Gjest Gjest_muldvarpen_* Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Hei. Må bare få dette ut på et vis. Jeg føler meg så verdiløs, som en defekt vare. For det første har jeg levd med kronisk sykdom i flere år. Noe som fører til at jeg trenger litt tilrettelegging i arbeidslivet, kan ikke jobbe fullt. Jeg bor ikke lenger på hjemstedet mitt. Mine gamle venner bor på mange forskjellige steder. Har nye venner her også. Men opplever at hverken nye eller gamle venner tar kontakt. Det er alltid jeg som tar kontakt og initiativ. Det føles som om hvis jeg hadde dødd i dag, hadde ingen brydd seg, bortsett fra sambo og familie da. Har prøvd å sette opp mine positive og negative sider. den negative blir en lang liste, mens den positive heller kort. Utad virker jeg nok selvsikker og blid, men det er bare en fasade. Jeg har veldig vanskelig for å ta kritikk, begynner fort å gråte. Føler at andre ser rart på meg og ler av meg. Tror jeg er ganske søt, og jeg har fin klesstil, så det vel kanskje ikke derfor... Venninnen mine fortale meg i fylla (jeg var edru) at jeg gir dårlig førsteinntrykk og at jeg var så sær. det såret meg veldig, hun husker det ikke så jeg har ikke sagt noe. Har også drømmer om at folk ikke liker meg, og vil meg vondt... Er bare veldig trist og lei nå. Takk for at du leste.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Trist å høre. Jeg er ganske sikker på at realiteten er langt bedre enn ditt bilde av den. Boken med den håpløse tittelen Tenk Deg Glad er faktisk en kvalitetsbok om å bruke kognitiv terapi på egenhånd some rskrevet av en fremstående psykolog. Det er til og med forsket på effekten av å bruke den som selvhjelpsbok og studien viste svært gode resutlater for de som følger opp "leksene" i boken. Det er også den mest brukte bok i sin kategori blant amerikanske psykologer. Annbefaller den på det varmeste. Den er veldig stor, men ikke la deg skremme av det da den har egne kapitler for all verdens fobier og ulike problemstillinger så ingen er egentlig ment å ta hele boken i bruk. Jeg tror at om du jobber systematisk med boken vil du få et langt bedre liv. Om du sliter med utadvendthet og venner etc. så har jeg elv hatt svært god erfaring med å trene en del sosiale ferdigheter via disse to sidene: charismaarts.com og charismaatips.com Dette er egentlig sider myntet på sjekking, men de har også mye fokus på ren sosial konversasjon og holder egne konversasjonskurs for næringslivet og de som ønsker det. Det er noen jenter på forumet ikke bare gutter. På forumet vil du også kunne få råd av instruktører helt gratis. Hva slags kronisk sykdom er det du har? NAV Telemark hadde et prøveprosjekt for en stund siden hvor de sendte kronisk uføre med alle slags lidelser på kurs i den kinesiske selvhelvbredlsestreningen qigong og resultatene var så oppsiktsvekkende gode at de nå har startet å utdanne sine egne qigong instruktører for å virkelig satse på det som et virkemiddel for å få folk tilbake i arbeidslivet. Jeg praktiserer det selv ved siden av yoga (det er sterkt i slekt med yoga) og det er noe HELT annet enn konvensjonell trening og har et potensial for selvhelbredelse som er helt unikt. Dette er en av verdens fremste eksperter på medisinsk qigong: http://www.drwch.com/ Hun kommer til Norge innimellom i regi av disse gutta her: http://www.mindfulliving.no/qigong/ Send dem en mail og spør når hun kommer neste gang. Intuflow er et system av enkle ledd bevegelser som er eksepsjonelt bra på fjerne smerter og skader og å gi energi. For generell helse er det lite som er så nyttig og det brukes av kamsportutøvere og yogier og idrettsfolk i verdensklasse for restitusjon og skadeforhindring. Du kan også sjekke ut mindfulness based stress reduction. Det har vist seg gjennom forskningsprosjekter i over 8 år at det programmet har sinnsvakt gode resutalter i forhold til å reduserer plagene ved en rekke kroniske lidelser gjennom bruk av meditasjon.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 http://shop.findingtruemagic.com/ProductDe...uctCode=ShyConf Denne skal være bra:)
Gjest Oslobergenjenta Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Hei du! Trist at du føler deg sånn! Det er ikke sånn det skal være... Men kan også si at jeg skjønner litt hvordan du har det. Har selv flyttet fra familie og venner nå, og har selv slitt med sykdommer siden begynnelsen av tenårene. Som til slutt førte til at jeg fikk en dyp depresjon - og jeg sliter enda, og ofte med de samme tankene som du gjør. Jeg har også en "fasade", og de få vennene jeg har her syns det er veldig koselig å komme på besøk. De syns jeg er verdifull, men det er fort gjort å ikke føle seg slik hvis man ikke har så mange, eller er i en situasjon der man ikke kan jobbe så mye etc... Ville kanskje gått til fastlegen min og pratet litt om situasjonen, og så sett hva dere kunne ha gjort derfra Det hjelper ofte å prate med noen utenforstående om de tingene man tenker på, istedenfor å forhøre seg med "venner" eller bekjente... Det er kanskje veldig greit med noen som kan være nøytrale, og lytte til alt du har å si Det fikk min situasjon til å bli litt bedre, og kanskje blir den litt bedre for deg hvis du gjør det også. Det skader ikke å prøve. Klem fra meg
Gjest Supermimz Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 Hei TS, Ikke la deg defineres av det folk har sagt. Om de snakker om at du er sær, så kan du ta dette og snu det, og bruke denne innsikten til å forandre deg selv til det bedre. Stadig bli flinkere, ha selvtillit og selv innsikt nok til å vite at det er rettferdig at du ikke jobber så mye som de som er friske. Selv synest jeg det er spennende med mennesker som er annerledes enn alle andre, så jeg synest ikke du skal tenke så ille om det.
Lapetos Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 Hei. Må bare få dette ut på et vis. Jeg føler meg så verdiløs, som en defekt vare. For det første har jeg levd med kronisk sykdom i flere år. Noe som fører til at jeg trenger litt tilrettelegging i arbeidslivet, kan ikke jobbe fullt. Jeg bor ikke lenger på hjemstedet mitt. Mine gamle venner bor på mange forskjellige steder. Har nye venner her også. Men opplever at hverken nye eller gamle venner tar kontakt. Det er alltid jeg som tar kontakt og initiativ. Det føles som om hvis jeg hadde dødd i dag, hadde ingen brydd seg, bortsett fra sambo og familie da. Har prøvd å sette opp mine positive og negative sider. den negative blir en lang liste, mens den positive heller kort. Utad virker jeg nok selvsikker og blid, men det er bare en fasade. Jeg har veldig vanskelig for å ta kritikk, begynner fort å gråte. Føler at andre ser rart på meg og ler av meg. Tror jeg er ganske søt, og jeg har fin klesstil, så det vel kanskje ikke derfor... Venninnen mine fortale meg i fylla (jeg var edru) at jeg gir dårlig førsteinntrykk og at jeg var så sær. det såret meg veldig, hun husker det ikke så jeg har ikke sagt noe. Har også drømmer om at folk ikke liker meg, og vil meg vondt... Er bare veldig trist og lei nå. Takk for at du leste. I alle... Det høres ut som om du har stjelt livet mitt... Jeg er i omtrent samme livssituasjon. Ihvertfall akkurat nå. Jeg anbefaler meditasjon, faktisk. (Er ikke ofte jeg får tatt meg tid til det, men når jeg gjør det er jeg herlig avslappet og i godt humør etterpå ) Du finner nok mye informasjon om forskjellige metoder og teknikker på nettet, men man trenger egentlig ikke en veldig avansert teknikk. Og: finn deg en hobby, noe du gjerne bruker mye tid på, noe du blir flink til - det kan booste selvtilliten mye. Begynn å skriv, f.eks - det er merkelig hvor ubegripelig kjent man kan bli med seg selv bare av det... Ellers: Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå