Gjest Rikke. Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Jeg og samboeren min har to felles barn sammen på 2 og 3 år. Dersom han f.eks gjør det slutt, og jeg gjerne vil ta med barna til min hjemby (6 timer unna)og bo der..kan jeg det? Skrekken er å sitte igjen her langt fra all familie, uten samboer og hvor jeg bare ser barna 50% av tiden. Jeg ønsker at alle skal være sammen, men vet jo aldri hva som kan skje. Jeg vil helst flytte hjem, men d vil ikke han. Så da blir vi her.
Gjest Huffsa Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Nei det kan du ikke. Du kan ikke bare ta barna og stikke, det er faktisk hans barn også.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Nei det kan du ikke. Du kan ikke bare ta barna og stikke, det er faktisk hans barn også. Nei, og jeg håper jeg aldri trenger å tenke på det heller. Men da er jeg liksom "stuck" her jeg da, fordi vi bor her nå? Jeg må bo her hvis jeg vil være med barna mine? Jeg kommer alltid til å prioritere barna uansett, men vet så lite om rettigheter dersom man skulle gå i fra hverandre.. Gud forby.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Får du hovedomsorgen kan du flytte hvor du vil.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Hvis dere går fra hverandre så må dere enten bli enige om hvor barnet skal bo, om det skal bo mest hos den ene eller ha delt bosted osv - blir dere ikke enige må dere få en domsavgjørelse. Hvis du får ha barnet boende fast hos deg så kan du pr i dag ta barnet med å flytte hvor du vil innenfor landets grenser, men et lovforslag om 6 ukers varslingsfrist før flytting er på trappene. Hvis far går til retten for å få stoppet flytting, så kan han få gehør for at du ikke kan ta barnet med å flytte før saken er avgjort i retten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå