Gå til innhold

Tips om bra brukt bybil

Gjest ka

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har noen tips på bra bybil i prisklassen 50 000- 90 000? Bilen skal i hovedsak brukes i byen, i blant til noen litt lengre turer (ca 3 timers kjøring). Den skal gateparkeres og bør derfor ikke være så stor. Det er somregel bare meg som skal kjøre, så baksetekomfort er ikke så viktig.

Jeg har lite kjøreerfaring og en del ubehagelige trafikkopplevelser,men har nå tatt kjøretimer på nytt og trent en del med venner og er klar for og nødt til å kjøre på egenhånd. Men synes fremdeles det er fryktelig ubehagelig å kjøre bil og ønsker derfor en lettkjørt og trygg bil.

Har fått tips om Peugeot 206 og Mercedes a-klasse og synes begge disse ser ut til å fylle kravene mine. Noen som kjenner disse og evt vet om det er noen årsmodeller jeg må holde meg unna eller noen feil jeg må være obs på å se etter?

Vurderer også automatgir. Noen som har tanker om det?

På forhånd tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Ole_*

Har kjørt Peugeot 406 de siste årene (m/automat) den har vært suveren. Har snart gått 300000km og bruker ikke engang olje enda. Dersom 206 er like bra, hadde ikke jeg vært i tvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke satset på Mercedes A, for det budsjettet får du bare den gamle modellen som ikke var spesielt bra. Mye feil, dårlige kjøreegenskaper osv. Renault Clio er også et morsomt alternativ. Citroen C2 er ikke så værst...

Edit: Her er en fin sak. Lav km og gjerrig diesel vil gi deg billig bil i mange år...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20513702

Endret av aluminium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...