Gå til innhold

Bryllupskake

Gjest Snart Frue

Anbefalte innlegg

Gjest Snart Frue
Skrevet

Jeg og samboeren min elsker begge sjokoladekake men ønsker likevel å ha en tradisjonell hvit kake. Er det noen her som vet om noen som baker slike? Vi skal 3 eller 4 etasjer og vil gjerne ha et saftig fyll av type sjokolademousse med vanilje eller lignende.

Er det noen kakebakere her inne som har forslag? Går det feks å bruke fondant utenpå en sjokolademoussekake? Best å bruke smørkrem kanskje? Bryllupet skal jo være midt på sommer'n så det er jo fare for at det kan bli veldig varmt.. vil jo ikke at kaken smelter heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På en hard sjokoladekake går det i hvert fall fint med hvit fondant utenpå. På en sjokolademoussekake vet jeg ikke om det vil funke, kaken er jo myk og fondanten ganske hard, så mulig det ville blitt klumpete og lite pent ...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Du kan jo helt fint ha sjokoladekake med forskjellig type fyll, og da er det jo ingen problem å ha marshmallowfondant eller den helt helt hvite marsipanen utpå. Hvis du får laget en mousse ganske stiv, ser jeg heller ikke noe problem med å ha det som fyll.

Se f,eks på siden www.kakefesten.com eller www.kakeboksen.no, så finner du sikkert masse ideer. De er også forum der du kan spørre om noen har forslag eller gode ideer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...