Gjest Sancha Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 (endret) Pels er nok finest på dyr : ) Endret 10. desember 2009 av Sancha
Lumê Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 hei:D synes det er bedre å kjøpe ekte. Mye varmere:) + at det er vistnok veldig miljøskadlig med fuskpels?!"? googla og fant en sie. www.pelslue.no Kjøpte noen luer der:) Da håper jeg du kan sove godt når du har bidratt til mishandling av enda flere dyr.
Troyamin Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Hei:) Jeg vil kjøpe pelsluer til familien. skal ha kaninpels, da disse er så myke,gode og varme. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe? Kan du ikke lage selv? Eller blir samvittigheten din bedre av å la andre ale opp og drepe et dyr for at du og dine skal se bra ut? pelsut "Kaninpelsen man ser i norske butikker kommer imidlertid først og fremst fra det store internasjonale markedet - og kaninene kommer her hovedsakelig fra Italia og Frankrike. Disse kaninene holdes også i små bur av metall med en industristandard på 60cm x 40cm x 30cm. De fleste kaninene blir holdt i grupper i samme bur, men adskilles når de når moden alder for reproduksjon. For kaniner som holdes i eget bur, er plassen tilsvarende to A4-ark. Burene er stablet ved siden av hverandre med nettingbunn, der store dynger med ekskrementer samler seg under burene og blir kun ryddet opp et par ganger i året -på samme vis som på pelsfarmer for mink og rev. Etter 20 ukers levetid blir kaninene slaktet. I løpet av sitt korte liv, kan en og samme kanin bo på forskjellige pelsfarmer, og sendes til nye ”stasjoner” som f. eks benyttes til å fete opp dyret før slakt. " Fatter ikke at noen kan ha samvittighet til å kjøpe slik pels...
Gjest Distiller Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Kan du ikke lage selv? Eller blir samvittigheten din bedre av å la andre ale opp og drepe et dyr for at du og dine skal se bra ut? pelsut Som jeg skulle sagt det selv!
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Dette er bare reklame. http://reviews.ebay.com/Canada-Goose-Fake-...000000001867612 Ingen burde kjøpe noe lignende på finn, e-bay og diverse. Kjenner mennesker som tjener mye på dette, og jeg er totalt imot det!
Gjest Gjest_lola_* Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er ihverfall kjempeglad i mine pelsluer!! De er utrolig varme og gode, og jeg har ingen problemer med å bruke de når jeg vet at dyrene ikke har hatt det vondt
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Æsj jeg kunne aldri gått med ekte pels. Er du i det hele tatt klar over hvor mye disse dyrene lider? So what om ekte pels er bedre enn fake pels. Teit at dyrene at dyrene må lide bare fordi du skal se fin ut og ikke fryse.
Lumê Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Jeg er ihverfall kjempeglad i mine pelsluer!! De er utrolig varme og gode, og jeg har ingen problemer med å bruke de når jeg vet at dyrene ikke har hatt det vondt Og hvordan vet du det? Har du foret dem opp selv?
Maneo Skrevet 18. januar 2010 #12 Skrevet 18. januar 2010 hei:D synes det er bedre å kjøpe ekte. Mye varmere:) + at det er vistnok veldig miljøskadlig med fuskpels?!"? Jammen bra ekte pels bare koster noen uskyldige dyr livet, da?
Gjest Miam Skrevet 18. januar 2010 #13 Skrevet 18. januar 2010 Guh, dere som er så for pels, og ikke ser NOE galt i det må jo være oppvokst under en stein! Få opp øynene da! Gå innpå noen litt mer kritiske nettsider om pels, så skal dere få dere en overraskelse!
Gjest Gjest* Skrevet 18. januar 2010 #14 Skrevet 18. januar 2010 Jeg elsker min pelslue av sølvrev. Pelsen er riktignok 40 år gammel og like fin! Arvet den av bestemor og den er kjempe stor og god. Bedre luer skal man lete lenge etter! Er ingenting å skamme seg over! Vi er alle forskjellige og har forskjellig meninger. Godt er det La meg se... du støtter en industri som først vanskjøtter dyr for å deretter drepe dem kun for pelsen sin skyld? Forkastelig. Sånne som deg burde vært innestengt i et trangt lite nettingbur over en lengre periode - kanskje du da forstår hvilke lidelser du (som forbruker av pels) utsetter de stakkars dyrene for.
