Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inni min tredje måned med kjærlighetssorg. Tingen er at jeg går på et tungt studie som krever mye selvarbeid. Ettersom jeg for tiden er trist og lei, å har absolutt ingen motivasjon for studie sliter jeg mye med å lese. Motivasjon min før var at jeg hadde funnet mannen min, og ville bli ferdig å studere slik vi kunne leve livet, med barn og hus. Nå er liksom det borte... Så hvordan skal jeg klare å fokusere på skolen, når det innebærer at jeg sitter hjemme og leser. Tenker at jeg kan invitere meg til en venninde å lese sammen. Men føler liksom ikke for det. Vil helst være alene. Å gå på biblioteket virker også som et ork. Er det noen som har noen råd om hvordan jeg skal klare å lese, uten at jeg trenger å forlate huset? Hva kan jeg gjøre til motivasjonen min nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble slutt med eksen min 1 måned før jeg hadde en viktig og utrolig vanskelig eksamen. Jeg hadde mye å gjøre med studiene mine jeg og. Egentlig skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte å komme meg igjennom alt og fullføre alle eksamene mine, for jeg var veldig langt nede.

Jeg tror motivasjonen min var at eksen min ikke fortjente at jeg skulle fucke opp studiene mine og. Jeg skulle liksom "vise han", men det var mest for min egen del, selv om jeg hadde mest lyst til å gi opp der og da og husker at jeg ikke brydde meg om jeg bestod eller ikke. Likevel prøvde jeg, jeg kom meg på skolen og pugget med en venninne. Hver dag i 2 uker. Og jeg er sjeleglad for at jeg gjorde det, for uansett hvor vondt kjærlighetssorg gjør, så er det ikke verdt å ødelegge skolen over. For dette er faktisk framtiden din, håper du finner motivasjonen du trenger;)

Gjest Gjest_mannebein_*
Skrevet

Du får herved et spark i baken, i håp om at du dermed får noe annet å tenke på et lite øyeblikk, slik at du får en opplevelse av at livet tross alt har mer å by på enn smerte i hjertet, det kan også by på smerte i baken. Med en slik variasjon er det meningen at du skal klare å få litt energi, slik at du både kan lege hjertesmerten litt og få overskudd til å studere.

Skrevet
Det ble slutt med eksen min 1 måned før jeg hadde en viktig og utrolig vanskelig eksamen. Jeg hadde mye å gjøre med studiene mine jeg og. Egentlig skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte å komme meg igjennom alt og fullføre alle eksamene mine, for jeg var veldig langt nede.

Jeg tror motivasjonen min var at eksen min ikke fortjente at jeg skulle fucke opp studiene mine og. Jeg skulle liksom "vise han", men det var mest for min egen del, selv om jeg hadde mest lyst til å gi opp der og da og husker at jeg ikke brydde meg om jeg bestod eller ikke. Likevel prøvde jeg, jeg kom meg på skolen og pugget med en venninne. Hver dag i 2 uker. Og jeg er sjeleglad for at jeg gjorde det, for uansett hvor vondt kjærlighetssorg gjør, så er det ikke verdt å ødelegge skolen over. For dette er faktisk framtiden din, håper du finner motivasjonen du trenger;)

Her ble det også slutt rett før eksamen. Klarte å stå på alle sammen, selv om det var ufattelig tøft å holde fokuset. Men da hadde jeg et slikt press på meg. Nå er det flere månder til eksamen. Men leser jeg ikke jevnt så stryker jeg... Får vel prøve å tenke at når jeg klarte å lese rett etter det ble slutt, så bør jeg klare det nå.

Gjest likegyldig
Skrevet

En mulig motivasjon nå kan være å bli ferdig slik at du etterpå kan ta deg tid til å finne riktig mann. Det er veldig leit det som har skjedd, men du kommer gjennom det til slutt. I mellomtiden kan du prøve å "glemme" den delen av livet ditt. Når du er ferdig og klar for det finner du garantert "mannen din" igjen. Hvis du har gjort det én gang, så kan du gjøre det igjen :) Vær likegyldig og ikke bry deg om annet en studiene; trygg i viten om at det ordner seg seinere.

Skrevet
Jeg er inni min tredje måned med kjærlighetssorg. Tingen er at jeg går på et tungt studie som krever mye selvarbeid. Ettersom jeg for tiden er trist og lei, å har absolutt ingen motivasjon for studie sliter jeg mye med å lese. Motivasjon min før var at jeg hadde funnet mannen min, og ville bli ferdig å studere slik vi kunne leve livet, med barn og hus. Nå er liksom det borte... Så hvordan skal jeg klare å fokusere på skolen, når det innebærer at jeg sitter hjemme og leser. Tenker at jeg kan invitere meg til en venninde å lese sammen. Men føler liksom ikke for det. Vil helst være alene. Å gå på biblioteket virker også som et ork. Er det noen som har noen råd om hvordan jeg skal klare å lese, uten at jeg trenger å forlate huset? Hva kan jeg gjøre til motivasjonen min nå?

Jeg tror det er lurt å forlate huset, fortelle venninnen din hvordan du har det, at du helst vil låse deg inne, være alene men at du trenger en lesepartner og du trenger å komme deg ut for i det hele tatt å komme igang? Kanskje har du en venninne som dere kan sitte og lese hos?

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

*spark*!

Som en annen her sa, det er ikke verdt å rote til studiene pga. en som ikke vil ha deg.

Man kan aldri styre andre mennesker, det er deg selv du kan bestemme over.

Derfor:Kom deg opp og ut, fokusere på lesingen din og gøre det så bra som du aldri har gjort det på eksamen!

Lykke til! :duskedame:

Skrevet

Takk for råd :) Skal prøve å bruke de. Vet det ikke er vert at det ødelegger studiene mine. Bare jeg hadde kjent flere folk i denne byen, føler meg ensom nok som nylig singel, i tillegg har jeg ikke vennene mine her. Men har noen nye jeg har blitt kjent med, men er ikke helt det samme. Kan liksom ikke øse ut om problemet mitt til dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...