Gjest Gjest_Gutt_* Skrevet 26. januar 2010 #1 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvorfor bruker jenter brunkrem eller soliarium? De fineste jentene er jo hvite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 26. januar 2010 #2 Del Skrevet 26. januar 2010 hei det er jo veldig hyggelig at du synes de hvite jentene er finest, ikke så ofte jeg hørte dette i min ungdom... personlig er jeg veldig hvit og har vanskelig for å få farge. mine foreldre var av "bilferie" typen og vi fartet alltid rundt omkring i norden, mens alle mine venninner drog til syden og kom hjem super brune. jeg ble kalt spøkelse, bleika og folk spurte meg rett ut; "hvorfor er du så jævlig bleik egentlig"? slikt sårer når man er fjortis. jeg vil nesten stille dette på lik linje med kroppsfasong. samtidig som man skal være slank, skal man også være brun. noen henger seg såpass opp i dette at man tilslutt blir avhengig av å sole seg, dette har fått navnet "tanorexia". nå er jeg voksen og har ikke store problemer med dette idag, men jeg tar fortsatt solarium i ny og ne. min konklusjon; jenter bruker brunkrem/solarium for å passe inn i normen/motepresset. presset ligger nok mest på hva "de andre jentene" sier, men også mange gutter er opphengt i dette med å være brun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gutt_* Skrevet 26. januar 2010 #3 Del Skrevet 26. januar 2010 jenter bruker brunkrem/solarium for å passe inn i normen/motepresset. presset ligger nok mest på hva "de andre jentene" sier, men også mange gutter er opphengt i dette med å være brun. Jeg har surfer litt på blogg.no og synes mange av jentene ser så dumme ut når de sminker seg brune. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Skrevet 26. januar 2010 #4 Del Skrevet 26. januar 2010 jeg bruker verken brunkrem eller pudder, men liker å ta solarium sånn av og til.. ca 3 ganger i månden. Mye pga det er behagelig og avslappende å legge seg ned i 30min for å slappe av i den varme senga, men også litt får å holde på brunfargen:) Synest selv det er fint når jenter er sånn "mellomting" ikke får bleike, men ikke får brune heller.... Er enig me deg om de som blogger ja.. ser altfår brune/oransje ut. skal ikke ta alle under samme kam, men de fleste er slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 26. januar 2010 #5 Del Skrevet 26. januar 2010 hei det er jo veldig hyggelig at du synes de hvite jentene er finest, ikke så ofte jeg hørte dette i min ungdom... personlig er jeg veldig hvit og har vanskelig for å få farge. mine foreldre var av "bilferie" typen og vi fartet alltid rundt omkring i norden, mens alle mine venninner drog til syden og kom hjem super brune. jeg ble kalt spøkelse, bleika og folk spurte meg rett ut; "hvorfor er du så jævlig bleik egentlig"? slikt sårer når man er fjortis. jeg vil nesten stille dette på lik linje med kroppsfasong. samtidig som man skal være slank, skal man også være brun. noen henger seg såpass opp i dette at man tilslutt blir avhengig av å sole seg, dette har fått navnet "tanorexia". nå er jeg voksen og har ikke store problemer med dette idag, men jeg tar fortsatt solarium i ny og ne. min konklusjon; jenter bruker brunkrem/solarium for å passe inn i normen/motepresset. presset ligger nok mest på hva "de andre jentene" sier, men også mange gutter er opphengt i dette med å være brun. hei, jeg er samme gjest som over. ville også legge til at jeg noen ganger tar solarium pga. tørr hud, spesielt nå på vinteren. begynner jeg å få en tørr flekk forsvinner den så fort jeg får litt varme på kroppen dette merket jeg spesielt de årene jeg bodde i varmere strøk (5 år i utlandet). der forsvant min tørre/sensitive hud, men kom fort tilbake igjen da jeg flyttet hjem til norge. ellers jeg er veldig enig i at oransj/gulrot hud er stygt, tror dette ofte er sminke/selbruningskrem. ugh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. januar 2010 #6 Del Skrevet 26. januar 2010 Heller bleik enn oransj... Er vel helst heilt unge jenter dette gjeld då, men dei sminkar seg vel slik for å gjere det "alle andre" gjer. Grusomt stygt er det i alle fall. Særleg i kombinasjon med klorbleika, bustete hår, altfor mykje sminke, åletrange bukser og digre, stygge tunikaer i grelle farger *generaliserar* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. januar 