Gjest Agurkolat Skrevet 20. januar 2010 #15 Skrevet 20. januar 2010 La meg se... du støtter en industri som først vanskjøtter dyr for å deretter drepe dem kun for pelsen sin skyld? Forkastelig. Sånne som deg burde vært innestengt i et trangt lite nettingbur over en lengre periode - kanskje du da forstår hvilke lidelser du (som forbruker av pels) utsetter de stakkars dyrene for. Som om dei fleste andre er noko betre? Dei fleste folk her i landet bruker f.eks OB, vaskemiddler, Zalo, shampoo som er testa på dyr. Folk legger stor vekt på sminke som er testa på dyr, men andre dagligdagse produkter bryr ingen seg om. Og hva med klærne dine frå H&M (og andre butikker) som er laget av små barn som jobber under uanstendige forhold? Hvorfor er dette mer "ok", i forhold til pels? Fordi folk flest ikkje kjøper pels? Fordi vi trenger billige klær, helst på salg? Fordi O.B er den beste tampongen, selv om da finnes betre alternativ? Så slutt og kritiser andre! Vi har alle våre laster.
Gjest Miam Skrevet 20. januar 2010 #16 Skrevet 20. januar 2010 Siden du synes alle disse eksemplene dine er så grusome, hvorfor ikke inkludere pelsindustrien på lista også? Den er jo minst like jævlig som mange av disse punktene du nevner. Ja, det er jævlig at unger i Taiwan sitter å syr genseren din fra H&M, da er det nok en ting vi faktisk må prøve å gjøre noe med da. Det hjelper i allefall ikke å sitte å se i veggen, mens du mener at pels er greit! Skjønner virkelig ikke hvor du vil hen! Man må jo starte et sted. Man kan ikke redde verden på én dag!
Gjest Annabelle Skrevet 20. januar 2010 #17 Skrevet 20. januar 2010 Da håper jeg du kan sove godt når du har bidratt til mishandling av enda flere dyr. Kan du ikke lage selv? Eller blir samvittigheten din bedre av å la andre ale opp og drepe et dyr for at du og dine skal se bra ut? pelsut Fatter ikke at noen kan ha samvittighet til å kjøpe slik pels... Da er det vel ingen av dere som spiser kjøtt eller har vanlige skinnstøvletter heller da? Grisen og oksen blir også avlet opp og foret og slaktet. Men når det er en liten søt kanin så er det så mye verre.... TS har spurt om hvor hun får kjøpt noe som er fult lovlig å kjøpe i Norge. Fortell henne det da eller finn dere en "anti-pels"-tråd.
Gjest Agurkolat Skrevet 20. januar 2010 #18 Skrevet 20. januar 2010 Selvfølgelig kan man ikkje det. Men, da er berre da at da er så enkelt og vera imot pels, og forskyve ting som eg meiner er viktigere, og eit større problem. Som dyretesting og barnearbeid. Pels er så enkelt og vera imot, for dei fleste trenger berre gjera ein ting for å vera imot da, og ikkje gå med pels. Men da er tydligvis vanskelegare og avstå frå billige klede, sminke og tamponger. Eg meiner at pels er greit, men eg liker ikkje pelsindustrien. Man kan fint få tak i brukt pels, så kvifor kjøpe ny, og støtte den nåværandes pelsindustrien?
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #19 Skrevet 20. januar 2010 Lurer på jeg om jeg... hvis jeg hadde spurt hvor jeg fikk kjøpt best biff-kjøtt... ville dere da svart "er du klar over at en okse måtte dø for at du skal få spise"? Ehhh ja?
fink Skrevet 20. januar 2010 #20 Skrevet 20. januar 2010 Vær så snill å ikke tre døde kaniner på hodet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå