Gå til innhold

attføring og jobb som ekstrahjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_moi_*
Skrevet

jeg har gått på attføring i 5år og har nå prøvd meg ute i jobb.

jeg fikk ekstrahjelp jobben som er anhver lørdag. helt greit for meg siden jeg ikke engang klarer å jobbe 50%

men det jeg syns er litt underlig er at jeg taper penger på å jobbe. jeg fikk min første lønnslipp i november. jeg hadde da tjent 757,- og dette meldte jeg ifra på meldekortet. og når jeg fikk trygdslippen, så ser jeg de trakk meg over 1000,-

er dette riktig da? jeg sliter i fra før med økonomi og har plager som gjør at jeg ikke klarer så alfor mye jobbing.

burde man ikke heller få klapp på skulderen fordi man prøver å jobbe og kanskje tjene litt på det? man får mer arb motivasjon av det enn å gå i underskudd.

jeg får ikke mye lyst å jobbe da, det ødelegger jo bare.

eller er det noe jeg har missforstått nå? nettsidene dems er så dårlig guiding og forklaringer.

har noen erfaringer på dette området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaringer, men synest dette hørest fryktelig bakvendt ut. Har du kontaktet de som har ansvaret for trygden din?

Det burde lønne seg å jobbe, og man bør i alle fall ikke tape på det. :kjefte:

Gjest Gjest_moi_*
Skrevet
Jeg har ingen erfaringer, men synest dette hørest fryktelig bakvendt ut. Har du kontaktet de som har ansvaret for trygden din?

Det burde lønne seg å jobbe, og man bør i alle fall ikke tape på det. :kjefte:

jeg har forsøkt, men den ene eller den andre har ikke peiling. så jeg må avtale time med saksbehandler tydelighvis. er vist ikke mulig å få sjapt svar over på tlf.

etter at trygdekontoret,sosialen osv slo seg sammen, så har det bare vært tull og kaos!

Gjest gjest_blå
Skrevet

Dette hørtes forferdelig umotiverende ut! Jeg har ingen erfaring med dette fra før, men er på trygd og får nå snart mest sansynlig en deltidsjobb så jeg er ganske interessert i å vite noe om dette jeg også. Jeg har helt klart lyst til å begynne å jobbe litt, men om jeg skal tape penger på det.... da må jeg revurdere det altså. For det har jeg rett og slett ikke råd til! :riste:

Skrevet

Kontakt saksbehandler og snakk med henne :)

Skrevet

Det kan ikke være så enkelt som at du har blitt trukket for mye i skatt da?

Skrevet

Om jeg husker riktig så trekkes 0,6 kr pr krone du tjener. Så det vil alltid lønne seg å jobbe.

Skrevet

Jeg regner med at du leverer meldekort hver 14. dag. Der fører du opp antall timer du har jobbet i perioden. Nav trekker deg da for det antall timer du har jobbet. Utbetalingene fra Nav blir mindre, men du har jo lønnen din i tilegg. Dessuten får du feriepenger av lønnen din. På attføring må du ta ubetalt ferie og null feriepenger.I lengen er det nok mest lønnsomt å ha jobb.

Gjest Gjest_moi_*
Skrevet
Jeg regner med at du leverer meldekort hver 14. dag. Der fører du opp antall timer du har jobbet i perioden. Nav trekker deg da for det antall timer du har jobbet. Utbetalingene fra Nav blir mindre, men du har jo lønnen din i tilegg. Dessuten får du feriepenger av lønnen din. På attføring må du ta ubetalt ferie og null feriepenger.I lengen er det nok mest lønnsomt å ha jobb.

kanskje, men det vil IKKE hjelpe meg hver mnd hvis jeg skal gå i underskudd. da MÅ jeg ta sønnen min ut av barnehagen fordi jeg ikke får utbetalt nok i mnd. nav kan godt trekke meg i penger men ikke så som 1200 i mnd når jeg tjener bare 757,- fra jobben.

enten skal det stå likt som det alltid har gjort, eller litt overskudd. noe som er mest naturlig for å få mer arb motivasjon.

Skrevet

Du har en fast dagsats, del denne på 7,5. Det er "timelønnen" din fra Nav. Jobber du 15 timer i mnd blir du trekt 15 timer ganger "timesatsen" fra Nav. (Timelønnen i ekstrajobben bør jo altså være høyere enn den fra Nav)

Det var ihvertfall sånn jeg fikk forklart det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...