Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har masse sminke, men bruker nesten aldri mesteparten. Er veldig kjedelig, bruker bare mascara, foundation og litt lipgloss til vanlig. Hva bruker dere? Til hverdag? Hva med når dere skal pynte dere?
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Til hverdags mineralfoundation, mattende pudder i t-sonen, litt blush, øyebrynskygge, mascara på øvre vipper og en svak rødrosa lipbalm. Når jeg pynter meg er det full pakke. Ofte med falske øyevipper, sotete øyner o.l. Bruker da skygger (3-5), mascara, eyeliner, øyebrynskygge, blush, highlighter, evt bronzer, nude lipgloss, mineralfoundation og mattende pudder. Klart har jeg mellomting og, da er det hverdags makeupen med øyeskygger i (som regel) fersken, bronze, brun og gullfarger. Foretrekker å holde det så naturlig som mulig når det ikke er fest på gang
Quirky Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Til hverdags: Primer, flytende foundation, eyeliner på øvre og nedre vippekant, mascara, highlighter. Snart legger jeg til rouge og concealer til dette, må bare få de nye vidunderproduktene i posten. Til spesielle anledninger: Primer, flytende foundation, eyeliner på øvre og nede vippekant samt våtkant, mascara, øyenskygger i plomme- eller gråtoner (lager alltid smokey eyes), leppeprimer, leppestift, leppestiftsealer, higlighter.
Jade Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Til hverdags bruker jeg kun mascara Til festligheter bruker jeg foundation, blush, lipgloss, mascara, eyeliner og øyenskygger (med primer under)
~Maja~ Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Til hverdags: mascara, mineralpudder og blush/bronzer Til fest: mascara, mineralpudder, blush/bronzer og div. øyenskygger, helst i sølv eller gull.
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Til hverdags: Eyeliner og lipgloss. Til fest: Eyeliner, mascara, øyenskygge, lebestift, lipgloss.
Gjest Gjest_Appelsin_* Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Til hverdags: Mineralpudder/foundation, litt solpudder for å skape konturer, lys skygge ved øyekroken, mattbrun skygge som eyeliner av og til, øyevippeprimer, mascara og rouge. Men kan også vere dager der jeg kun bruker mascara. Skal jeg vere hele dagen hjemme bruker jeg som oftest ingenting. Til fest: Samme som over men litt flere øyenskygger (3-4) , leppestift/lipgloss , våt eyeliner, kanskje litt shimmerprodukter for å skape highlight. Liker å bruke lite sminke til hverdags for da føler en seg ekstra fin når en sminker seg til fest :-)
Gjest Gjest_T.k_* Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Til hverdags: concealer,mineralfoundation og mascara. Til spesielle anledninger: Flytende foundation, øyenskygge, mascara og lipgloss/leppestift.
Gjest Heidie Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Til vanlig pleier jeg i grunnen ikke å sminke meg. Har ca aldri sminke på når jeg er hjemme (bare hvis jeg tar bilder og sånn, men da pleier jeg å fjerne sminka etterpå hvis jeg ikke skal noe). Men når jeg skal ut og treffe folk eller får besøk har jeg foundation, blush, bronzer, highlight, øyenskygger, eyeliner, mascara og leppestift/lipgloss på meg
lillelilje Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 Til hverdags pleier jeg å gå for en sminke som ser naturlig ut hvor jeg fremhever det jeg liker, og dekker det jeg ikke liker der målet er at det ikke skal syns at jeg har sminket meg:) Med mindre jeg bare skal være hjemme for meg selv eller med kjæresten, da bruker jeg som regel ikke noe særlig sminke. Huden har godt av å få litt luft også 1. Starter med en primer som gir meg god fukt og jevner ut huden 2. Så tar jeg en foundation som er lik fargen på halsen og brystet mitt. 3. Deretter går jeg over med en concealer på det jeg vil dekke og en lysreflekterende concealer under øynene. 4. Så tar jeg litt mattende pudder over panne, nese og hake 5. For å se litt friskere ut tar jeg en lett blush i kinnene 6. Så fyller jeg i øyebrynene med en øyebrynsfarge i pudderform og børster gjennom 7. Så tar øyevippeprimer og mascara og kanskje litt eyeliner som jeg duser ut Til fest er det egentlig samme rutine for ansikt, men pluss 1. Litt solpudder i en matt farge som jeg fremhever konturene i ansiktet med 2. Litt highlighter på kinnbenene 3. Som regel en sotet øyeskyggelook. Varierer veldig med farger, men jeg liker bruntoner, lillatoner og grønntoner. Da bruker jeg som regel 3-5 øyeskygger.. kanskje mer 4. Da tar jeg ofte også litt mer eyeliner og maskara 5. Passer det seg med øyesyggelooken hender det også jeg tar litt leppestift, men som regel holder jeg meg til en lys gloss.
gohege Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 Til hverdag bruker jeg: Mineralfoundatin, Councealer, Matt pudder, Vippetang, Maskara, leppeomade.
Gjest hare Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 jeg bruker litt av mye forskjellig. har prøvd både usminket, litt sminket og mer sminket, og jeg føler jeg ser best ut med en mellomting av litt og mer. kunne gjerne gått uten foundation, men synes det blir mer helhetlig med. ser ganske fargeløs ut om jeg dropper blush, så den kommer før alt:) bruker hver dag(på jobb): - litt concealer under øynene(startet med dette etter fylte 25 pga litt mer trette øyne) - mineralfoundation(når jeg ikke brukte dette hadde jeg pudder istedet) - mineralblush - div øyenskygge i jordtoner som jeg duser ut - kajal mascara, avogtil beskytter under. til fest: det samme, men litt mer i mengde + lipgloss med litt lipliner. høres sykt mye ut når jeg skriver det ned, men jeg har fått høre at jeg sminker meg pent - men naturlig. når jeg sminker meg mindre i perioder, så ser jeg på de litt mer velstelte og tenker "kan liksågodt bruke ti minutter ekstra om morgenen og se like fresh ut". voila.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå