Gå til innhold

Hva irriterer deg mest når du tar fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva irriterer deg mest når du tar fly, og har du noen artige historier fra flyturer? : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig og usunn mat og drikke. Sure folk.

SAS skal ha skryt på utenlandsturene.

KLM er generelt dårlig på mat, drikke og personlig tilstedeværelse.

Skrevet

Folk som drasser på bråkete, hylende småunger. De får beskjed om å gå inn på flyet før de andre passasjerene, men klarer som regel aldri å dra seg avgårde før leeenge etterpå.

Også ammerne, disse fysisk forfale kjerrigene som uten beskjedenhet bretter ut melkesprengte hengejur mens de sitter klistret oppi vilt fremmede folk. Kan de ikke mate drittungene sine før de kommer på flyet? Det er så kvalmt som det kan bli at man risikerer å få nærkontakt med andres private kroppsdeler mens man sitter på et fly.

Gjest strykebrett
Skrevet

At det tar så lang tid å komme av og på flyet. Fatter ikke hvorfor voksne folk greier å bruke så utrooolig lang tid på å få bagasjen opp i hylla og parkere rompa si der den skal være. Og det samme når man skal av.

Mange småtterier men kan irritere seg over men dette er nok nr 1 på min liste.

Skrevet

At det er så mye prating over høyttaler, og at lydnivået er så høyt. Slitsomt når man reiser mye å måtte høre på de samme beskjedene flere ganger når man egentlig vil lukke øya litt...

Skrevet

Vond mat, lite plass og kroppslukt. Når man skal ut og fly synes jeg virkelig man bør ta seg en dusj av respekt for medpassasjerer som ikke har noe annet valg enn å være nær deg.

Skrevet

Så kommer en SØT historie:

:fnise:

Jeg forbauser meg over at alle automatisk tror at alle vil ha vindusplass! Ikke jeg. Mye mer praktisk å sitte i midtgangen.

Vel, en gang jeg reiste til Dubrovnik, hadde jeg fått vindusplass og litt molefonken satte jeg meg der. De to neste setene ved siden av meg ble besatt av to halvstore barn alene. De kikket litt på meg og jeg skjønte med en gang hva problemet var.

Og alle parter ble kjempefornøyde da jeg spurte om vi skulle bytte plass.

Skrevet

Jeg orker ikke å irritere meg over spesielt mye når jeg flyr. Det er ikke en veldig stor del av livet mitt, og jeg klarer å tilpasse meg andres mennesker på den korte tiden. Det er uansett likt for alle, kanskje synes det er like ubehagelig og jævlig at jeg må snyte nesa mi eller snorker når jeg sover. Men må man så må man.

Skrevet

Jeg irriterer meg også over ammerne. Ikke de som mater en hylende unge som er sulten, men de som finner det for godt å vekke ungen for å mate den med én gang de har satt seg.

Det gjelder forresten også på tog; jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan mate ungen på perrongen i ro og mak, men må vente til de har innstallert seg på et stappfullt tog.

Gjest Fropessor Snurre
Skrevet

Skulle engang ta flyet fra USA til Stockholm og deretter til Oslo. Fra USA til Stockholm satt jeg først ved siden av et kvinnemennesket som "alle" de kvinnelige kabinansatte kjente (tidligere kabinansatt eller kone til en sjef eller noe sånt), og dette resulterte i at når jeg satt og så på tv, så skulle disse damene snakke med dette kvinnemennesket. Dvs lene seg så langt inn over meg som mulig var slik at jeg så minst mulig. Litt provoserende. Da dette kvinnemennesket reiste sammen med datteren sin (som forøvrig satt på 1 klasse) varte det ikke lenge over Atlanteren før damen fikk flyttet seg frem til datteren og jeg fikk en sovende særing ved siden av meg. Helt greit det altså. Ingen flere "problemer".

Ellers har jeg problemer med usedvanlig bråkete unger. Det virker som om hvert eneste fly jeg tar får en skikkelig dose av de mest bråkete ungene.

Eller de foreldrene som ikke skjønner når ungen deres er trøtt og vil sove og skjenner på h*n slik at h*n begynner å gråte. Jeg sa ifra en gang fordi jeg synes det var ille å se hvordan en mor nesten ble rasende og kjeftet og ristet datteren sin fordi jenta var trøtt og ville sove.

Visse foreldre... <.<

Skrevet

Jeg irrterer meg over:

-Folk som absolutt må presse seg fram for å finne plassen sin.

-Når personer fra helt andre rader fyller opp bagasjeluka over meg. Opplevde en gang at noen hadde fylt luka helt opp, så jeg ikke fikk puttet noen ting der, for så og presse den igjen med makt. Tinga landet så klart på mitt hode, for de hadde overfylt den. :sur:

-Barn som absolutt må sparke i stolen, og foreldre som nekter å gjøre noe med selv etter jeg har bedt dem om å få ungen til å slutte.

-Også en siste ting: Bleieskifting! Var en gang en mor skiftet en drittbleie ved siden av meg, for en stank det kom av den bleien :nei: Vi som satt ved siden av henne og de bak oss ba øyeblikkelig om å bytte plass og heldigvis forsto flyvertinnen oss :)

Skrevet

Har ikke noe som direkte irriterer meg, men det er en del ting som gjør at flyturen blir mindre behagelig:

- superadministrerere som særdeles høylytt og skarpt detaljstyrer mann, barn, diverese tanter, onkler og den resterende storfamilien. Skaper en smittsom stressende stemning.

- mennesker som sitter delvis på meg/mitt sete.

Ellers kjenner jeg at pulsen stiger (ikke av irritasjon, men frykt)når personer med munnbinn, plasthansker og inntullet i tepper eskorteres inn på flyet av helsepersonell i siste sekund før avgang. Grøss.

Skrevet
Ellers kjenner jeg at pulsen stiger (ikke av irritasjon, men frykt)når personer med munnbinn, plasthansker og inntullet i tepper eskorteres inn på flyet av helsepersonell i siste sekund før avgang. Grøss.

Noe sånt har jeg aldri opplevd, lurer på hva det var? :O

Skrevet
- mennesker som sitter delvis på meg/mitt sete.

Ja, samt de som sover på meg.

Skrevet

At det skal være mulig å bruke så lang tid på å komme seg påplass.... mens en hel kø står bak å ser på... :klø:

Skrevet
At det skal være mulig å bruke så lang tid på å komme seg påplass.... mens en hel kø står bak å ser på... :klø:

Signerer denne...

Skrevet

Det ser nesten ut til at du har møtt Tomsi(ng)! :ler:

Dette behøver overhodet ikke være noe problem. Slik gjør du det: Når du møter på noen som nekter å flytte seg, blir du stående i midtgangen mens du slenger ut noen høylytte kommentarer om folk som ødelegger den spennende flyturen som barnet hadde sett sånn fram til. I mellomtiden fylles altså flyet opp bak deg...

Vi har til dags dato ikke møtt NOEN som ikke har flytta seg når de har blitt stilt ansikt til ansikt med et fly fullt av surmulende folk.

Skrevet

Irriterer meg skakk over de flyvningene hvor personalet roper opp at de bakerste radene skal inn på flyet først. ALLTID når en så kommer inn på flyet, ser en en haug med middelaldrende menn som sitter på de første radene, og som tydeligvis ikke mener at denne beskjeden gjelder dem!! Grrrr...

Skrevet

Folk som ikke forholder seg til beskjedene som blir gitt, f.eks. at de bakerste radene skal boarde først eller at man ikke skal reise seg før flyet har stoppet ved gaten.

At enkelte bruker vannvittig lang tid på å få plassert sakene sine i bagasjehylla og å innstallere seg i setet sitt.

Folk sitter ved midtgang og spenner på seg setebeltet og rigger seg til før de som skal sitte innenfor har kommet på plass. (En gang jeg skulle til Spania hadde en fyr kommet så langt at han hadde sånn oppblåsbar nakkepute på seg og satt og halvsov da kjæresten min og jeg skulle inn på setene våre innenfor ham, og han presterte faktisk å sukke oppgitt og himle med øynene. Jadda...)

Unger som sparker i seteryggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...