Gjest gjestelitt Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Fikk kastrert hannkatten min i dag, men glemte å spørre dyrlegen om når han er i form igjen? Jeg har hund også, og de to pleier å leke sammen mye. Så nå har jeg plassert katten med seng, dokasse og mat på soverommet slik at han skal få litt ro. Men når kan jeg la de være sammen igjen? Og når kan jeg begynne å slippe han ut?
Gjest Catwoman Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Jeg fikk beskjed om å holde pusen min inne et døgn da han ble kastrert, og etter et døgn var han stort sett seg selv igjen også
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Fikk kastrert hannkatten min i dag, men glemte å spørre dyrlegen om når han er i form igjen? Jeg har hund også, og de to pleier å leke sammen mye. Så nå har jeg plassert katten med seng, dokasse og mat på soverommet slik at han skal få litt ro. Men når kan jeg la de være sammen igjen? Og når kan jeg begynne å slippe han ut? Han er vel ganske omtåket etter operasjonen, så følg med at han ikke ramler ned fra ting og tang. Ikke la han spise mye før narkosen er gått ut, tarmene må komme igang igjen, ellers fare for forstoppelse. Ville holdt han inne 2-3 dager. Ellers må du med en kastrert katt passe på riktig for fremover, ikke for salt..vær nøye på dette. Feil for kan skade urinblæren.. Håper du fikk id-merket katten din..det er knallviktig! Lykke til med deg og pusen din.
Gjest gjestelitt igjen Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Problemer med urinblære har jeg vært borti med katt tidligere, og det var ikke noe stas, nei... Dyrlegen snakket også om dette, og jeg fikk med prøve på et spesialfor. Jeg fikk ikke ID-merket han i dag, for det hadde jeg ikke råd til Men skal få gjort det senere. Han har vært litt svimmel i dag. Snublet inn i dokassa, og snublet ut igjen, og sølte masse.
Gjest Katteeier Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Problemer med urinblære har jeg vært borti med katt tidligere, og det var ikke noe stas, nei... Dyrlegen snakket også om dette, og jeg fikk med prøve på et spesialfor. Jeg fikk ikke ID-merket han i dag, for det hadde jeg ikke råd til Men skal få gjort det senere. Han har vært litt svimmel i dag. Snublet inn i dokassa, og snublet ut igjen, og sølte masse. Dersom bedøvelsen holder på å gå ut er dette ganske normalt.Jeg ville ikke gitt ham mat eller drikke før han var nesten våken igjen. De kan lett sette mat i halsen.
Gjest gjestelitt Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Nå er han tydeligvis seg selv igjen, så dette var jo ingenting å bekymre seg for Han ville absolutt ut i stad, men han fikk ikke lov. Kanskje i morgen. MJÆÆÆ, sa han. Nå har han gitt opp og leker med ballen sin i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå