Gå til innhold

Får ikke til å sette inn tampong

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Dere som bruker tampong, hvordan får dere det til? Jeg har prøvd og prøvd, men det er jo umulig. Jeg er faktisk 26 år og har aldri brukt tamponger, men tenkte det er på tide å prøve. Jeg skal trene en del denne uken, og orker ikke å bruke bind da jeg føler meg ekkel etter en stund, og blir redd for at det skal lukte blod av meg. Har hørt at tampax skal være lettere å få inn, er det sant? De jeg har prøvd nå er libresse sine. Får de ikke helt inn. Hvordan gjør dere det?

Skrevet

Stå med en fot oppå feks toalettet eller en stol. Slapp helt av i underlivsmusklene. Bruk langefingeren til å føre tampongen så langt opp du bare klarer. Fingeren skal så langt inn som du klarer. Lykke til.

Skrevet

Tampax var den værste tampongen jeg noen gang har prøvd, så det ga jeg opp. En stund trodde jeg faktisk jeg ikke hadde noen inngang der nede, siden jeg aldri fikk dem inn.

Kjøpte ob og nå går det fint, hadde visst hull likevel ;) Bare stille deg litt med bena ut, og brett ut, og plasser den ved inngangen. Gjør litt vondt i starten for meg rett ved inngangen, men etter det er det greit og bare dytt så langt inn , slik at du ikke lar den være for langt ut, det er nemmelig utrolig vondt å ha den hengende for langt ut...

Skrevet

OB har en variant som er ekstra glatt, det hjelper også å spytte litt på tuppen så burde den gå lett inn.

Skrevet

Tampax er drit dårlig. Bruk OB eller Landlord (vet det men de er faktisk gode).

Jeg har hatt problemer med dette selv. Pass på at du ikke er tørr rund åpningen fordi det er da det gjør vondt å dytte inn. Dessuten kan du prøve å stikke en finger inn først da. Har hendt at jeg må gjøre. Har fremdeles ikke teken. Men bruker dem hele tiden nå. Ganske greit å kunne sove med fordi da slipper du dypre dommer i bind og nattbind. Pleier bare å ha bind som ekstra sikkerhet.

Keep practicing girlfriend.

Gjest Gjest_girl_*
Skrevet

hadde samme problemet, når jeg var jomfru...

eneste som hjalp: smør krem uten parfume på tuppen, eller vaseline! og bruk kankje speil for å se hullet.

lykke til

Skrevet (endret)

Når jeg var nybegynner syntes jeg det var best å sitte på huk under innføring, samt at jeg også smurte noe på tuppen av tampongen som for eksempel glidemiddel. Husk også at skjeden går skrått bakover.

Endret av Iah
Skrevet

Jeg plagdes jeg også. Husk å styre tampongen, ikke bare dytt han oppi der...

Selv må jeg føre den litt bakover :)

Skrevet
Dere som bruker tampong, hvordan får dere det til? Jeg har prøvd og prøvd, men det er jo umulig. Jeg er faktisk 26 år og har aldri brukt tamponger, men tenkte det er på tide å prøve. Jeg skal trene en del denne uken, og orker ikke å bruke bind da jeg føler meg ekkel etter en stund, og blir redd for at det skal lukte blod av meg. Har hørt at tampax skal være lettere å få inn, er det sant? De jeg har prøvd nå er libresse sine. Får de ikke helt inn. Hvordan gjør dere det?

Jeg synes det er enklest å stå med litt skredte ben,og bøye meg framover mens jeg setter den på plass. Når den er kommet innenfor åpningen skyver jeg den sakte oppover med pekefingen til den er 2-3 cm.oppi der. Når du etterpå går litt rundt og kjenner at du ikke kan merke noe til tampongen,da vet du at den er plassert langt nok opp.

Skrevet
Jeg synes det er enklest å stå med litt spredte ben,og bøye meg framover mens jeg setter den på plass. Når den er kommet innenfor åpningen skyver jeg den sakte oppover med pekefingen til den er 2-3 cm.oppi der. Når du etterpå går litt rundt og kjenner at du ikke kan merke noe til tampongen,da vet du at den er plassert langt nok opp.

Liten skriveleif der..

Skrevet

Jeg skjønte ikke at den skulle innenfor åpningen, rett og slett. Jeg trodde den skulle være en propp ytterst. Den skal langt inn, og husk at skjeden ikke er rett, den skal inn og opp, på et vis...

Jeg er nå 36, og ikke komfy med tampong enda. SÅ jeg bruker bind.

Gjest luremegpå
Skrevet

Hei

Hvis du ikke bøyer deg lang nok ned, så får du det ikke til, da gjør det veldig vondt, og det frister lite å gjenta det. Men det er så viktig å sette den inn på riktig måte. Etterhvert slipper du å stå med en for på doskålen, for du lærer deg teknikken!

Masse lykke til da!

Det er en helt ny vidunderlig verden å kunne bruke ob!!

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg er storfan av Tampax med innføringshylse, selvom det ser ut som jeg er en av få her inne som er det. Nå er det riktignok noen år siden sist jeg brukte den pga hormonspiral og svært lite mens.

Innføringshylsen gjør at tampongen kommer dit den skal, og det helt uten grisete fingre.

• Liker 2
Skrevet

Ja, som de andre sier, vil jeg også bare legge til at det går jo ikke bare rett opp. Først så går den i en vinkel, og så endres vinkelen litt og er nok der mange kanskje stopper å prøve? At det gjør vondt...

Først går det liksom litt bakover mot rompa liksom, og først etter det så opp. Iallefall hos meg..

Du får det nok til, du får prøve ikveld!

Skrevet

Sliter med akkurat det samme som TS, så kjekt å få gode råd her inne :)

Annonse
Skrevet

Dere som ikke får det til: Leser dere ikke pakningsvedlegget?

Der er det en utførlig bruksanvisning, samt tegning av underlivets anatomi.Det står også om "vinkelen" som gjør at man ikke bare kan stikke tampongen rett opp.

• Liker 2
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Har ikke nødvendigvis så mye å si om man leser pakningsvedlegget om den rett og slett ikke vil opp der dah.... :sjenert:

Lykke til TS! :jepp:

Skrevet
Har ikke nødvendigvis så mye å si om man leser pakningsvedlegget om den rett og slett ikke vil opp der dah.... :sjenert:

Lykke til TS! :jepp:

Ja, det var ikke ment som kritikk. Jeg forstår at det ikke alltid er like enkelt.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Tusen takk for svar :) Har nå kjøpt tampax for å prøve den også i tillegg til de andre jeg har. Er bare nødt å klare det... håper det ikke gjør så vondt som det har gjort. Isted ble jo tampongen bare sittende fast, ville ikke lenger inn rett og slett... merkelige greier.. har jo ellers aldri noen problem med å få ting inn der.

Skrevet

Jeg er 23år og prøvde tampong for første gang i dag. Prøvde nå når mannen ikke er hjemme. Orke ikke det stresset med at han lurer på hvorfor det tar så lang tid på badet. Fikk ført den ganske langt inn, Sitter nå i stua og er nesten litt redd for å bevege meg, redd for at det skal gjøre vondt. Er også litt engstelig for at jeg ikke skal få den ut igjen. Ser for meg at jeg må på legevakta og forklare at tråden er slitt av.

Synes det er litt greit å prøve når jeg skal være hjemme og ikke skal ut blant folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...