Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 1/3 del boks cottage cheese med 2 ss hjemmelaget, sukkerredusert syltetøy og 5 - 10 valnøtter + 5 - 10 mandler, samt 3 - 4 ss havregryn? Drikke : kaffe og vann.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 1/3 del boks cottage cheese med 2 ss hjemmelaget, sukkerredusert syltetøy og 5 - 10 valnøtter + 5 - 10 mandler, samt 3 - 4 ss havregryn? Drikke : kaffe og vann. Dette er vel en sunn frokost for en hvilken som helst person. Hadde dette vært min frokost hadde jeg øket mengden havregryn og spist litt mindre av det andre, for å holde meg mett lenger. Men da hadde jo ikke frokosten vært like variert og sunn
bergans Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 En lett utgave av cottage cheese og syltetøy er bra det (evt bytt ut med hele friske/frosne bær eller tørka frukt), men jeg ville ha økt på med litt mer havregryn og holdt meg til bare en neve med mandler og nøtter. Dermed får du i deg litt mer komplekse CHO som er en god måte å starte dagen på. Som drikke ville jeg anbefale deg å kutte ned på kaffe, og slenge på en juice eller smoothie istedenfor. Da får du ideg en av dine fem om dagen, samt en grei vitamindose
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke dette høres spesielt sunt ut. Dette utgjør rundt 400 kcal, noe som er mye til frokost. Jeg ville ha redusert mengden nøtter og erstattet med f.eks. frukt
Kosteskaft Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Neve nøtter er ok. Men jeg ville byttet ut havregryn med kli - metter og masse fiber, uten særlig kalorier som tas opp. Ellers OK! Kanel skal visst være godt, stabiliserer blodsukkeret også. Jeg for min del ville droppet syltetøy og heller hatt tunfisk, egg, eller rett og slett mer cottage cheese. Metter godt og lenge.
Chanel.No5 Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Synes dette ser ut som en bra frokost jeg! Du får i deg litt av alle næringskjedene, proteiner, fett og riktige karbohydrater!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå