Gå til innhold

Har jeg mulighet til å få lån?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Cathrine_*
Skrevet

Jeg og samboeren min har planer om å kjøpe hus! Jeg har bare 50% fast jobb, men har de siste 6 mnd vært sykmeldt. (ikke 100% ) Men har ikke fått jobbet noe ekstra så jeg får mer inntekt enn fastlønna mi som er på 10 000,- etter skatt!

Vi har leid leilighet i 4 år, og der betaler jeg 3000 kr mnd i husleie.

Det vi tenkte var at jeg skulle søke om å få lån på ca 500 000. Har jeg noen sjans til å få det så lenge jeg er delvis sykmeldt?

Jeg vet med sikkerhet at jeg har råd til å betale ned 4000 kr i mnd på et lån.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke helt et svar på det du spør om, men hva skal du med et lån på ca 500 000? Får jo ikke akkurat kjøpt mye til den summen, med mindre det er en fellesgjeldbombe dere snuser på. Tenker samboeren din å ta opp lån i tillegg? Hvorfor ikke låne sammen med han som medlåntager?:)

Gjest Gjest_cathrine_*
Skrevet

Vi har tenkt til å ta opp lån sammen. Han får nok lån på ca 1 million. Er desverre ikke så mye hus tilsalgs for den prisen,så vi tenkte at jeg skal ta lån også. Altså at vi tar lån sammen.

Men siden jeg kun har 50 % fast jobb, og er sykmeldt, får jeg kun fastlønna som er på 10 000 etter skatt i mnd.

Håper jeg er i jobb før Juni, for da har jeg vært sykmeldt ett år.

Hva tror dere? Har vi mulighet til å få lån?

Kanskje ikke helt et svar på det du spør om, men hva skal du med et lån på ca 500 000? Får jo ikke akkurat kjøpt mye til den summen, med mindre det er en fellesgjeldbombe dere snuser på. Tenker samboeren din å ta opp lån i tillegg? Hvorfor ikke låne sammen med han som medlåntager?:)
Skrevet
Vi har tenkt til å ta opp lån sammen. Han får nok lån på ca 1 million. Er desverre ikke så mye hus tilsalgs for den prisen,så vi tenkte at jeg skal ta lån også. Altså at vi tar lån sammen.

Men siden jeg kun har 50 % fast jobb, og er sykmeldt, får jeg kun fastlønna som er på 10 000 etter skatt i mnd.

Håper jeg er i jobb før Juni, for da har jeg vært sykmeldt ett år.

Hva tror dere? Har vi mulighet til å få lån?

Det lureste er vel å ta opp lån sammen? At dere tar opp ett lån, men at en av dere står som medlåntager. Eller er det noen grunn til at dere ikke vil ta lån sammen?

Ta en prat med banken :) Litt vanskelig å si hvor mye lån dere kan få når du ikke sier hva hans inntekt er (brutto).

Skrevet

Krav:

Dette avhenger av tidligere kreditthistorie, inntekt, jobbsituasjon, ansiennitet i jobb og andre faktorer. Ulike banker krever ulik informasjon ved søk om et lån.

Hentet fra: forbrukslån

Skrevet

3 x årsinntekt er vel en liten pekepinn på hva man kan få i lån

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...