Gå til innhold

Hunden vil ikke gå tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hund som nekter å gå tur. Før ble hun helt vill når det var snakk om og ut å gå tur, men nå må vi dra henne med om vi skal gå tur med henne. Prøvde å ta henne med et stykke unna der vi bor, og slapp henne løs der, slik at hun fikk løpe selv, og da var det ikke noe problem.

Hvorfor vil hun ikke gå tur der vi bor? Og hva kan jeg gjøre som kan få henne til å bli med uten at hun må dras med?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_zero_*
Skrevet

Hei!

det kan være mange grunner til at hunden ikke vil gå tur lenger.

Har du hatt den til veterinær og sjekket at den er frisk?

Kan den være redd noe der dere bor? noe som har skremt den?

Kanskje den ikke vil ut om det er kaldt? har den lite/tynn pels? I såfall kan du kjøpe dekken til den :)

Hunden min vil heller ikke ut nå om dagen når det nærmer seg 20 blå ;) hun fryser, og ser helst at hun får ligge på sofaen framfor ovnen ;) selv med dekken vil hun ikke ut å gå tur....

• 2 uker senere...
Skrevet
Hei!

det kan være mange grunner til at hunden ikke vil gå tur lenger.

Har du hatt den til veterinær og sjekket at den er frisk?

Kan den være redd noe der dere bor? noe som har skremt den?

Kanskje den ikke vil ut om det er kaldt? har den lite/tynn pels? I såfall kan du kjøpe dekken til den :)

Hunden min vil heller ikke ut nå om dagen når det nærmer seg 20 blå ;) hun fryser, og ser helst at hun får ligge på sofaen framfor ovnen ;) selv med dekken vil hun ikke ut å gå tur....

Var til veterinæren like før jul, og da var hun i allefall helt frisk. Hun vil gjerne ut selv om det er kaldt, så lenge hun er på gårdsplassen eller i nærheten av huset, men hun vil ikke gå tur.. Hun ble skremt av fyrverkeri første året (i 2007), men dette har ikke vært et problem tidligere, annet enn rundt nyttårsaften. Mulig hun fortsatt er skremt siden nyttårsaften, men synes det er rart om hun er det ettersom det har gått over en mnd :tristbla:

Gjest Gjest_barbie_*
Skrevet

Hei!har du tenkt på at det kan være salt på veiene som gjør det?(dersom det er snø der du bor da)

mange hunder vegrer seg for å gå ut,fordi saltet gjør fryktelig vondt i potene deres..og det er dessverre altfor få eiere som er oppmerksom på dette.

jobber i dyrebutikk,og snakker av erfaring..folk flest blir svært overasket når jeg nevner at det er veldig lurt å ha en god potesalve,og om nødvendig potesokker.

Mine to hunder reagerer veldig på veisalt,de begynner å halte og vil ikke gå en meter lenger.Jeg merker de vegrer seg for å gå ut nå,i forhold til på vår/sommerstid.

Synd at dyrene må lide pga noe vi strør bakken med:(

De går og løper imidlertid helt fint på nysnødde veier og jorder,for der er det jo ikke salt.

Så du kan jo ev.teste med sokker e.l. om ikke du finner et annet svar på hvorfor hunden ikke vil gå. :)

Skrevet

Jeg hadde samme problemet med min hund da den var valp, den nektet å gå tur der vi bodde da - men nå kan hun nesten ikke vente med å komme seg ut. Tror nok det hadde med luktene og lydene i det området å gjøre, kanskje det er noen dominante hanner som markerer veldig i det området dere bor eller bjeffer intenst? Dette kan jo kanskje få hunden til å bli litt "pysete" når det kommer til å gå tur på andres territorium.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...