Gå til innhold

hvor mange grader vasker dere undertøy på?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linda_*
Skrevet

Hva vasker dere undertøy på? (også sokker, t-skjorter, og gensere men dette er ikke så skittent)

40 grader? 60?

Var litt usikker, så satte på 60 grader..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker bommulstruser på 60 grader, en sjelden gang på 90 grader.

Finundertøy og BHer vasker jeg som regel på 40 grader.

Skrevet

Vasker alltid på 40 med mindre det er spesielt skittent - da blir det 60. BHer vasker jeg for hånd.

Skrevet

Undertøy, håndklær og sengetøy vasker jeg på 60 grader. Alt annet går på 30-40 grader.

Skrevet

60 grader, det är ju bevisat att bakterier överlever vid tvätt på 40 grader.

Skrevet
Undertøy, håndklær og sengetøy vasker jeg på 60 grader. Alt annet går på 30-40 grader.

samme her.

Gjest vaskern
Skrevet

Sengetøy også på 60? Jeg vasker det på 90 jeg.

Skrevet

Sengetøy, håndklær, undertøy på 60, alt annet på 30-40

Skrevet

60 på undertøy, sengetøy og håndklær/kluter, annet på 40 (eller 30, finvask). Synes i hvert fall håndklær begynner å lukte surt fort hvis de vaskes ofte på lav temperatur, så tenker at det skal 60 grader til for å få det rent nok.

Skrevet

Sengetøy (unntatt ett og annet satengsengesett), håndklær, kopptuer, kopphåndduker, sokker, truser og t-skjorter uten trykk eller annen pynt vaskes på 60 grader.

Resten på 40 grader eller finvask.

Skrevet

jeg vasker på 40 grader, for jeg har virkelig ikke nok som kan gå på 60 grader og har ikke råd til å vaske halvfulle maskiner:p men ellers hadde jeg vel egentlig vasket det på 60.

Skrevet

Undertøy og sokker samt håndkler og sengetøy vasker jeg på 60 grader. Synes ikke undertøy blir spesielt rent av å vaskes på 40, uansett hvor fint det måtte være. Andre klær tar jeg på 30 eller 40 grader, litt avhengig av kvaliteten på tøyet.

Skrevet

Det avhenger av hvor full vaskemaskina er, og hva annet jeg skal vaske. Noen ganger tar jeg det på 40, andre ganger på 60. Rent blir det uansett :)

Skrevet

Som regel 60, men havner nå noen på 40 også-

Skrevet

Undertøy på 60 grader, vanlig klær på 40, håndkler/kluter/sengetøy/kjøkkenkluter/kjøkkenhåndkler osv på 95.

Skrevet

Jeg vasker undertøy og klær på 40 grader, og håndklær/sengetøy på 90 grader.

Skrevet

Undertøy, håndklær,truser,(sure herresokker på 60) nusselige barnesokker på 40.alt annet tøy på 40,med unntak av ull og silke som vaskes for hånd eller på ullprogram 20 ller 30 grader med milo.

Skrevet

Undertøy går alltid på 60. Mange av trusene mine står det 40 på, men jeg kjøper meg heller nytt undertøy oftere enn å plages med infeksjoner og andre ulumskheter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...