Gjest Ts Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 hei, håper det er noen her som kan hjelpe meg litt - trenger noen gode råd nå. Jeg har alltid hatt veldig tykt hår som tåler hva som helst. har aldri brukt noe annet enn vanlig butikk-sjampo + balsam. kjempefint tykt blankt problemfritt hår! Men nå har jeg plutselig begynnt å miste hår. først litt.. så mer og mer. nå kan jeg ikke dra fingrene gjennom håret uten at hånden blir full av løse hårstrå, og håret er knusk-tørt! og det begynner å synes ganske godt.. Jeg fikk en hårpleie-pakke til jul med Tigi Bed Head - Dumb Blonde. kan denne være kilden til hårproblemene mine?? skal ikke denne være bedre enn butikksjampoen? (har sluttet å bruke den nå) Noen som har noen tips til meg før jeg ikke har mer hår igjen?? pliiiiis.. kan ikke tenke meg et liv uten håret mitt.
lillelilje Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Hårtap kan ramme alle mennesker. Det oppstår gjerne hvis man har slanket seg litt hardt, stresset mye eller lagt om kosthold slik at man ikke får nødvendige vitaminer i seg. Det kan også oppstå hvis man har sluttet med p-piller, har hodebunnssopp eller bakterieinfeksjoner i kroppen. Da kan man oppleve en liten preiode med årtap, og så stabiliserer det seg igjen. Jeg ville prøvd å spise så variert og sunt som mulig, og ta b-vitamin tilskudd. B-vitaminer er spesielt bra for hud, hår og negler. Og det gjør jo ikke noe om huden og neglene får litt ekstra også Vedig bra du har sluttet med dumb blonde også. Gi det litt tid og se det an. Og blir det ikke bedre etter noen uker burde du kontakte legen din, eller eventuelt hulegen om det skulle være noe hodebunnsproblem. Det ordner seg sikkert skal du se Du kan jo kjøpe en god fuktighetskur til hårtuppene også? Jeg liker Sebastian Hydre hydrating treatment, men det finnes mange fler som er gode også.
Gjest Ts Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Takk for svar skal ut å kjøpe b-vitaminer og fuktighetskur i morgen, så får jeg se om det hjelper etterhvert
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Om du allerede får i deg nok B-vitaminer via kosten, så har de pillene lite å si desverre. Kroppen tar ikke opp for mye, så det meste vil komme ut igjen i urinen. Kanskje det kan vær lurt å få legen til å teste den generelle helsen din for å se om der er noe som mangler.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 kan man ikke gå til frisøren å få tatt en slags "håranalyse" for å se hva som kan være galt? mener jeg har hørt snakk om det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå