Gå til innhold

Smørkokte gullerøtter som snacks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i smørkokte gullerøtter med sukker..

Så glad i det at jeg gjerne kunne maulet det forran tv`en en onsdagskveld.

Men hvor sunt er det egentlig? det kan vel ikke være så forferdelig sunt selv om det er gullerot, ettersom at man bader de i sukker og smør :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men hvor sunt er det egentlig? det kan vel ikke være så forferdelig sunt selv om det er gullerot, ettersom at man bader de i sukker og smør :klø:

Svarer du ikke litt på ditt eget spørsmål her? Om du bader de i smør og sukker er det nok ikke det sunneste en unner seg en onsdag kveld desverre.. Hva om du prøver begrense mengdene på badingen litt??

Skrevet

har jeg aldri hørt om...

men det hørtes interesant ut :)

hvordan lager man det?

Skrevet (endret)

Bader de jo ikke, men legger de jo på en måte i det..

Man hakker opp gullerøtter og koker dem.

Så smelter man smør, legger gullerøttene oppi og tar på sukker til det smaker godt :) Også kan du helle av smøret hvis du vil det, eller ha det der. Pleier å helle det av som regel, men er ganske godt med litt av "sausen" også :)

Min kjære pleier å servere dette med middag som passer til det ( fisk f.eks ), og jeg syntes det er så godt..

Endret av Huffsa
Skrevet (endret)

Synes du skal kose deg med dette om det er noe som betyr mye for deg. I moderate mengder kan alt spises!! Vet ikke om du skal ned i vekt, opp, være stabil osv, men unn deg dette! Så spennende ut!!

Endret av Lotte28
Skrevet

er vel heller undervektig enn overvektig, men vil jo ikke spise masse dritt heller..

Men da unner jeg meg det nå hvertfall :) Er vel bedre enn en liten plate sjokolade :)

Skrevet (endret)
er vel heller undervektig enn overvektig, men vil jo ikke spise masse dritt heller..

Men da unner jeg meg det nå hvertfall :) Er vel bedre enn en liten plate sjokolade :)

Det viktigste er at du liker det og det er jo ikke noe du fråtser i og spiser hver dag så dette tåler kroppen din fint og spesielt om du ikke skal ned i vekt så kan du trygt kose deg!

Endret av Lotte28
Skrevet

En slik vri på kokte gullerøtter har jeg aldri hørt om :fnise:

Men sier som Lotte28 (gud, det rimer så godt!! hihi), kos deg med det, alt med måte og vel bekomme :)

Skrevet
En slik vri på kokte gullerøtter har jeg aldri hørt om :fnise:

Men sier som Lotte28 (gud, det rimer så godt!! hihi), kos deg med det, alt med måte og vel bekomme :)

lærte det av min kjære. :)

Han spiste ikke gullerøtter når han var liten, hverken rå eller kokte, så da lagde farmoren hans alltid smørkokte gullerøtter for å få han til å spise det. Så tok hun mindre og mindre smør og sukker, og tilslutt spiste han det uten noe :ler:

Skrevet
lærte det av min kjære. :)

Han spiste ikke gullerøtter når han var liten, hverken rå eller kokte, så da lagde farmoren hans alltid smørkokte gullerøtter for å få han til å spise det. Så tok hun mindre og mindre smør og sukker, og tilslutt spiste han det uten noe :ler:

De er ikke dumme de farmorene :fnise: De har sine triks!!

Men det virker uansett meget godt!

Skrevet
De er ikke dumme de farmorene :fnise: De har sine triks!!

Men det virker uansett meget godt!

Nei, de er ikke det :fnise:

Si ifra hva du syntes om du noen gang prøver det til middagen istedet for vanlig gullerøtter e.l da :)

Skrevet
Nei, de er ikke det :fnise:

Si ifra hva du syntes om du noen gang prøver det til middagen istedet for vanlig gullerøtter e.l da :)

Det skal jeg så absolutt gjøre!! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...