Gå til innhold

1500 kcal diett

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trenger forslag til dagsmeny med 1500 kalorier. noen som har noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor 1500kcal? Hva er din basalforbrenning og aktivitetsnivå?

Hørtes skremmende lite ut med 1500kcal

Skrevet

De beste tipsene til den slags vil du faktisk få på et grete roede kurs. Jeg går selv på et slikt kurs og har en dagsmeny på 1600 kcal. Det beste med kurset er fokusen på sunt kosthold og hvordan en spiser (altså når) slik at forbrenningen holder seg gjennom hele dagen. En får også støtte og erfaring fra andre som også ønsker å gå ned i vekt, så det er bare positivt.

er viktig at du sprer kaloriene utover dagen med mellom måltider, etc. ellers blir du fort sulten :P du kan jo alltids kikke på sidene deres...er mye god info der.

på 4 mnd nå så har jeg gått ned 11 kg, og jeg føler ikke at jeg er sulten i det hele tatt. lykke til med slankingen din, men gjør det med fornuft :)

Skrevet
Det beste med kurset er fokusen på sunt kosthold og hvordan en spiser (altså når) slik at forbrenningen holder seg gjennom hele dagen.

Unnskyld at jeg pirker, men det er bare en myte at forbrenningen "stopper opp" hvis man ikke spiser jevnt gjennom hele dagen. Kroppen er heldigvis ikke så skjør!

Skrevet
Unnskyld at jeg pirker, men det er bare en myte at forbrenningen "stopper opp" hvis man ikke spiser jevnt gjennom hele dagen. Kroppen er heldigvis ikke så skjør!

Enig i dette. Jeg trodde forbrennningen handlet om å fordøye maten og bruke næringsstoffene fra den. Kroppen glemmer jo ikke hvordan dette gjøres om man ikke spiser hver 3-4 time.

Selv synes jeg det enkleste er å spise når man er sulten istedenfor å følge klokken.

Skrevet
Selv synes jeg det enkleste er å spise når man er sulten istedenfor å følge klokken.

Enig her, men noen mennesker må lære kroppen å bli vant til regelmessige måltider og da er den beste måten atn en spiser etter klokken en liten periode, kroppen venner seg fort til regelmessig næring og da kan en igjen spise etter sult og ikke klokke!

Skrevet

Hvis du melder deg inn i vektklubb.no, så får du menyforslag tilpasset ditt kcnal nivå.

Selv spiser jeg 1300 kcnal pr dag, og det fungerer bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...