Gå til innhold

Speilreflekskamera i Bulgaria

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt oss tur til Bulgaria til sommeren, og jeg har begynt å tenke litt på kamerasituasjonen vår. I fjor brukte vi sambos kamera og endte opp med skuffende bilder.. Nå har jeg kjøpt meg speilreflekskamera som jeg er veldig fornøyd med, men også veldig redd for. Bulgaria har en del kriminalitet såfremt jeg vet, dessuten hender det vel at vaskedamene som tar seg av rommet grabber til seg litt ekstra hvis de får sjansen også??

Har veldig lyst til å ta med speilreflekskameraet mitt slik at vi får gode bilder, men vil på ingen måte risikere å miste det. Det finnes ikke safe på rommet på hotellet, safen ligger i resepsjonen og der er det nok ikke plass til det. Jeg ville ikke tatt med kameraet på stranden/bassenget om dagen, så jeg måtte ha eventuelt lagt det i kofferten og låst det inn der. Hvordan er det med forsikring hvis et kamera blir stjålet fra en låst koffert på hotellrommet?

Og hva med kriminalitet i gatene? Har jo hørt litt om det, og det siste jeg ønsker er å bli plyndra midt på åpen gate! Vi drar fire stk. sammen, men en vet jo aldri!

Mine foreldre sier "jeg ville nok ikke tatt med et så dyrt kamera til syden", men det hadde jo vært veldig fint å fått pene sydenbilder for en gangs skyld.

Hva ville du gjort, og hvordan ville du gjort det?:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ha med speilrefleks på tur, men lar det ikke ligge igjen på rommet mens vi er ute, med mindre rommet har safe. (renholdspersonalet er vel de jeg ville vært minst bekymret for ifht tyveri på rommet - det er utrolig mye lettere å komme seg inn på et hotellrom enn de fleste tror)

Bruker kamerasekk med åpning i ryggen slik at lommetyver ikke kommer til utstyret, og har verdisaksforsikring på utstyret som dekker litt større summer enn reisegodsdekningen i tilfelle ullfille.

Når det gjelder hva som dekkes av forsikringen må du nesten bare kontakte selskapet ditt og spørre - de forskjellige selskapene opererer med ganske forskjellige vilkår.

Skrevet

Folk reiser verden rundt med speilrefleks, og vnaligvis går det fint. Med mindre dere skal ligge på et slitent hostel går det vanligvis greit og la det ligge på rommet.

Skrevet

Jeg hadde med mitt speilreflekskamera til Bulgaria, og opplevde ikke det som et problem. Faktisk opplevde jeg ikke kriminalitet overhodet, heller et veldig gjestfritt og flott folk! Følte meg mer trygg ift kriminalitet enn f.eks London.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...