Gå til innhold

Når mannen gjør narr av deg forran andre!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

I det siste har jeg følt at mannen har mistet respekten for meg...

Jeg har fått meg jobb på bensinstasjon for at vi skal klare oss økonomisk.Sist vi var på besøk hos noen venner, la han ut om kjip jobb jeg hadde, og at alt jeg gjorde var å snu pølser! Alle lo å jeg satt der som en tosk som ikke helt viste om jeg skulle le eller gråte...

Jeg ved flere tidligere annledninger sagt at jeg skulle ønske jeg hadde en ordentlig jobb, og at jeg rett og slett får litt dårlig selvtillit av å bare "snu pølser"! Jeg har jo denne jobben som sagt for at vi skal klare oss økonomisk!

Når jeg fortalte han at jeg ikke syntes det var noe særlig hyggelig at han latterliggjorde meg forran vennene våres fikk jeg streng beskjed om å sjerpe meg og at jeg ble altfor fort flau...

Er det bare meg eller har jeg lov til å føle meg litt tråkka på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er han som bør skjerpe seg. Du har vrkelig lov til å føle deg tråkka på. Han kunne heller ha rost deg for å ta en slik jobb for å berge dere økonomisk. Selv om det ikke er noen statusjobb gjør du vel mer enn å snu pølser... Det er ærlig arbeid.

Skrevet
Hei!

Jeg har fått meg jobb på bensinstasjon for at vi skal klare oss økonomisk.Sist vi var på besøk hos noen venner, la han ut om kjip jobb jeg hadde, og at alt jeg gjorde var å snu pølser! Alle lo å jeg satt der som en tosk som ikke helt viste om jeg skulle le eller gråte...

Jeg ved flere tidligere annledninger sagt at jeg skulle ønske jeg hadde en ordentlig jobb, og at jeg rett og slett får litt dårlig selvtillit av å bare "snu pølser"! Jeg har jo denne jobben som sagt for at vi skal klare oss økonomisk!

Når jeg fortalte han at jeg ikke syntes det var noe særlig hyggelig at han latterliggjorde meg forran vennene våres fikk jeg streng beskjed om å sjerpe meg og at jeg ble altfor fort flau...

Skjønner at det ikke er moro å bli gjort til latter på denne måten og du må forklare det for mannen din på en måte som gjør at han skjønner. Prøv å pønske ut et par setninger som du kan "servere" hvis du kommer i en slik situasjon igjen - som kanskje vil stoppe munnen på de som ler råest

Skrevet

Dårlig gjort av mannen din! Han nyter vel godt av at du jobber ekstra han også, vel? Du må sette foten ned og si at du finner deg ikke i å bli latterliggjort, og slettes ikke foran venner. Makan.

Ville også satt spørsmålstegn ved disse vennene. Er det ingen av dem som er lojale mot deg? Ingen som sier feks "så bra at du har fått deg jobb"?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Skjønner at det ikke er moro å bli gjort til latter på denne måten og du må forklare det for mannen din på en måte som gjør at han skjønner. Prøv å pønske ut et par setninger som du kan "servere" hvis du kommer i en slik situasjon igjen - som kanskje vil stoppe munnen på de som ler råest

Ja, det var rett og slett ikke noe morro nei!

Pleier vanlighvis å være ganske tøff i munn, men det der såra meg rett og slett. Også fikk jeg bare kjeft for at jeg blir for fort flau!?! Han blei rett og slett irritert for at jeg tok meg nær av det! Han vet jo så inderlig godt at jeg ikke liker jobben, men at vi ikke hadde klart oss uten!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Dårlig gjort av mannen din! Han nyter vel godt av at du jobber ekstra han også, vel? Du må sette foten ned og si at du finner deg ikke i å bli latterliggjort, og slettes ikke foran venner. Makan.

Ville også satt spørsmålstegn ved disse vennene. Er det ingen av dem som er lojale mot deg? Ingen som sier feks "så bra at du har fått deg jobb"?

Det var vel bare hans guttevenner der ja! Også er han jo ganske flink til å få folk til å le og til å legge det frem på en morsom måte... Alle merket jo at jeg blei litt småfurt, og han klarte atpå til å få frem at han ikke syntes der var noe morro at jeg ble furt forran vennene hans...

Skrevet
Hei!

Det er på tide å slå tilbake. Han respekterer deg ikke fordi han ser ned på ufaglærte.

Jeg synes egentlig du skal slutte på bensinstasjon, og satse på høyere utdanning, så får du et yrke med høyere status enn den slasken, og da er det din tur til å si "ædda bædda".

Egentlig bør du reise nå, å leve uten full repekt vil trolig før eller senere føre til at du ikke orker mer. Det er bedre å skilles nå, enn å vente til dere har barn i konfirmasjonsalderen.

Jeg gir og får full respekt med min kjære. For meg er det ett ufravikelig krav i ett forhold.

Skrevet
Hei!

Jeg har en litt annen teori enn de andre har presentert.

HAN er mest sannsynlig flau for at du jobber på bensinstasjonen.

Jeg tror hans mannlige stolthet har fått seg en knekk i og med at du må ta en slik "drittjobb" for å få det til å gå rundt økonomisk...

I hans øyne er det et bevis på han udugelighet: HAN tjener ikke nok til å la deg slippe å ta en jobb du ikke trives med.

Han føler seg så mislykket, og tråkker deg ned for å føle seg større selv.

Skrevet

Jes, enig med gjesten over. Dessuten ble han sint og sa at du ble for fort flau, fordi han VET at han gikk over streken.

Neste gang noe slikt skjer så parer med at du trives fordi det er alltid så mange KJEKKE UNGE MANNFOLK innom og slår av en prat! :lur:

Og les deg litt opp på bil! Så skal du se at du har et yrke som ikke står tilbake for en teoretiker fra høgskolen! Jeg hadde vært nødt til å SYKLE for evig uten hjelpa fra folka på bensinstasjonene i landet. :jepp:

Skrevet

Istedenfor å pønske ut teorier om hvorfor denne mannen sa som han sa, og forestille seg at han gikk inn i dette med en agenda om å drite ut sin kvinne, så hvorfor ikke bare la det ligge og ta det som en spøk?

Samboeren min har "driti" ut meg flere ganger også, men jeg vet jo da at han ikke mener det på den måten. enten så ler jeg med eller så "tar jeg igjen" med en kommentar.

Går han over streken så sier jeg det med en gang og ferdig med den saken.

Skrevet
Istedenfor å pønske ut teorier om hvorfor denne mannen sa som han sa, og forestille seg at han gikk inn i dette med en agenda om å drite ut sin kvinne, så hvorfor ikke bare la det ligge og ta det som en spøk?

Samboeren min har "driti" ut meg flere ganger også, men jeg vet jo da at han ikke mener det på den måten. enten så ler jeg med eller så "tar jeg igjen" med en kommentar.

Går han over streken så sier jeg det med en gang og ferdig med den saken.

Men når han ikke går med på at han har gått over streken, og sier at du er for hårsår, hva da? Jeg antar at du har mye bedre respektbalanse i forholdet ditt en det trådstarter har Marlo.

Skrevet

Eg trur egentlig ikkje kjæresten til TS ser ned på ho o.l.

Eg trur heller at han er bekymra for at vennar og bekjente skal sjå ned på ho/dei. Derfor spøkar han om jobben på TS si bekostning som ein forsvarsmekanisme. Komme dei i forkjøpet liksom. Pluss at det viser at han og TS syns heller ikkje det er ein flott jobb, i tilfelle vennane syns det.

Trur virkelig ikkje han meinar å vere stygg, sidan han veit jo at jobben er nødvendig for begge to.

Det er alltid betre å gjere narr av ting ved seg sjølv før andre får sjansen ;)

Skrevet
HAN er mest sannsynlig flau for at du jobber på bensinstasjonen.

Jeg tror hans mannlige stolthet har fått seg en knekk i og med at du må ta en slik "drittjobb" for å få det til å gå rundt økonomisk...

Jes, enig med gjesten over. Dessuten ble han sint og sa at du ble for fort flau, fordi han VET at han gikk over streken.

Enig her, det var det første jeg tenkte også.

Han ble flau og latterligjørelsen var hans bakvendte måte å forsvare/unnskylde det på.

Skrevet

Men hvorfor gjør han det i utgangspunktet? Selv om han er flau, eller tror at andre synes dette er en drittjobb - hvorfor nevne det hele i utgangspunktet?

TS, jeg syns han oppfører seg totalt respektløst overfor deg. Om du skal ta igjen med samme mynt eller ei - blir for meg å dra seg ned på samme nivå som han, og utifra hva jeg leser er ikke det et nivå du ønsker uansett?

Hva med å spørre han "hvorfor syntes du det var tvingende nødvendig å henge meg ut foran vennene våre? hva tror du det får meg til å føle?" Kan jo hende at han fremdeles bare vil vifte deg vekk med "herregud du blir jo så fort sur/flau/whatever" - men da har du iallfall stilt et direkte spørsmål.

Jeg hadde aldri funnet meg i å bli gjort narr av, av den som skal elske meg for alt hva jeg er og gjør, hverken privat eller offentlig.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet
Hei!

Dusten bør være glad og takknemlig du i det heile tatt gidder å ha "drittjobben"! Du gjør det jo for dere. Neste gang får du finne på noe du veit han blir flau over og fortelle det til vennene mens han er der, og om han klager etterpå får du si det han sa til deg. Eg hadde blitt sinna og sagt at om det var sånn at han skulle gå å snakke dritt om det eg gjorde for at vi skulle klare oss økonomisk, så kom eg til å slutte så han fikk sett hva som skjedde da.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Men hvorfor gjør han det i utgangspunktet? Selv om han er flau, eller tror at andre synes dette er en drittjobb - hvorfor nevne det hele i utgangspunktet?

TS, jeg syns han oppfører seg totalt respektløst overfor deg. Om du skal ta igjen med samme mynt eller ei - blir for meg å dra seg ned på samme nivå som han, og utifra hva jeg leser er ikke det et nivå du ønsker uansett?

Hva med å spørre han "hvorfor syntes du det var tvingende nødvendig å henge meg ut foran vennene våre? hva tror du det får meg til å føle?" Kan jo hende at han fremdeles bare vil vifte deg vekk med "herregud du blir jo så fort sur/flau/whatever" - men da har du iallfall stilt et direkte spørsmål.

Jeg hadde aldri funnet meg i å bli gjort narr av, av den som skal elske meg for alt hva jeg er og gjør, hverken privat eller offentlig.

Jeg spurte om hvorfor han gjorde det, å da svarte han bare: hallo, jeg skjønner ikke hvorfor du syntes det er så ille! Det er jo mange av kameratene som har damer som ikke har noe bedre jobber.

Så sa jeg: Det har jo ikke noe med hva slags jobber andre jenter har, det har med at det er respektløst å få folk til å le av meg på den måten! Men neida, han skjønner rett og slett ikke hva som er så ille gitt! Hallo, jeg sier ikke at jeg ikke har selvironi, jeg pleier som regel å le ting bort.. Men ikke når det er ting jeg har sagt fra om at sårer!

Skrevet
Jeg spurte om hvorfor han gjorde det, å da svarte han bare: hallo, jeg skjønner ikke hvorfor du syntes det er så ille! Det er jo mange av kameratene som har damer som ikke har noe bedre jobber.

Så sa jeg: Det har jo ikke noe med hva slags jobber andre jenter har, det har med at det er respektløst å få folk til å le av meg på den måten! Men neida, han skjønner rett og slett ikke hva som er så ille gitt! Hallo, jeg sier ikke at jeg ikke har selvironi, jeg pleier som regel å le ting bort.. Men ikke når det er ting jeg har sagt fra om at sårer!

Og det er jo ikke bare respektløst å få andre til å le av deg - samtidig er det utrolig utakknemlig overfor deg å snakke nedsettende om valget du følte du trengte å ta, for at dere skal klare dere.

Skrevet

Du skal ikke le ting bort. Du skal ta igjen! Så får han se hvor kult det er å bli sett ned på blandt venner.

Neste gang, om det her kommer opp, så sier du bare. "Flott, da slutter jeg bare i morgen, i søken etter en ny og bedre stilling": :biggrin:

Skrevet
Men når han ikke går med på at han har gått over streken, og sier at du er for hårsår, hva da? Jeg antar at du har mye bedre respektbalanse i forholdet ditt en det trådstarter har Marlo.

Om han sier jeg er hårsår, så sier jeg "javel" og tolker det hele som at han sa det som en spøk.

Skrevet

"trodde jeg måtte ta den jobben for at vi skulle klare oss økonomisk, men leverer oppsigelsen i morgen jeg da siden du tydeligvis tjener mer enn du har fortalt meg. Eller venter du en lønns-økning?"

"ja, jeg er flink til å håndtere pølser vet du" og blunker til han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...