Gå til innhold

godter - jeg trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har i denne helga sittet å fundert på noe, i den siste tiden (januar) har jeg spist altfor mye godter. Noe som er ulikt meg (og min familie generelt), og jeg synes å ha mistet all "viljestyrke". Problemet er ikke direkte at jeg spiser godteri, men min største svakhet er smågodt sjokolade og jeg tåler ikke melk! Dette resulterer i at jeg blir dårlig samt at jeg ikke orker det man egentlig skal spise (og som jeg egentlig har lyst på). I tillegg til dårlig og for mett til ordentlig mat så merker jeg også at jeg blir deppa.. dette er en vond spiral, men hver dag tenker jeg: "idag".. og hver dag i januar har vært slik. Det har også vært perioder før i fjor som lignet men nå er jeg så lei av dette og det gir meg ikke noe bra (allergimessig og mentalt!) - så håper virkelig at noen har noen tips eller råd (og har prøvd sink osv) - tar i mot alt med stor takk!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For din egen helses del bør du jo holde deg vekke fra melkeprodukter. Det er jo ikke noe kjekt å gå rundt å være dårlig. Det faller desverre bare på deg selv og din viljestyrke. Hva med å slutte å kjøpe inn så mye godter? Evt. la det være forbeholdt helg om du/dere klarer det. Det finnes også sjokolade uten melk om det er hva du har mest lyst på!

La frukt, nøtter,yoghrt, grønnsaker, skiver/knekkebrød med magert pålegg osv. være snacks i hverdagen! Det er de første dagene som er verst, men etterhvert er det lettere og det er bare å begynne i morgen, start med å handle inn "sunnere" snacks som du innfører i familien som hverdagskos og fortell dem at snopet må vente til helgen, som da vi var små og fikk lørdagsgodt til barne-TV :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...