Gjest J-28 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Hei! Må bare innrømme at jeg er helt grønn på dette område. Det eneste jeg kan om pc er å bruke den (hvis alt fungerer). Vil gjerne laste ned word, exel og andre programmer på pc`en, men veit verken hvor jeg kan finne de eller hvordan jeg kan laste de. Er det noen snille mennesker der ute som har noen tips til meg? Takk på forhånd!
Gjest Gjest_kriwin_* Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Hei Word og excel (og andre Office programmer) kan ikke lastes ned fra nett. De må du betale for. De finnes en gratisversjon, OpenOffice, som du kan laste ned her: http://no.openoffice.org/ Den er selvfølgelig ikke like bra som betal-versjonen, men funker helt greit med mindre du skal bruke den mye. Adobe Reader (program som leser pdf-filer) kan du laste ned her http://get.adobe.com/no/reader/
Pingting Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Hvis du vil kjøpe vanlige Office-programmer så går det an å gå til en elektronikkbutikk (eller nettbutikk) og kjøpe en installasjons-CD. Tror det Home and Student (som har Word, Excel, Powerpoint og OneNote) ligger på rundt 700 kroner i pris, men mulig jeg bommer litt der. Eventuelt kan du kjøpe og laste ned fra Microsoft sine sider, her. Ellers vet jeg at mange liker OpenOffice som kriwin tipser om.
Gjest J-28 Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Hei igjen! Takk til begge to! Har nå lastet openoffice pakka, men får ikke det til å fungere. Ingenting skjer når jeg trykker på det. Hmmmmmmm
Chiyo Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 JEg har Office 2007 og det koster. Man kjøper et lisens man kan bruke på 3 PC'er til rundt 1000 kroner. Men det er et kjempe bra program jeg vil absolut anbefale det. Visst du trenger det da. Visst du ikke kommer til å bruke det er det ikke vits.
Mir Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Hva mener du når du trykker på det ? Har du installert det, eller er det installasjonsfilen du ikke får trykket på ? Har du fått opp Openoffice ikoner på skrivebordet ditt ?
Gjest J-28 Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Hei igjen! Jeg fikk det til! Tusen takk for hjelpen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå