Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Skal snart på medarbeidersamtale. Jeg er svært misfornøyd i min nåværende jobb på grunn av det jeg opplevde som en svært urettferdig "degradering" i forbindelse med omorganisering i bedriften...både mht mindre ansvar og lavere lønn.

Har det noen hensikt å gi uttrykk for for dette i en medarbeidersamtale? Da tenker jeg først og fremst på hva som er taktisk klokt mht til en eventuell framtidig karriere i denne bedriften. Jeg jobber for tiden aktivt med å søke andre jobber, men man vet aldri...situasjonen kan forandre seg og kanskje blir jeg værende i de nåværende bedriften lenger enn planlagt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor langt det fører, men jeg ville absolutt tatt det opp under medarbeidersamtalen ja.

Har nettop vært i medarbeidersamtale selv, i jobbe jeg sitter i nå. Har ikke fått så mye ansvar som jeg trodde, og jobben er ikke det jeg så for meg da jeg søkte på den for to år siden. Jeg er ganske umotivert og ser hele tiden etter jobber jeg har lyst på, men vil helst slippe å bytte bare for å bytte.

Jeg sa fra om at jobben var mye mer rutinejobb en jeg hadde forestilt meg, og at jeg som person trives og motiveres mer så lenge jeg får ansvar og noe som utfordrer meg. At ren rutingejobbing kjeder meg og at jeg da blir ueffektiv, noe jeg ikke trives med å være.

Jeg sa også ifra om hva jeg skulle ønske jeg kunne få gjøre, selv om jeg vet det er liten sjans for meg til å få gjøre det jeg har lyst til her.

En medarbeidersamtale er ment for at du skal kunne fortelle helt åpent hvordan du har det på arbeidsplassen din og med arbeidskollegaer og sjefer. Samtalen skal IKKE gå videre til styret/ledelsen, men dersom det er noe som kan bli gjort så åpner du ihvertfall for sjansen til at de vet om hva som kan gjøre deg mer tilfreds med jobben. De kan vurdere dette, og komme tilbake med nye muligheter til deg, dersom de er klar over hva det er du kan interessere deg for.

Jeg har fått nye muligheter etter at jeg tok opp dette, men det er allikevel mye jeg VET ikke kommer til å endre seg, noe som gjør at jeg fortsetter å se etter andre jobber. Akkurat det sa jeg ikke, når sjefen spurte om jeg var på utkikk etter en annen jobb svarte jeg: "jeg vet ikke! Fordi jeg ikke vet hva jeg ønsker å gjøre akkurat nå, men jeg trives ikke slik det er."

Gjør det som føles rett for deg, er det godt å få det ut den missnøyen du har iforhold til degraderingen, og det i det minste kan få det ut av systemet ditt, så hvorfor ikke? Du skal kunne si fra hva du er både fornøyd med og missfornøyd med på denne samtalen, det er det som er poenget.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...