2010 #7 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg vil være brun fordi jeg ser mer våken ut når jeg får litt farge på kroppen. I tillegg har jeg også litt synlige blodårer noen steder som ikke blir like synlige når jeg blir brun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #8 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg har sluttet tvert med solarium etter å ha sett et program på TVen hvor de viste hvordan solarium påvirket underhuden i ansiktet og de som tok mest sol i det programmet så ut som kjøttkaker i trynet. Hun som ikke tok noe solarium/brukte solfaktor hadde nydelig hud og omtrent ingen solskader. Grunnen til at mange jenter liker å ha litt farge tror jeg er pga farger, og ikke bare motepress. Mange fargenyanser er penere til en mørkere hudtype. Det var mitt mål da jeg var yngre ihvertfall, så for meg at jeg kom til å se mye finere ut i kjoler og hvite klær. Nå synes jeg det er penest å være blek faktisk, og ikke superbrun/oransje. Mange kjendiser med fin, blek farge som ser strålende ut, fordi de kler seg riktig i tillegg til at sminken ikke er helt ekstrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinnia Skrevet 26. januar 2010 #9 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg er veldig blek fra naturens side, og har egentlig ikke særlig problemer med det. Men jeg har en samboer som ikke legger skjul på at han synes brune jenter er finest, noe som er ganske ironisk siden det er så langt fra meg man kan komme. Derfor har jeg prøvd noen ganger å bli brun for at han skal synes jeg er fin, men jeg får det ikke til. Får bittebittelitt farge, men ikke noe som andre enn meg ville lagt merke til. Selvbruning tar heller ikke på huden min av en eller annen merkelig grunn. Så konklusjon er altså at jeg ikke har behov for å være veldig brun, men jeg vil likevel prøve å tilfredsstille kjæresten og være brun likevel.. selv om det ikke går Det skal ikke være lett nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 26. januar 2010 #10 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvorfor bruker jenter brunkrem eller soliarium? De fineste jentene er jo hvite Eg er så enig med den siste setningen! Hvit hud er flott! Verste eg ser er slike som har klint seg inn med så mye brunkrem at de ser ut som de kommer fra ett heilt annet sted i verden eller er oransjebrune i ansiktet og på hendene (gjerne med kant rundt heile fjeset eller på halsen hvor de har glemt å "duse" ut fargen med den naturlige hudfargen, eller med kritthvit hals). Hallo, ser de virkelig ikkje hvor jævlig stygt det ser ut selv!? Sitter å ler når eg ser bilder av slike på FB, lurer jo på hva de tenker på (med). Veit at mange tyr til slikt fordi de ikkje liker være bleike, eller før de skal på ferie for det er jo krise om de skal ligge å sole seg på stranda og ser bleike ut liksom. Problemet er vel at de ikkje klarer stoppe når det ser bra ut, og fortsetter til de ser rare ut.. Har ein bror som blir lett brun som går i solarium 1 gang i uka, han ser ut som ein neger nå og det ser faktisk jævlig stygt og passe dust ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #11 Del Skrevet 27. januar 2010 Fordi de fleste forbildene til unge jenter i dag er veldig brune og fordi det er lettere å se pen ut med sminke på og da sminker de fleste seg brune. Det er jo gjerne de rike som har råd til solarium og sminke og ferieturer til utlandet, og det er vel mange som ser opp til de rike og berømte. Det vil nok hjelpe hvis mange nok gutter sier mange ganger til jenter at de liker dem lyse og uten sminke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #12 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg er ei ganske naturlig bleik jente, og vil være brun fordi jeg ganske enkelt ser mye freshere ut med litt brunfarge. Jeg er mørk i håret, mørkebrune øyne og øyenbryn, så når jeg først er blek ser jeg veldig blek ut. Dessuten dempes arr og uren hud når man er brun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #13 Del Skrevet 27. januar 2010 Jammen, "jenter" vil jo ikke det. Mange jenter vil det, ja, men ikke alle. Om man ser tilbake i tid, eller på varmere og fattigere deler av verden, er det gjerne det å være blek som er pent. Tidligere (i vår del av verden) betydde det å være brun at man måtte arbeide mye (ute), på gården eller andre steder. De rike, derimot, forble bleke ved å være inne og ved å bruke parasoller. Nå til dags er det motsatt. De som ikke har penger må jobbe mer/har ikke råd til brunkremer og sminke og solarium og sydenturer og gud vet hva, og er derfor bleke. De med penger derimot, har jo råd til alle disse tingene, og kan derfor være brune. I tillegg er det jo faktoren (nå) med at alt motsatt av en selv er pent. Vi bor i ett kaldt land med naturlig bleke mennesker, og derfor blir brunfarge fryktelig attraktivt. Når disse tingene blir til (langvarige) trender og motepress, er det mange tankeløse unge (og eldre) som påvirkes, vil være en del av flokken, vil nå opp til dagens skjønnhetsidealer, og kaster derfor bort penger på å ødelegge egen hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 27. januar 2010 #14 Del Skrevet 27. januar 2010 Litt brunfarge på meg ser penere ut enn om jeg er kjempeblek. Men overdrevent brunt ser bare rart ut på meg (og alle andre) som er naturlig bleke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 28. januar 2010 #15 Del Skrevet 28. januar 2010 Jammen, "jenter" vil jo ikke det. Mange jenter vil det, ja, men ikke alle. Om man ser tilbake i tid, eller på varmere og fattigere deler av verden, er det gjerne det å være blek som er pent. Tidligere (i vår del av verden) betydde det å være brun at man måtte arbeide mye (ute), på gården eller andre steder. De rike, derimot, forble bleke ved å være inne og ved å bruke parasoller. Nå til dags er det motsatt. De som ikke har penger må jobbe mer/har ikke råd til brunkremer og sminke og solarium og sydenturer og gud vet hva, og er derfor bleke. De med penger derimot, har jo råd til alle disse tingene, og kan derfor være brune. I tillegg er det jo faktoren (nå) med at alt motsatt av en selv er pent. Vi bor i ett kaldt land med naturlig bleke mennesker, og derfor blir brunfarge fryktelig attraktivt. Når disse tingene blir til (langvarige) trender og motepress, er det mange tankeløse unge (og eldre) som påvirkes, vil være en del av flokken, vil nå opp til dagens skjønnhetsidealer, og kaster derfor bort penger på å ødelegge egen hud. Kremt; vis meg det mennesket som ikke har råd til en brunkrem fra Nille... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #16 Del Skrevet 28. januar 2010 Kremt; vis meg det mennesket som ikke har råd til en brunkrem fra Nille... :gjeiper: Nå vet ikke jeg prisen på "brunkrem"/fem toner for mørk foundation fra Nille, men over tid kan selv ti kroner gangen bli litt (dersom man har lite med penger fra før), spesielt om man skal se ut som en del av ungdommen gjør. Og igjen tviler jeg på at det vil være særlig snilt mot huden å bruke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 28. januar 2010 #17 Del Skrevet 28. januar 2010 Når jeg ser hvor mye brunkrem enkelte har på seg, så må det bli ganske dyrt i lengden. Det ser jo ut som de har klint på en hel boks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 28. januar 2010 #18 Del Skrevet 28. januar 2010 Når jeg ser hvor mye brunkrem enkelte har på seg, så må det bli ganske dyrt i lengden. Det ser jo ut som de har klint på en hel boks! Det er vel heller det at de velger en aaaltfor mørk fargetone. *Grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 28. januar 2010 #19 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg hadde "tanorexia" når jeg var i tenårene, men har de siste par årene begynt å venne meg til å være hvit både fordi solarium er dyrt men også selvfølgelig pga helseskadene. Men jeg synes likevel at man er finest med litt farge i ansiktet, og da mener jeg ikke nødvendigvis sydenbrun. Jeg synes rett og slett at man ser friskere ut. Selv har jeg også lange, mørke hår på armene som blir lyse og viser mindre når jeg blir brun, i tillegg til KP (røde områder og nupper) på overarmene som nærmest lyser rødt når jeg er bleik ellers. Så jeg hater å vise armene når jeg er bleik... men jeg kom vel bare til et punkt hvor jeg innså at helserisikoen er ikke verdt å ha pene armer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 28. januar 2010 #20 Del Skrevet 28. januar 2010 Det er vel heller det at de velger en aaaltfor mørk fargetone. *Grøss* Jo, må si meg enig i den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå