Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har to spørsmål forbindelse med strømpebukse/stayup noen kan hjelpe å få svar på.Jeg og en veninne diskuterer dette.Egentlig bagatell, men vi gjør det lilkevell slik som alt det andre temane. 1.Det har med størelsen å gjøre. Jeg mener det var en dame i en undertøysbutikk som snakket hvor høyden for å finne den riktige str.Stemmer dette?Er det noen som kan fortelle om hva hun mente med det? Understreker at da var jeg ti år yngre og tenkte ikke helt hva som ble sagt. 2 Finnes det noen "regler" (man kan gjøre/ikke kan gjøre) når man skal bruke mørke og lyse strømper til skjørt/kjoler osv? Eller har du noen "regler" når en skal bruke hva? Må få litt argument så jeg har noe å diskutere om neste gang vi diskuterer dette
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Det med størrelsen vet jeg ikke, bruker helst stayups. Men jeg bruker nesten bare lyse strømper. Synes det passer til nesten alt.
Vera Vinge Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 (endret) Jeg kan ikke regler for høyde og størrelse, men det er jo relevant for hvilken størrelse man skal velge. I tynne Pierre Robert-strømppebukser velger jeg f.eks. 40-42, en størrelse større enn jeg normalt bruker, slik at de ikke skal rakne så lett (dette sier også litt om strømpebuksene, da). Dette fordi jeg med mine 174 cm antakeligvis strekker de som er mindre for mye. Når det gjelder farger, følger jeg ingen regler. Det er sikkert noen som mener man bare burde bruke lyse strømper til lys kjole og omvendt, men det syns jeg bare er tull. Jeg kan like fint bruke svart strømpebukse til hvit kjole som omvendt. Nå skal jeg legge til at det for tiden går mest i svart eller grå ullstrømpebukse, men de bruker jeg til gjengjeld til det meste. Endret 25. januar 2010 av Vera Vinge
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Jeg velger alltid den største størrelsen jeg finner i strømpebukser. Men det er fordi jeg hater det "søkket" jeg får på sideflesket, pluss at jeg hater at den er for stram. Kjøper også truser i størrelse 42, men så har jeg ganske stor ræv og. Jeg går kun i sort strømpebukse, gikk i en hvit for mange år siden, men da følte jeg at jeg ble glodd på. UFF, hvorfo kan ikke folk bare passe sine egne saker. Jeg hater ungdomstiden min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå