Daiquiry Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Som dere sikkert har fått med dere, så ble jeg dumpet for en tid tilbake, og nå skal vi bli enige om samvære og hvilke helger far skal ha datteren sin. Vi har begge barn fra før, og disse er da samkjørte når det gjelder helger og ferier. Men nå får vi jo et problem, ingen av våre ekser vil bytte helg, og jeg jobber i helgene jeg ikke har barn, så hva gjør vi nå? Hvem er det sitt ansvar å fikse dette? Nå vil jeg ha en jente hver helg, men da må jeg ha barnevakt begge kveldene den helgen jeg jobber, ellers må eksen ha sønnen sin en helg og datteren sin en helg. Eksen min mener at dette er vårt problem, jeg mener det er mest hans problem. Dette er en konsekvens av at han går fra meg, og dette burde han ha tenkt på før. Jeg er avhengig av helgejobben min, og skal jeg bruke barnevakt annenhver helg, så går mye av lønnen min til dette. Hva mener dere? Jeg har snakket med min eks, og har fått byttet påske, og vinterferie, jeg føler at jeg har gjort mitt for å få dette til å gå opp. Jeg vil bare bli ferdig med dette så fort som mulig, så jeg kan gå videre, men dette irriterer meg noe helt sinnsykt, kjenner jeg...Barnefaren til min eldste datter er ganske forbanna, han mener at problemene blir skjøvet over på dem via meg, og det er de ikke interessert i, og det skjønner jeg jo godt. Kan dere komme med noen gode råd?? Endret 26. januar 2010 av Daiquiry
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Din siste x må ha barn i alle sine helger.Det var han som gikk. Hans problem
Shade Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes at det er den det er minst problematisk for som skal gi seg. Det vil si, hvis det ikke er noen egentlig grunn til at eksen din ikke kan ha barnet den helgen du jobber så bør han gi seg. Ja det er kanskje synd at han har barna sine to forskjellige helger men det at du har en jobb du må forholde deg til er viktigere. Han viste jo fra før av hvilke helger du jobber og da blir det bare veldig ego av han å forvente at du skal ordne barnevakt e.l bare fordi det passer han bedre å ha begge barna samtidig. Men hvem som gjorde det slutt med hvem synes jeg ikke spiller noen rolle når det kommer til barnefordeling
Humleblomst Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Er det mulig å få et rullerende system som innebærer at dere varierer på hvilke like og ulike helger dere har datteren deres? Det blir jo ikke bra for barnet om det nye systemet innebærer at hun ikke får bruke tid med halvbroren sin. Eller halvsøsteren for den saks skyld. Prøv å komme til enighet i forhold til hva som er best for datteren deres, ikke forhold til hvem som har vært den største drittsekken oppi dette. For det kommer dere ingen vei med. Du må nok være fleksibel om dere skal finne en god løsning, ansvarsfraskrivelse viser seg som oftest å være svært lite effektivt, ihvertfall for barnet sin del. Det er både din og din eks sin datter, og da må dere sammen sørge for at samlivsbruddet deres blir mest mulig skånsomt for henne. Er barnevaktutgiftene et stort problem, kan det kanskje bli en del av avtalen at han betaler halvparten? Er det vanskelig å komme til enighet bør dere ta kontakt med en mekler, det er ofte lettere å sortere i hva som er rimelig og urimelig for en som ikke er følelsesmessig involvert.
Rosalie Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes at det er den det er minst problematisk for som skal gi seg. Det vil si, hvis det ikke er noen egentlig grunn til at eksen din ikke kan ha barnet den helgen du jobber så bør han gi seg. Ja det er kanskje synd at han har barna sine to forskjellige helger men det at du har en jobb du må forholde deg til er viktigere. Han viste jo fra før av hvilke helger du jobber og da blir det bare veldig ego av han å forvente at du skal ordne barnevakt e.l bare fordi det passer han bedre å ha begge barna samtidig. Men hvem som gjorde det slutt med hvem synes jeg ikke spiller noen rolle når det kommer til barnefordeling Enig i denne, med et lite unntak: Den som gikk må også på dette punktet innfinne seg i å vise ektra ydmykhet og svelge ekstra mange kameler mothårs. Det er konsekvensen av valget personen tok i det personen bestemte seg for å flytte ut og bryte opp familien.
Daiquiry Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2010 Takk for svar folkens, jeg vil ikke være vanskelig, men jeg føler også at det er han som må ta støyten her. Jeg er dønn avhengig av jobben min, og til vi finner en løsning, så mener jeg at han får ta datteren vår den helgen jeg jobber. Jeg skal ha jentene samtidig, noe annet skjer ikke. Vet jeg virker steil og firkantet, men jeg har strukket meg langt i å få dette i orden, så nå syns jeg han kan gjøre sitt.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Du har ikke mulighet til å bytte helg på jobben da? Hvis ikke er jeg enig med Shade, den det er minst komplisert for bør gi seg (i dette tilfellet han, siden han ikke har jobb å ta hensyn til). Ellers mener jeg at dette er begges ansvar å få ting til å gå rundt, ikke bare ditt, eller bare hans... Jeg kan skjønne tankegangen i at "det var han som gikk, nå får han ta konsekvensene", men jeg klarer bare ikke se hvordan en slik tilnærmin løser noe.
Daiquiry Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har allerede byttet helg på jobben, slik at jeg jobber når jeg har barnefri. Før så jobbet jeg når vi hadde barna, det var ikke noe problem, siden vi var to. Jeg prøver virkelig å få ting til å gå rundt, men jeg føler at det største ansvaret faller på eksen, siden han gikk og ikke jobber hver helg.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Jeg prøver virkelig å få ting til å gå rundt, men jeg føler at det største ansvaret faller på eksen, siden han gikk og ikke jobber hver helg. Som jeg sa, jeg er enig i "det største ansvaret faller på eksen, siden han ikke jobber hver helg". Å gi han det største ansvaret fordi det var han som gikk, mener jeg er å innta offerrollen... Se på det fra den andre siden: Hva hvis det var du som gikk, hadde den løsningen du foreslår nå, vært en dårligere løsning da? Du hadde jo fremdeles hatt jobben du måtte ta hensyn til!
Daiquiry Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 26. januar 2010 Som jeg sa, jeg er enig i "det største ansvaret faller på eksen, siden han ikke jobber hver helg". Å gi han det største ansvaret fordi det var han som gikk, mener jeg er å innta offerrollen... Se på det fra den andre siden: Hva hvis det var du som gikk, hadde den løsningen du foreslår nå, vært en dårligere løsning da? Du hadde jo fremdeles hatt jobben du måtte ta hensyn til! Jeg hadde faktisk undersøkt konsekvensene for mitt valg og prøvd å løse problemet før det oppstod. Ikke bare hoppet i ett valg fordi man får kniven på strupen, og ikke ta konsekvensene...
Cannavaro Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 Følte jeg måtte svare på denne fordi ; har vært igjennom samme prosess selv (men ikke så mange barn involvert). Jeg valgte å skilles og JA jeg må ta mitt ansvar. Min eks jobber mye turnus og derfor har jeg barnet for at hun kan klare å følge turnus. For meg er ikke det så stort problem egentlig, man må justere og tilpasse seg og varsle arbeidsgiver om endret livssituasjon. Tror han børe vær bevisst sitt ansvar i dette ja. Det er fullt mulig med tilpasninger.
Daiquiry Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. januar 2010 Godt å få tilbakemeldinger fra en mann som har vært igjennom det samme, takk skal du ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå