Gå til innhold

Angi trygdesnyltere?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Du melder bare fra til nærmeste NAV-kontor. De har egne ansatte som kun jobber med å kontrollere mulig misbruk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trulte_*
Skrevet
Du melder bare fra til nærmeste NAV-kontor. De har egne ansatte som kun jobber med å kontrollere mulig misbruk.

Ok. Takk for svar.

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Skrevet
Oki jeg skal si det. :fnise: Jeg tror du spiller ekstra på å være en drittsekk som ikke bryr seg. En veldig kynisk person som bare er ute etter at folk skal motsi deg.. fordi som du sier selv synest du det er gøy.

Har jeg rett?

Eh, nei. Jeg gjør det, fordi jeg er online den personen jeg skritt for skritt har mål av meg å bli i virkeligheten. En rasjonell psykopat, totalt fri for all innflytelse og restriksjoner menneskelig kontakt måtte ha på meg, kun opptatt av nyttemaksimering. Snill når det lønner seg å være snill, slem når det lønner seg. Mennesker belønner slike personer, jeg er lei av å bli straffet, jeg skal belønnes, og jeg skal få det til med spillteori, manipulering og kynisme.

Men bra gjettet.

Skrevet
Eh, nei. Jeg gjør det, fordi jeg er online den personen jeg skritt for skritt har mål av meg å bli i virkeligheten. En rasjonell psykopat, totalt fri for all innflytelse og restriksjoner menneskelig kontakt måtte ha på meg, kun opptatt av nyttemaksimering. Snill når det lønner seg å være snill, slem når det lønner seg. Mennesker belønner slike personer, jeg er lei av å bli straffet, jeg skal belønnes, og jeg skal få det til med spillteori, manipulering og kynisme.

Men bra gjettet.

Virkelig? Hmm ja, jeg tok vel feil da. :fnise: Snill bare når det lønner seg? Er man snill da? Visst man bare gjør det for at en selv skal få belønning for det?

Skrevet

Men bra gjettet.

:kaffekopp: Og ellers har vid et bra.

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Skrevet
Virkelig? Hmm ja, jeg tok vel feil da. :fnise: Snill bare når det lønner seg? Er man snill da? Visst man bare gjør det for at en selv skal få belønning for det?

Det er faktisk et bra spm. Er man noe snillere om man juger til seg selv, og ikke innser at alle handlinger er motivert av egoisme, og ønsket om å bli sett på som god av andre, samt en ubehagsfølelse om en blir sett på som slem? Er det motivasjonen bak handlingene som definerer hvor snill du er?

Jeg kan ikke finne en eneste ting jeg gjør for noen som helst hvor jeg ikke har egeninteresse. Bare det å følge samvittigheten sin er jo egeninteresse, for å ikke få dårlig samvittighet. Som igjen ikke er annet en voldtekt av hjernen av dine foreldre, og omverdenen, for å kontrollere deg, og sørge for at du glir inn i samfunnet og blir et godt menneske.

Du er ikke "snill," fordi du er mindre motivert av egeninteresse enn andre, noen har bare en tyngre ballast av holdninger de må oppfylle. Moral og godhet er bare løgn. Er ikke det logisk, da?

Skrevet

Jo veldig logisk. Fint vi endelig er enig om noe.

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Skrevet
Jo veldig logisk. Fint vi endelig er enig om noe.

Jeg er enig med deg om mye, jeg. :klem:

Skrevet
Eh, nei. Jeg gjør det, fordi jeg er online den personen jeg skritt for skritt har mål av meg å bli i virkeligheten. En rasjonell psykopat, totalt fri for all innflytelse og restriksjoner menneskelig kontakt måtte ha på meg, kun opptatt av nyttemaksimering.

:popcorn: Stakkars deg, det høres jo skikkelig kjedelig og lite impulsivt ut! Men håper dette funker for deg i lengden, så du slipper å bruke kveldene dine på Kvinneguiden!

:klemmer: Klem

Skrevet
Eh, nei. Jeg gjør det, fordi jeg er online den personen jeg skritt for skritt har mål av meg å bli i virkeligheten. En rasjonell psykopat, totalt fri for all innflytelse og restriksjoner menneskelig kontakt måtte ha på meg, kun opptatt av nyttemaksimering.

:popcorn: Stakkars deg, det høres jo skikkelig kjedelig og lite impulsivt ut! Men håper dette funker for deg i lengden, så du slipper å bruke kveldene dine på Kvinneguiden!

Verdensherredømme neste! :skratte:

:klemmer: Klem

Skrevet
Jeg er enig med deg om mye, jeg. :klem:

Awww så du har en soft side også. Hmmm... det tar Chiyo til å bringe frem det beste i mennesker. Pat på skulderen til meg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...