Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Åpnet en fucidin øyedråper til min katt, men reagerte med engang på at den var så tykk i konsistensen. Det heter jo øye"dråper" så regnet med at det var samme konsistens som vann har, derimot var det mer litt salvelignende..Skal det være slik? turte ikke dryppe øynene jeg, for det så så vondt ut å få dette i øynene..
Gjest Marlo Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Den skal være litt tykkere enn vanlige øyedråper til oss mennesker. Du kan evnt dobbeltsjekke ved å ringe veterinæren så du ikke har fått salve istedenfor øyedråper Men ja, den skal være litt tykk
Gjest sjekk pakningen Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Den skal være litt tykkere enn vanlige øyedråper til oss mennesker. Du kan evnt dobbeltsjekke ved å ringe veterinæren så du ikke har fått salve istedenfor øyedråper Men ja, den skal være litt tykk Sikker på at du har fått øyedråper ikke øredråper eller salve??? Øyerdåpene er ganske tyntflytende, og drypper lett...
Gjest Marlo Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Nei ikke alltid. Mange øyedråper til dyr kan betegnes som øyesalve nettopp fordi den er tykkere enn øyedråper. Bl.a. bruker man lignende øyesalver til katter som dopes ned fordi de ikke lukker øynene under narkose/nedsoving, så det må brukes så ikke øynene tørker ut.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Nei ikke alltid. Mange øyedråper til dyr kan betegnes som øyesalve nettopp fordi den er tykkere enn øyedråper. Bl.a. bruker man lignende øyesalver til katter som dopes ned fordi de ikke lukker øynene under narkose/nedsoving, så det må brukes så ikke øynene tørker ut. Det man bruker på sederte dyr er jo øyesalve, ikke øyedråper... Fucidin kommer i begge typer om jeg ikke husker feil,,, vet også om apotek der det er blitt gitt ut feil...
Matvraket Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Jeg som startet tråden da jeg ikke var innlogget...... Men det står øyedråper på denne altså. Lå i kjøleskapet og ikke brukt, og nå er det behov så tenkte å forsøke meg på den..men det så ikke så lett ut! Pusen har litt puss i øynene og lukker det ene øyet så ringte vet og de anbefalte å bruke noe øyedråper ja. Men når man leser dråper så tenker man flytende.
Gjest Huffsa Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 De skal ikke ligge i kjøleskap. Står på pakken.
Gjest Gjest_la flaca_* Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Den er som den skal være. Det heter øyedråper, selv om konsistensen er mer som en gele/salve. "Viskøse dråper" kalles det vel. Man kan bruke det samme på mennesker. Da legges en cm i nedre øyelokksrand. Litt tåkete å se etterpå men ikke ubehagelig.
Matvraket Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Ok, men om den har ligget i kjøleskapet en periode? Må vel kunne bruke den for det? Står at eneste bivirkning er sviing, vil jo nødig gi lille pus det men......huff..
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #10 Skrevet 25. januar 2010 Ok, men om den har ligget i kjøleskapet en periode? Må vel kunne bruke den for det? Står at eneste bivirkning er sviing, vil jo nødig gi lille pus det men......huff.. Den er mest sannsynlig ikke ødelagt, men det kan være kulden i kjøleskapet har gjort den mer tyktflytende. La den ligge i romtemperatur før bruk. For å være helt sikker: Ring apotek eller veterinær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå