Gå til innhold

Trenger gode tips/ råd fra dere jenter - singel 34 år - forhold i et år

Anbefalte innlegg

Gjest Kar på 35
Skrevet

Hei jenter!

Nå må jeg spørre dere om en liten ting.Jeg er en kar som har passert 35 år.I løpet av den tiden har jeg hvært singel 34 av de. Med andre ord jeg har hatt et forhold som varte i et år.

Jeg har fakisk ikke hatt noen andre kjæreste enn henne. Vi vær veldig glad i hverandre og jeg gjorde det jeg kunne slik at hun skulle ha det bra på alle måter.Jeg trodde at dette var den store kjærligheten jeg hadde funnet.

Noe som jeg trodde...

Da vi skulle flytte sammen så ble det andre toner.Jeg måtte gi slipp på den jobben hadde (er selvstedig næringsdrivende..har brukt mange år på bygge meg opp fra hobby og der jeg jobber med i dag) jeg hadde bygd opp i løpet av mange år måtte jeg gi slipp på.I tilegg så måtte jeg gi slipp på alt av kamerater/famile/eiendommen med andre ord jeg måtte lytte etter hennes "pipe" hele tiden.Når jeg kom med mine ønsker om fremtid/jobb/venner ble det ikke motatt med så veldig stor begestring. Det virket som at det døve øret ble snudd til.I stedenfor så ble snudd på hodet og helvete var et faktum. Det var jeg som tok feil og hun hadde rett i alt hun sa og gjorde.

Jeg har altid tenkt at må kunne gi og ta når man er i forhold.Lytte på motparten og føye seg etter det. Saken er at nå begynner jeg å lure om det er for gammeldags å ha slike tanker som dette. Jeg har også begynt å tenke om at etter så mange år av å være alene om jeg er blitt for sær.

Da vil jeg spørre dere jenter om følgende. 

1 Er jeg en sær person blitt?

2 Ville dere jenter hatt en sånn type som meg? (tenker som uerfaren på samliv og alt som har med det å gjøre.

3 Ut i fra det jeg opplevde så ble det mye rabalder om det både det ene og det andre.Hennes krav var pri. en mens mine tanker var det ikke noe å lytte på. Ville dere jenter ha lyttet mine ønsker også evt gått i "forandliger" og sett om det hadde funnet løsniger som vi begge kunne leve med?

3b Hvor mye eller hva ville du gitt slipp på dersom du hadde funnet ut at dette var mannen du ville leve sammen med livet ut?

3cHva mener du er viktigeste i et forhold som skal være livet ut?

4 Har dere noen tips til meg om hva jeg skal gjøre for å finne den rette som jeg kan dele livet mitt med?

For jeg er av den typen som ikke fester på byen, har sex med alle jeg ser iløpet av weekend.Med andre ord jeg er en stille og rolig type av meg.

Jeg kan legge til at jeg mener er ærlig, seriøs, har et varmt hjerte for de jeg er glad i og bryr meg om. Og helt til slutt jeg er ikke homse ell har tiltrekking av det samme kjønn. Jeg har jobben min som jeg ønsker å fortsette med så lenge jeg kan.

Det ble mye på en gang dette her, men nå tenkte jeg ville høre med dere jentene om hva dere mener.For det har gått to år nå siden det ble slutt og jeg har ikke lyst til å bli er gammel mann med hatt og stokk og ingen barn ell kone.

Har dere noen gode tips så blir jeg veldig glad.

Jeg takker alle som vil/gidder å svare på dette.Og jeg skal følge med her inne om hva slags tanker dere har om dette her. 

Hilsen

En kar på 35 år

som lurer på om man blir singel for resten av livet.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest_m
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 30 år som på mange måter er i samme situasjon som deg. Har ikke hatt så mange forhold, og begynner å lure på om det gjør meg "mindre attraktiv", for menn som ser etter noen å slå seg til ro med..... Jeg er nok ganske lik deg i det at jeg er en rolig person som ikke henger mye på byen og treffer folk for tilfeldig sex på hobbybasis. Til tross for dette har jeg da fått noen erfaringer i løpet av livet, og vil gjerne prøve å svare på spørsmålene dine ut fra mitt ståsted.

1: Nei jeg syns ikke du har blitt en sær person. Det virker som du har hatt erfaring med en ekstremt kontrollerende partner, og jeg syns ikke på noen måte et forhold skal være en sånn "enveiskjøring" som du beskriver.

2: Jeg for min del går ikke etter hva slags historie potensielle partnere har, men hvordan de fremstår her og nå. Så, ja, ut fra det du beskriver ville jeg hatt en sånn type som deg.

3: Jeg syns det er en selvfølge at begge partene i et forhold gir og tar litt for å komme til enighet. Jeg tror ikke et forhold kan vare i lengden når en person styrer alt....

3b: Jeg ville gitt slipp på den prioriteringen jeg gjør i forhold til jobb og fritid. Jobbet mindre og frigitt mer tid for å være sammen med kjæresten. Jeg personlig ville hatt store problemer med at en partner skulle sagt at jeg ikke fikk fortsette i jobben min eller treffe vennene mine. Jeg ville enkelt gi slipp på boligen min for at vi kunne finne oss en plass og bo i fellesskap. Man må jo gi opp en god del kontroll når man er vant til å være singel og bestemme alt selv, og plutselig skal forholde seg til et annet menneske i ett og alt. Men jeg personlig gleder meg til den dagen kommer da det blir min tur til å gjøre det. Selv om det sikkert blir noen diskusjoner og irritasjonsmomenter med det også:)

3c:Har vel kanskje svart litt på dette i 3b.... Mener det er viktig å gi og ta, finne løsninger en begge kan leve med. Tror det er viktig at en har som nogenlunde likt ståsted i livet, at en har lignende grunnleggende verdier og mål for fremtiden. God humor og hærlig kjemi :) Ellers drar en fort i hver sin retning fort som fy!

4: Jeg vet ikke om jeg er den rette til å gi tips om dette, hehe... Det kan jo være en ide å oppsøke miljøer du trives i som kanskje er relatert til interesser? Type kor, fotoklubb osv. Der vil du jo finne folk med lignende interesser. Ellers har jeg faktisk hatt noen positive erfaringer med nettdating. Kan jo være greit å ha øynene åpne i dagliglivet også, hører jo folk møtes på matbutikken f.eks:)

Dette ble et noe langt svar, men håper du fikk noe ut av det. Liker å tro at det er håp for oss single og relativt uerfarne der ute :gjeiper:

Hilsen M :regn:

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Jeg måtte gi slipp på den jobben hadde (er selvstedig næringsdrivende..har brukt mange år på bygge meg opp fra hobby og der jeg jobber med i dag) jeg hadde bygd opp i løpet av mange år måtte jeg gi slipp på.I tilegg så måtte jeg gi slipp på alt av kamerater/famile/eiendommen med andre ord jeg måtte lytte etter hennes "pipe" hele tiden.Når jeg kom med mine ønsker om fremtid/jobb/venner ble det ikke motatt med så veldig stor begestring. Det virket som at det døve øret ble snudd til.I stedenfor så ble snudd på hodet og helvete var et faktum. Det var jeg som tok feil og hun hadde rett i alt hun sa og gjorde.

2 Ville dere jenter hatt en sånn type som meg? (tenker som uerfaren på samliv og alt som har med det å gjøre.

Hennes krav var pri. en mens mine tanker var det ikke noe å lytte på. Ville dere jenter ha lyttet mine ønsker også evt gått i "forandliger" og sett om det hadde funnet løsniger som vi begge kunne leve med?

Du høres ut som en som damer lett kan utnytte - en som er for snill, naiv og selvutslettende. Jeg kunne ikke ha datet en mann som det. En mann må kunne med en gang markere seg dersom kjæresten/daten prøver seg på å ta fullstendig over styringen/teste ut grensene hans. Mannen må gjennomskue kvinner, og beholde selvkontrollen og selvrespekten.

Du har blitt fullstendig overkjørt. Det er veldig turn-off med menn som lar kjæresten/konen bestemme alt, og lar henne styre, så nei, jeg ville garantert ikke ha hatt en mann som det.

Kanskje mer erfaring kan gi deg tiltrengt trening?

Skrevet

1 Er jeg en sær person blitt?

Det er ikke så lett for oss å svare på, men jeg synes ikke du framstår som sær basert på det du skriver.

For meg har slik "uerfarenhet" ingenting å si. Jeg ser på personen i sin helhet. Man trenger ikke være noe særlig moden selv om man har hatt mange forhold,tvert i mot. Rotete privatliv, mye drama og mange havarerte forhold vil jeg se med mye større skepsis på.

3 Ut i fra det jeg opplevde så ble det mye rabalder om det både det ene og det andre.Hennes krav var pri. en mens mine tanker var det ikke noe å lytte på. Ville dere jenter ha lyttet mine ønsker også evt gått i "forandliger" og sett om det hadde funnet løsniger som vi begge kunne leve med?

Ja. Slikt er en selvfølge for å kunne få et forhold og et samliv til å fungere over lengre tid.

3b Hvor mye eller hva ville du gitt slipp på dersom du hadde funnet ut at dette var mannen du ville leve sammen med livet ut?

Hvis jeg møter en mann som er villig til å gi slipp på litt,er jeg villig til å gjøre det samme. Vanskelig å konkretisere akkurat hva jeg ville gitt slipp på. Jeg foretrekker en partner som er ganske lik meg på det grunnleggende i livet (moral, holdninger,osv..).Hvis man er ganske like er det ofte ikke nødvendig å gi slipp på så mye.

3cHva mener du er viktigeste i et forhold som skal være livet ut?

Gjensidig respekt og god kommunikasjonsevner (at man kan snakke sammen). Uten de to tingene tror jeg det blir svært vanskelig å få et livsvarig forhold - ihvertfall et lykkelig et.

4 Har dere noen tips til meg om hva jeg skal gjøre for å finne den rette som jeg kan dele livet mitt med?

Vanskelig å gi råd om det..

Jeg vet om flere som har funnet lykken via internett. Ellers er det jo kanskje mulig å møte noen gjennom jobb og venner? Eller et kurs?Vær deg selv ihvetfall. Det er det viktigste.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg syns kar på 35 og gjest_m bør gripe muligheten og hooke opp ;)

Gjest kar på 35
Skrevet

Hei igjen!

Jeg er tilbake her og har lest de svarene som har kommet inn.

Ser at det mye fornuftige svar som er kommet på spørsmålene mine.

Jeg ønsker meg enda mer svar rundt de spørsmålene jeg har stilt.

Og gjærne en debatt rundt dette også.

Takker til alle som vil bidra med innlegg.

Jeg følger med på de svarene som kommer inn.

Skal kommenter en liten ting til slutt.

Jeg vil ikke si at jeg har direkte dumsnill, bare det at når en blitt sammen med noen for første gang så har man lyst til at det skal bli noe mer enn fjortis-forhold på en uke. Det var bare en liten kommentar til en av innleggene.

Skriv mer innlegg.Jeg leser og følger med her selv om jeg en mann og egentlig ikke har noe på kvinneguiden å gjøre ( med det mener jeg at dette er en side for dere jenter).

Hilsen

kar på 35

• 2 uker senere...
Gjest Kar på 35
Skrevet

Jeg er tilbake:-)

Jeg syns gjest_m hadde veldig mye fornufig å si her.

Der vi veldig like:-)

For å si det sånn hun som skrev det og hette gjest_m skulle jeg gjerne ha truffet og blitt bedre kjent med.Kanskje jeg hadde fått mange gode og fornuftige svar på alle de spørsmålene og tankene jeg har rundt temaet:-)

Dette er vel bare en ønsketenkning:-)

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Skriv mer innlegg.Jeg leser og følger med her selv om jeg en mann og egentlig ikke har noe på kvinneguiden å gjøre ( med det mener jeg at dette er en side for dere jenter).

Hilsen

kar på 35

Det er jo bare å registrere seg, det er flere menn som er registrert i dette diskusjonsforumet. Det er ikke bare kvinner som skriver på KG. Og bra er det.

• 4 uker senere...
Skrevet
Jeg er tilbake:-)

Jeg syns gjest_m hadde veldig mye fornufig å si her.

Der vi veldig like:-)

For å si det sånn hun som skrev det og hette gjest_m skulle jeg gjerne ha truffet og blitt bedre kjent med.Kanskje jeg hadde fått mange gode og fornuftige svar på alle de spørsmålene og tankene jeg har rundt temaet:-)

Dette er vel bare en ønsketenkning:-)

Hei på deg, jeg er gjest_m.....

Har ikke vært inne her på lenge, så har ikke sett at du ville komme i kontakt med meg :sjenert:

Men hvis du ser dette må du gjerne sende meg en melding :)

Gjest Gjest_Kar på 35_*
Skrevet

Har ikke vært inne her på lenge, så har ikke sett at du ville komme i kontakt med meg :sjenert:

Men hvis du ser dette må du gjerne sende meg en melding :)

Heisann!

Jeg registerer meg i dag :)

Gjest Elijah
Skrevet

Dette var trist lesing, kar35.

Alt som hun var tiltrekt av hos deg i utgangspunktet gav du slipp på for å prøve å behage henne.

Kvinner kan oppføre seg slik mot oss. Gjør ditt og gjør datt. "Jeg liker ikke at du gjør det der". Ofte er dette reell misnøye, men ofte er det også en test for å se hvor sterk du er.

Uansett hvor mye de prøver å forandre oss, så blir de veldig skuffet hvis du faktisk gir etter.

I slike situasjoner er det viktig å være steinhard og gjøre det som er rett for deg. Du er på et eventyr og har et formål. Det er hyggelig om hun blir med, men hvis ikke så fortsetter du allikevel.

Kvinnen kan ALDRI være FORMÅLET med livet ditt. Aldri. Hun har ikke lyst å være det heller.

Men fortvil ikke, kar35. Av en eller annen grunn er du ikke alene om dette og jeg ser det overalt. Menn er på mange måter svakere i dag enn i tidligere generasjoner.

Mitt råd til deg er at du finner tilbake til den du var før du møtte denne kvinnen. Finn tilbake til lidenskapene dine. Start opp igjen for deg selv om du har lyst. Søk tilbake til vennene og hobbyene dine. Bli lidenskapelig for noe igjen.

Så, når du møter en kvinne vil du være klar for henne om hun ønsker å bli med deg på din vei. Hvis ikke gir du henne et kjærlig stryk over ansiktet og sender henne avgårde.

Lykke til.

Elijah

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg tenker at du fann feil dame. Dei fleste damer ville ikkje stille den typen krav. Lykke til! :-)

Skrevet

Tusen takk for et veldig fint svar.

Jeg skal ta med de ordene videre i livet.

Ja jeg hadde funnet garantert feil dame:-)

Hadde håpet å funnet den rett en gang ;)

Skrevet
Hei igjen!

Jeg er tilbake her og har lest de svarene som har kommet inn.

Ser at det mye fornuftige svar som er kommet på spørsmålene mine.

Jeg ønsker meg enda mer svar rundt de spørsmålene jeg har stilt.

Og gjærne en debatt rundt dette også.

Takker til alle som vil bidra med innlegg.

Jeg følger med på de svarene som kommer inn.

Skal kommenter en liten ting til slutt.

Jeg vil ikke si at jeg har direkte dumsnill, bare det at når en blitt sammen med noen for første gang så har man lyst til at det skal bli noe mer enn fjortis-forhold på en uke. Det var bare en liten kommentar til en av innleggene.

Hilsen

kar på 35

Er glad det ble slutt så fort for din skyld. Fra jeg var 15 til 19 var jeg sammen med en veldig kontrollerende jente. Noen jenter, spesielt unge, blir veldig eiesyke iforhold til partneren sin. De klarer ikke å se at de hele tiden tøyer grensene og å overkjøre deg blir bare en vane. Jeg har selv vært i samme situasjon, og nå sitter jeg her uten partner. Min partner hadde alvorlige angstlidelser, men likevel burde jeg vært annerledes.

Jeg håper at du innser at du fortjener bedre. Skillsmisseraten i landet er til vår frustrasjon og velsignelse skyhøy. Dermed vil det være en søt jente ute til deg og.

Noe som kan være gøy og lærerikt for deg er å lese litt sjekkepsykologi. Kvinner tiltrekkes innerst inne av menn som vet hva de vil, som tør å ta sjanser, som ikke oppfører seg desperate og som tar kontroll. Med slik kunnskap i bakhodet er det lettere for deg å vise de tiltrekkende mannlige sidene av deg selv.

good luck and enjoy the ride

Skrevet

Innlegg 04.03.2010 (16:33)

Innlegg #10

Gjester

SITER(MieH @ 04.03.2010 (01:02) ) *

Har ikke vært inne her på lenge, så har ikke sett at du ville komme i kontakt med meg sjenert.gif

Men hvis du ser dette må du gjerne sende meg en melding Happy.gif

Heisann!

Jeg registerer meg i dag Happy.gif

--------------------

Ble litt tull med klipp og lim'en her nå, men åh - jeg syns det er litt romantisk :yvonne::)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...