Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 I sminkesamlingen min har jeg en del som ble kjøpt for to-tre år siden. Både øyenskygger, lebestifter, pudderblusher, løspudder, kajal, sånn primer til å ha under foundation. Hvor lenge holder disse tingene? Lebestiften jeg kjøpte for to år siden for eksempel, kan jeg bruke den? Konsistens, farge og lukt er som da den var ny.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Du kan prøve (foundation og slike ting som skal på huden ville jeg unngått om du lett får kviser), om du ikke reagerer på de så er det bare å bruke de i vei. Eneste unntaket er vel mascara.
Quirky Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 (endret) Flere enn jeg som har storopprydning i kosmetikksamlingen i kveld? Jeg gikk ut ifra denne og denne lista, den ene er "strengere" enn den andre, jeg la meg et sted midt i mellom. Det eneste jeg har beholdt som er eldre enn de anbefalingene er parfyme, men jeg oppbevarer parfyme i kjøleskapet, da holder den en god del lenger enn på baderomshylla. Jeg ville kastet en to år gammel leppestift, selv om den syntes ok, defintivt. Det var jo nylig medieoppstyr ang. gammel sminke, overskrifter som "Gammel sminke gjør deg syk" gikk jo igjen i dagspressen. De fleste er innmari nøye på å ikke få i seg mat som har gått ut på dato, men smører seg gjerne inn med gammel makeup. Det er ikke helt ufarlig! Endret 25. januar 2010 av Quirky
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Kan godt spise mat som har gått ut på dato jeg. Riktig nok stor forskjell på 2 dager og 2 år når det kommer til mat og sminke. Synes media blusser dette utrolig mye opp. Si du har brukt en lebestift en-to ganger, også skal du bare kaste den et par år senere? Hvor miljøvennelig er ikke det? Bedre å tørke av den øverste laget og bruke den videre om den lukter helt normalt. Lukter det vondt er den gjerne full av dårlige bakterier = kast.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Jeg ser den med kajal og mascara. Men det kan da vel ikke være så farlig med et pudder eller en øyenskygge som man har hatt over 3 år? Har man hatt pudder produkter så lenge, så vil det jo også si at de er lite brukte.
Gjest Raptuza Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Syns og at dette er overdrive. Luktar salgstriks lang vei....
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Ja det luker salgstriks, helt enig. Men mascara bytter jeg ofte. Og foundation, leppestift og lipglosser kan harskne, siden det er mye fett i de produktene. Men pudder produkter synes iallefall jeg holder år etter år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå