Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Her er 15 gode grunner http://www.alternet.org/healthwellness/141...obref=obnetwork
Gjest Bianca26 Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Her er 15 gode grunner http://www.alternet.org/healthwellness/141...obref=obnetwork Gidder ikke la meg skremme av sånt. Om macdonalds mat er så skadelig som i denne artikkelen, så må man leve kun på junkfood over lebgre tid. Det er ikke farlig å spise slik mat i moderate mengder. Det blir det samme som alkohol det. Vin kan være sunt men ikke i for store mengder. (ikke at macdonalds noen gang er sunt, men det skal en del til før man tar skade av det).
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Jeg lurer på hvorfor det alltid er mcd og coca cola folk klager på. Er burger king noe bedre? Jeg vet ikke, men hører aldri noen skrekkhistorier om dem eller at folk roper ut hvor onde de er, slik mange gjør md mcd og coca cola.
Gjest Iah Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Even Prince Charles, while touring a diabetes center in the United Arab Emirates, commented that banning McDonald’s is key to health and nutrition. For et fantastisk argument!
Gjest Bianca26 Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Jeg lurer på hvorfor det alltid er mcd og coca cola folk klager på. Er burger king noe bedre? Jeg vet ikke, men hører aldri noen skrekkhistorier om dem eller at folk roper ut hvor onde de er, slik mange gjør md mcd og coca cola. Vet ikke kanskje. macdonalds startet d hele?
Gjest brutal_mann Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Aner ikke hva det står i linken, men søppelet de serverer på MC Donalds' smaker ræv. Det er nok for min del til å ikke legge igjen penger der.
Chiyo Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Tror ikke på sånnt. Det er sikker Burger King som står bak.
Zealuu Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Er burger king noe bedre? At produktene til Burger King ikke har ubegrenset levetid når de oppbevares uemballert i romtemperatur over lengre tid, slik McDonalds' har, kan tyde på at de er en anelse mer organisk i opphav. Ellers griller de burgerne heller enn å dyppe dem i frityrfett, og vet - i motsetning til McDonalds - hvor lenge man kan la pommes frites friteres før de får samme konsistens som overkokt asparges. Og om man uansett ikke bryr seg om denslags, så smaker likevel Burger King-greier bedre enn konkurrentens. BBQ-baguettene deres er direkte gode, det meste annet fra junkfoodgigantene passerer så vidt som vomfyll. Demoniseringen av McDonalds gidder jeg strengt tatt ikke sette meg inn i. Sannheten ligger sannsynligvis et sted midt i mellom det de selv hevder, og det de mest rabiate motstanderne gjør.
LaFemme Skrevet 25. januar 2010 #10 Skrevet 25. januar 2010 Smaken alene er vel grunn nok til å ikke spise McDonalds-mat.
Gjest Bianca26 Skrevet 25. januar 2010 #11 Skrevet 25. januar 2010 Smaken alene er vel grunn nok til å ikke spise McDonalds-mat. Jeg må ærlig innrømme at av og til, ihvertfall dagen derpå er macdonalds eller burgerking mat helt himmelsk.
Chanel.No5 Skrevet 25. januar 2010 #12 Skrevet 25. januar 2010 Jeg må ærlig innrømme at av og til, ihvertfall dagen derpå er macdonalds eller burgerking mat helt himmelsk. Er ikke noe begeistret for maten på Mc Donalds, men må også innrømme at jeg enkelte ganger faller for fristelsen for en god grillet burger-meny på BK
Maud Skrevet 26. januar 2010 #13 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har flere ganger spist salaten på MCdondald, og den er slett ikke så ille (uten dressingen). Men salaten de har på MCdondald i utlandet er mye, mye, mye bedre enn den som er i Norge.Da har jeg også fått med fett- og sukkerfri dressing, og har fått valget mellom fisk og kylling eller ren grønn salat. Så MCdonald trenger ikke å være strake veien til fedme og sykdom
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #14 Skrevet 26. januar 2010 Det sies at salaten inneholder like mye fett som hamburgeren.
Wiggins Skrevet 26. januar 2010 #15 Skrevet 26. januar 2010 Jeg lurer på hvorfor det alltid er mcd og coca cola folk klager på. Er burger king noe bedre? Jeg vet ikke, men hører aldri noen skrekkhistorier om dem eller at folk roper ut hvor onde de er, slik mange gjør md mcd og coca cola. Det er fordi McDonalds og Coca Cola er størst, og dermed de det er lettest å peke på. Selvsagt er det ikke helsekost som serveres hos Burger King heller, men de er ikke så symboltunge som McDonalds. Ellers har jeg sett "Supersize me", og jeg skjønner ikke hvorfor folk som har sett den fortsetter å spise på McDonalds. Det vil si, jeg skjønner at mennesker flest har en fantastisk evne til å undertrykke fornuften. Å spise på McDonalds så ofte som én gang per uke gir betydelig økt risiko for hjerte- og karsykdommer. Selv en gang i måneden er på ingen måte bra. De som setter sammen menyene til McDonalds vet at mennesker fort blir hektet på smakene av salt, søtt og fett. Maten på McD er søppel, men for steinaldermenneskene var slik overflod av fett noe man sjelden kom over, og derfor et verdifult bidrag. Derfor er vi programmert til å like det.
bergans Skrevet 26. januar 2010 #16 Skrevet 26. januar 2010 Det finnes ikke en grunn tilå si ja til McD. Makan til søppelmat styrt av et internasjonalt monster som ikke kunne brydd seg en tøddel om hverken næringsverdi eller velferd overfor arbeidere/produksjonsdyr skal du lete lenge etter. BK er lillebror, men i samme stygge gate. CC er like ille som McD, de har bare tatt seg av undetøysavd mens søppelmaten har resten av klesvad under kontroll. Det er også en helt vanvittig bruk av ressurser for å få folk, spesielt barn, inn i denne kulturen. helt bevisst, hvor topp betalte psykologer konstruerer teknikker som gjør at reklamen trefer så godt som mulig. Og kjemikere sørger for at de stoffene som finnes i maten appellerer til hvordan hjernen vår virker, og hvordan mat påvirker oss humørmessig, latskapsmessig, tilgjengelighetsmessig....for å nevne et gram av hvordan et av verdens største isfjell opererer. Og dette kjøper folk, og synes ikke at er så ille?! Situasjonen i UK er følgende: for hvert pund brukt på markedsføring av sunn mat, så brukes det 800 ganger mer på å reklamere for sprit, søppelmat og brus/godterier/sjokkis. Hvor ille er det i Norge? Selv om vi liker BBC, Sherlock Holmes og Gerard Butler, så håper jeg at nordmenn tar til vettet og ikke går i samme fella. Skottland er det mest usunne landet i hele veren etter USA, og i Glasgow alene så er det en fastfood-sjappe innen 500 m nesten uansett hvor du bor hen. Oslo begynner for meg å se ut som en forfinet utgave av Glasgow, og folk bare lar det skje..... The result is a new Institute of Medicine (IOM) study, Food Marketing to Children and Youth: Threat or Opportunity,1 that provides a chilling account of how this practice affects children's health. Food marketing, the IOM says, intentionally targets children who are too young to distinguish advertising from truth and induces them to eat high-calorie, low-nutrient (but highly profitable) "junk" foods; companies succeed so well in this effort that business-as-usual cannot be allowed to continue. The IOM conducted its study under a considerable handicap. Companies would not provide proprietary information, because the IOM is required to make public all documents it uses. The report reveals why companies insist on keeping such research private. It lists numerous firms that conduct marketing research focused even on preschool children, using methods — photography, ethnography, focus groups — in an Orwellian-sounding fashion to elucidate the psychological underpinnings of children's food choices, "kid archetypes," the "psyche of mothers as the family gatekeeper," and "parent–child dyads of information." Marketing to children is hardly new, but recent methods are far more intense and pervasive. Television still predominates, but the balance is shifting to product placements in toys, games, educational materials, songs, and movies; character licensing and celebrity endorsements; and less visible "stealth" campaigns involving word of mouth, cellular-telephone text messages, and the Internet. The IOM concludes that its data establish a "need and an opportunity [to] . . . turn food and beverage marketing forces toward better diets for American children and youth." This will be no small task. Junk foods are major sources of revenue for food companies. In response to threats of lawsuits and legislation, companies are scrambling to support health and exercise programs, to announce policies renouncing advertising directed at children under certain ages, and to make their products appear more healthful. Hence: vitamin-enriched candy, whole-grain chocolate cereals, and trans fat–free salty snacks. Yet candies, soft drinks, and snack foods remain the most heavily promoted products. Gratulerer dere som har gått på den med at salaten der må være supersunn..... Kilde: http://content.nejm.org/cgi/content/full/354/24/2527 (Bør leses!)
Gjest Huffsa Skrevet 26. januar 2010 #17 Skrevet 26. januar 2010 Dara-da-da-daaaa I`m Looooving It. <3
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #18 Skrevet 26. januar 2010 Haha, for et selvbedrag vi lever i her i Vesten.. Evig jag etter junkfood, moteklær, søppelmusikk og alt annet industrien manipulerer oss til å kjøpe. Også sitter vi og sutrer over hvor synd det er på oss når vi blir deprimerte, feite, får kreft og gudene vet hva... Fler og fler tar selvmord, blir feite, deprimerte, alvorlige syke osv. Allikevel tror vi lykken ligger i det reklamene forteller oss. Når skal vi egentlig lære? Verden vil bedras!
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #19 Skrevet 26. januar 2010 Folk snakker jo ofte i slike saker som om folk gjorde det hele tiden.
Chanel.No5 Skrevet 26. januar 2010 #20 Skrevet 26. januar 2010 Det sies at salaten inneholder like mye fett som hamburgeren. Om du velger med tilbehøret som dressingen feks. så nærmer den seg, men bare salaten alene gjør ikke det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå