Gå til innhold

Angi trygdesnyltere?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trudelutt_*
Skrevet

Det er så mange tråder om folk som kjenner noen som misbruker velferdsordninger.

Noen som vet om det er mulig å angi slike?

Til NAV?

Eller politiet??

Eller vil de bare kaste brevet i en skuff.....?

:goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lite å foreta deg i hverdagen?

Skrevet

Det er bare å ringe NAV. Men jeg tror at temmelig mange av de som "kjenner" en som snylter ser det de vil se. Fordi de ikke har alle opplysningene om denne personen eller om reglene for trygdeordnigner! Ondskapsfull misunnelse med andre ord.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Nav følger opp tips, og du kan være anonym om du ønsker det.

Skrevet

Jeg oppfordrer alle til å angi trygdesnyltere til NAV. Om ikke annet, så gi et tips, og la dem sjekke opp i saken. Har personen rett på trygd blir ikke denne tatt fra dem selv om de har fått et tips. Derimot tror jeg det blir fryktelig vanskelig å anmelde noen pga. et anonymt innlegg på et internettforum.

Og Nova: Selv om enkelte kanskje bryr seg om lovbrudd betyr ikke det at de har lite å gjøre i hverdagen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis man følger så godt med på andres privatliv og faktisk går og gnur på det, synes jeg det høres ut som fritidsproblemer, jo :) Og litt misunnelse. Mange som ønsker å ødelegge for andre fordi de ønsker å ha det litt mer lettvint selv og ikke unner andre litt lette.

Endret av NovaFlare
Gjest Kvinne28
Skrevet

Jeg sendte et brev og "anga" min svigerinne for 2 år siden. Hun skrøt over hvordan hun lurte systemet.

Hun er fremdeles på trygd (les går på kafeer og koser seg med hjemmeværende venninner).....

OG jeg sa hvem jeg var med fullt navn, relasjon til hun og adresse. Likevel skjedde ikke noe, så tviler på at noen faktisk leste det brevet...

Skrevet

Hehehe. :gjeiper:

Skrevet

Nå er det fryktelig mange som snylter trygd som skryter av det og.

Skrevet
Nå er det fryktelig mange som snylter trygd som skryter av det og.

Sånne mennesker skal man ha medlidenhet med.... de er dumme :gjeiper:

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Skrevet

Jævla sladrekjerringer i et jævla sladresamfunn. Fy faen.

• Liker 1
Gjest Gjest_Robotkalle_*
Skrevet

Det virker som om drittkjerringene her inne tror man må være programforpliktet til å ha et miserabelt liv, fordi man går på trygd. Det er jo helt mongo. Seff skal man få lov til å sitte på kafe med hjemmeværende venninner, hva annet skal man gjøre da? Stirre på malinga som tørker?

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Skrevet
Nei, man skal jobbe.

Man skal jobbe fordi? Fordi man kan sitte på kafe? Hva er det med å sitte på kafe som definerer arbeidsføre? En narkiss kan sitte på kafe. En som har amputert begge beina og armene kan sitte på kafe. En som har en IQ på 50, dvs til og med under ditt nivå, kan sitte på kafe. Hva faen er argumentet ditt?

• Liker 1
Skrevet

Poenget mitt er at om man er fullt i stand til å sitte på kafé (som jeg kan stave) og skryte av at man lurer systemet er man mest sannsynlig arbeidsfør.

Skrevet

Et samfunn som baserer seg på angiveri er dømt til å mislykkes, derimot ser det ut til at staten ikke makter å håndtere dette på egen hånd. Dette går konsekvent ut over de som er rettmessige mottagere, et mulig alternativ er borgerlønn.

Ingen ville sagt at å anmelde en voldtektsmann er drevet av misunnelse (han får seg jo et ligg)? I begge tilfellene er det jo ofre, og noen som 'nyter godt' på andres vegne, urettmessig.

Skrevet

Synes man bre skal holde seg unna. Man kan aldri vite uansett.

Det finnes de som er for flaue til å si sin egentlige grunn og for noen er det lettere å si de har vondt i ryggen bare eller at de lurer systemet i stedenfor å kanskje si at de sliter kraftig psykisk. Og selvsagt er det jo de som også snylter og svindler, men man kan aldri vite.

Skrevet
Poenget mitt er at om man er fullt i stand til å sitte på kafé (som jeg kan stave) og skryte av at man lurer systemet er man mest sannsynlig arbeidsfør.

Eplefe, jeg hadde faktisk ikke trodd at du var så naiv at du slukte rått alt som står på et internettforum.

Jeg har ingen tro på at noen sitter og skryter av at de går på trygd og lurer systemet. Til det er det altfor vanskelig og en papirmølle av den annen verden å bli tilkjent uførestønad. De personene som får innvilget dette er undersøkt på alle bauger og kanter, de har vært til en masse spesialister som har konkludert med at de er for syke til å arbeide.

Til ts: Hvordan kan du vite at et menneske er "trygdesnylter"?

Er det galt at en person f.eks. kommer seg litt ut blant andre? Skal en som er syk sitte inne 24 timer i døgnet for å "bevise" at vedkommende virkelig er syk?

Det er varierende årsaker til at enkelte ikke kan jobbe. Det blir helt bak mål å skulle sette seg som dommer over andre uten å vite bakenforliggende årsaker.

Skrevet

Nå er ikke det uførestønad alt som trygdes, gjest. Jeg er ikke så naiv, jeg kjente (merk fortidsbøyningen) av en som stolt snyltet på staten, ved å få sosialstønad lenge og lyve om at han var aktiv jobbsøker og bare aldri fikk napp. Han gikk noen runder med praksisplasser og gjorde det med vilje så dårlig at det aldri ble fast ansettelse, og kunne gå tilbake til sosialstønaden sin med et bredt smil om munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...