvaret, og fikk jobben som rumpetørker når naturen kallte på vesla. Med det ansvaret, så ble det naturlig at jeg var den som hjalp til mest når hun skulle bade senere på kvelden, og det er her jeg ble usikker. Hennes onkel, min kjæreste, tok avstand og med det så ble jeg usikker også..Det er vel dette med nakenhet da. Er det ok egentlig, for en dame hun bare har møtt en til to ganger, til å bade henne? barnet var helt i hundre og hun ELSKER å bade, så det ble masse splashing og svansing i badekaret, basert på hennes latter så var det bare gøy, så det er mest jeg som er unødig bekymret sånn i ettertid. Hvordan går man frem for å unngå usikkerhet ved bading? Skal man ta avstand eller er det greit å leke sammen med barnet? Håper på råd
bizzy Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Syns ikke du skal bekymre deg jeg, så lenge dere leker helt normalt så er jo nakenhet så naturlig som bare det for en 2åring! Jeg hadde reagert mer på om mine barns tanter og onkler ikke hadde oppført seg helt normalt sammen med mine barn i slike situasjoner! Her "stappes" fettere og kusiner sammen i badekaret og mamma/pappa eller tante/onkel leker og tuller som vanlig
Yummy_Mummy Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Ble litt usikker her, snakker vi om at du hoppet oppi badekaret med henne kliss naken eller snakker vi om at niesen var naken og du tullet med henne mens hun badet? Dersom vi snakker om det første, så synes jeg vel det er litt snodig (jeg bader ikke med min egen sønn en gang), men snakker vi om at du sitter ved siden av badekaret, så synes jeg det er helt naturlig. Hos oss har guttungen badet med kusiner og også onkel (da 8-9 år), og det synes jeg er helt greit. Har heller ikke noe problem med at barnevakten bader barnet mitt. Faktisk foreslår jeg det gjerne ettersom han elsker å bade og da ofte blir god og trøtt og er lettere å legge, men advarer om at de bør ha skift til seg selv klart, for det blir vått. Tror ikke de er pedofile fordi de bader gutten min (og hva er det å se som de ikke ser ved bleieskift?)
Hedda-78 Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Ja, jeg synes det er helt greit. Dersom du kjenner barnet godt nok til å passe henne uten foreldrene tilstede, kjenner du henne også godt nok til å bade henne. Nakenhet er ikke tabu for en toåring, det var nok bare du (og din mann) som tenkte på det. Ellers vet jeg om at noen menn unngår naken-situasjoner med barn, fordi det desverre er så utrolig fort gjort å få et totalt ubegrunnet stempel på seg. Jeg hadde ikke reagert dersom det var din mann som hadde badet henne, det er helt sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå