Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Har tenkt å kjøpe meg Iphone, men er ikke veldig teknisk så har et par spørsmål: Jeg sender litt over 250 sms i måneden, ringer minimalt, kanskje 30 min i måneden og sender ikke MMS. Har heller ikke vært på internett, men ser for meg at jeg kanskje kommer til å være det med iPhone. Hvilket abonnoment vil det lønne seg å velge ? Hvor mye koster det å være på internett ? Skjønner jo at det varierer etter abonnoment, men sånn ca ? Måles det i hvor lenge man er tilkoblet, eller.. ? Og er det gratis hvis man kobler seg til trådløse nettverk ? Og hvor mye koster det å laste ned Apps ? Må man være tilkoblet internett når man bruker disse etter man har lastet dem ned ? Dette ble mange, og kanskje litt tåpelige spørsmål for dere som har greie på det, men setter veldig stor pris på svar !
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Har tenkt å kjøpe meg Iphone, men er ikke veldig teknisk så har et par spørsmål: Jeg sender litt over 250 sms i måneden, ringer minimalt, kanskje 30 min i måneden og sender ikke MMS. Har heller ikke vært på internett, men ser for meg at jeg kanskje kommer til å være det med iPhone. Hvilket abonnoment vil det lønne seg å velge ? Her er jeg dessverre blank, er vel telenor frihet jeg har selv. Hvor mye koster det å være på internett ? Skjønner jo at det varierer etter abonnoment, men sånn ca ? Måles det i hvor lenge man er tilkoblet, eller.. ? Og er det gratis hvis man kobler seg til trådløse nettverk ? Gratis med åpne trådløse nettverk ja. Måles vel i datamengde via 3g. Mener å huske fyren på telehuset sa at 200mb kostet rundt 10,- (kan variere med abb.) Og hvor mye koster det å laste ned Apps ? Må man være tilkoblet internett når man bruker disse etter man har lastet dem ned ? Apps får du i både betal og gratis varianter. Noen krever nett, andre ikke, men du må vanligvis være på trådløst nett eller koblet til en pc med nett for å laste dem ned.
Gjest mr mr Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Har tenkt å kjøpe meg Iphone, men er ikke veldig teknisk så har et par spørsmål: Jeg sender litt over 250 sms i måneden, ringer minimalt, kanskje 30 min i måneden og sender ikke MMS. Har heller ikke vært på internett, men ser for meg at jeg kanskje kommer til å være det med iPhone. Hvilket abonnoment vil det lønne seg å velge ? Først: gratulerer med godt valg av telefon. iPhone er fantastisk! Vedr. abonnement. Jeg hadde til å begynne med SurfPrat Medium, fordi det er litt ekstra gøy å surfe/laste ned/spille osv i starten. Dette er SurfPrat Medium: - For deg som surfer mye hver dag - Inkludert 500 MB data per måned - Inkludert 100 SMS per måned i Norge - Startpris er 89 øre per samtale. Etterhvert, når alt "roer" seg litt kan du vurdere å gå over til et abonnement som ikke har så mye surfing inkludert
eovti Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Telefondelen i iPhone er ikke noe særlig å skryte av. Både brukere og anmeldere klager over at samtaler hakker eller blir brutt. Jeg kjøpte en iPod touch - iPhone uten telefon - og en kjempeavansert Windowstelefon i stedet. På sikt kom jeg likevel bedre ut av det økonomisk enn om jeg hadde gått for iPhonen. det at iPhonen er låst til ofte ganske forvirrende abonnementsløsninger gjør den ekstremt dyr i lengden. Ulempen er at det blir to dingser å ha med seg (men det er en grunn til at Gud gav oss to lommer i buksene), og at touchen er avhengig av et trådløst nettverk, men ukrypterte wifi-nett finner man nesten hvorsomhelst (ihverfall i byene), så jeg har aldri opplevd det som noe problem. Safarileseren på iPhone og touch gir nesten den samme brukeropplevelsen som å sitte foran en stor skjerm; det skal Apple ha! Endret 26. januar 2010 av eovti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå