Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #21 Skrevet 26. januar 2010 Antibiotikakur gies hvis ørebetennelse skyldes bakterie, da må man ha antibiotika for å bli kvitt bakterien. Blir som oftest tatt bakterieprøve hos legen for å sjekke dette. Veldig ofte skyldes ørebetennelsen virus og går da over av seg selv etter noen dager. Mine barn har hatt mye ørebetennelser og det har som oftest gått over av seg selv, men nesespray letter trykket på ørene. Sist min datter hadde ørebetennelse og lå og gråt av smerte også etter at hun hadde fått paracet, så hjalp det at jeg lå og blåste forsiktig i øret hennes. Forresten rart at legen ikke tok bakterieprøve, når han er så liten og er så dårlig så må du ikke bare gå og vente på å starte behandlingen, hvis han har bakterieinfeksjon så hjelper antibiotikaen relativt raskt. Denne støtter jeg. 80% av øreverk skyldes virus som man IKKE skal ta penicilling mot, 20 % bakterie hvor det hjelper. I flg vår leg da vi forleden søkte hjelp for det samme. Men da må man ta bakterieprøve/crp. Og kommer man tidlig så er det forhøying av hvite blodlegemer, det kan hende crp-en normal... men dette et legen. Burde vite. jeg har selv fått antibiotika ute prøve - det holdt på å ta rotta på meg...
Rime Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #22 Skrevet 27. januar 2010 Det viser seg at det muligens var RS-virus han hadde...
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #23 Skrevet 27. januar 2010 Det finnes nesespray og nesedråper til de under 2 fra Rhinox. Anbefaler å bruke det for å tørke opp i mellomøret. Slimet hos så små går ikke til bihulene, men til øret, derfor får de gjerne ørebetennelser i forbindelse med forkjølelser. Husk å ikke utsette ørene for trekk dersom barnet sover ute. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå