Gjest farge Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har kun behov for ettermiddagsplass på SFO (1910,-), mens far har behov for hel plass, altså både morgen og ettermiddag (2380,-) Vi har 50-50. Hvilke regnestykker blir det riktige? Jeg vil legge til at jeg har tilbudt far å levere barnet hos meg om morgenene (det er kortere avstand til meg enn til skolen), så vil ikke han heller ha behov for morgenplass, men det vil han ikke... 2380,-(morgen-og ettermiddagsplass) : 2 = 1190,- Mor betaler 1190 for en morgenplass hun ikke trenger og en ettermiddagsplass hun trenger, mens far betaler 1190 for morgen- og ettermiddagsplass han trenger. ELLER 1910 (morgenplass) : 2 = 955 2380(morgen- og ettermiddagsplass) - 1910(ettermiddagsplass) = 470 Mor betaler 955, hvilket er ettermiddagsplass i hennes uker. Far betaler 955 (ettermiddagsplass i hans uker) + 470 (morgenplass i hans og mors uker) = 1425
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Her er det jeg som har behov for SFO (både morgen og ettermiddag), mens far sjelden bruker tilbudet da han jobber mer de ukene han ikke har barna. Og her deles alle faste utgifter 50-50(han betaler altså SFO plass som sjelden brukes i ukene hans), og jeg er veldig glad for at far ikke gjør en sak ut at slikt, det går opp i opp!!! Jeg oppfatter innlegget ditt at du syns det er mest rettferdig at han betaler de 470,- resterende kronene, og må bare si: Hovedfokuset her er barna, og i ditt tilfelle er det snakk om en ekstrautgift på bare 235,- kroner i måneden. Velg "kampene" dine med omhu for barnas skyld!!!
Shade Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Teoretisk sett så er det kanskje riktig at du bare betaler for ettermiddags sfo`en men det er snakk om 235 kr! Å lage en diskusjon over en så liten sum er latterlig.. 50/50 deling krever god sammarbeidsvilje, at begge parter er villig til å gi litt og være litt runde i kantene. Når det er sagt så gjør eksen din seg litt vanskelig ved å ikke ville droppe av barna hos deg om morgenen og..
Gjest farge Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Teoretisk sett så er det kanskje riktig at du bare betaler for ettermiddags sfo`en men det er snakk om 235 kr! Å lage en diskusjon over en så liten sum er latterlig.. 50/50 deling krever god sammarbeidsvilje, at begge parter er villig til å gi litt og være litt runde i kantene. Når det er sagt så gjør eksen din seg litt vanskelig ved å ikke ville droppe av barna hos deg om morgenen og.. Ja, jeg synes det er han som er vanskelig. Det ville vært lettere for han å kjøre barnet til meg om morgenen, og hvorfor skal jeg da betale 250 kr i måneden for at han skal være vanskelig?
Gjest farge Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Og om 250 kr i måneden er en liten eller stor sum, kommer helt an på hvor mye penger man har. 2500 kr i året blir det, og det er en del penger for meg.
Shade Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Og han synes sikkert at du er vanskelig så hvorfor skal han kjøre barnet til deg hver morgen fordi du skal være vanskelig.. Jeg synes dere er vanskelige begge to Med mindre du har veldig dårlig råd er 235 kr i måneden ingenting. Hvorfor lage et dårlig sammarbeidsmiljø over noe sånt?
Gjest farge Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Og han synes sikkert at du er vanskelig så hvorfor skal han kjøre barnet til deg hver morgen fordi du skal være vanskelig.. Jeg synes dere er vanskelige begge to Med mindre du har veldig dårlig råd er 235 kr i måneden ingenting. Hvorfor lage et dårlig sammarbeidsmiljø over noe sånt? Men mitt hus ligger på vei til skolen for han, så det vil være enklere/tidsbesparende for han å kjøre barnet til meg i stedenfor til skolen. Jeg må si at jeg ikke forstår at jeg kalles vanskelig når det er far som forventer at jeg skal betale for et tilbud han har behov for alene, når jeg i tillegg har tilbudt meg å løse problemet for han helt gratis??
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Men mitt hus ligger på vei til skolen for han, så det vil være enklere/tidsbesparende for han å kjøre barnet til meg i stedenfor til skolen. Jeg må si at jeg ikke forstår at jeg kalles vanskelig når det er far som forventer at jeg skal betale for et tilbud han har behov for alene, når jeg i tillegg har tilbudt meg å løse problemet for han helt gratis?? Det er barnet som har behov for sfo og ikke han. Hvorfor skal han stoppe hos deg daglig? Far har ikke behov for å møte deg så ofte som da dere bodde sammen.
Gjest Gjestfargen Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Jeg syns du lager et problem ut av ingenting, 235.- i mnd klarer du sikkert spare inn igjen på annet vis, sånn at du oppnår balanse. Skjønner far godt som ikke vil stoppe innom deg flere morgener i uken, det kan jo være han nekter det både pga. barna og seg selv? Tror et ekstra stopp i en travel morgen for barna bare vil virke stressende. Nei, tenk deg om litt, og vær glad barna har SFO i tilfelle det skulle dukke opp et viktig ærend for DEG en morgen
Far til 2 Skrevet 25. januar 2010 #10 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har kun behov for ettermiddagsplass på SFO (1910,-), mens far har behov for hel plass, altså både morgen og ettermiddag (2380,-) Vi har 50-50. Hvilke regnestykker blir det riktige? Jeg vil legge til at jeg har tilbudt far å levere barnet hos meg om morgenene (det er kortere avstand til meg enn til skolen), så vil ikke han heller ha behov for morgenplass, men det vil han ikke... 2380,-(morgen-og ettermiddagsplass) : 2 = 1190,- Mor betaler 1190 for en morgenplass hun ikke trenger og en ettermiddagsplass hun trenger, mens far betaler 1190 for morgen- og ettermiddagsplass han trenger. ELLER 1910 (morgenplass) : 2 = 955 2380(morgen- og ettermiddagsplass) - 1910(ettermiddagsplass) = 470 Mor betaler 955, hvilket er ettermiddagsplass i hennes uker. Far betaler 955 (ettermiddagsplass i hans uker) + 470 (morgenplass i hans og mors uker) = 1425 I problemstillinger som dette er det sikkert mulig å få like mange forskjellige svar som antall svar. Min personlige mening er imidlertid at: En betaler 955 og den andre 1425.
Gjest Gjest - Gyda Skrevet 25. januar 2010 #11 Skrevet 25. januar 2010 Hvis en av dere er enslig, vil du/han kunne få stønad til barnepass via NAV... Meld barnet inn på full plass og få stønad til barnepass ut fra den satsen. Da dekkes både ditt og fars behov for SFO. Så da er det vel ikke så mye å krangle om.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #12 Skrevet 25. januar 2010 Men mitt hus ligger på vei til skolen for han, så det vil være enklere/tidsbesparende for han å kjøre barnet til meg i stedenfor til skolen. Jeg må si at jeg ikke forstår at jeg kalles vanskelig når det er far som forventer at jeg skal betale for et tilbud han har behov for alene, når jeg i tillegg har tilbudt meg å løse problemet for han helt gratis?? Jeg skjønner far godt når han ikke ønsker å levere barnet til deg om morgenen, det er jo tross alt han som har barnet disse dagene, men dersom barnet skal tilbringe morgenen hos deg, kan det føles mer som om han bare har barnet på overnattingsbesøk og ikke som en fullverdig forelder. Og ellers: En liten sum å bråke over i mine øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå